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ACPI
Advanced Configuration Power Interface
Advanced Configuration and Power Interface
Advanced Control Power Interface
CCV
Configuration control
Configuration management control
Control configured aircraft
Control configured vehicle
Control configured vehicle
Controlled configuration item
Degraded-stability CCV technology
VC group
Vehicle control
Vehicle control group
Vehicle treated control group
Vehicular control

Vertaling van "control configured vehicle " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
control configured vehicle [ CCV | control configured aircraft ]

aéronef à commande automatique généralisée [ CAG | avion à contrôle automatique généralisé | avion à stabilité commandée ]


control configured vehicle | CCV [Abbr.]

aéronef à contrôle automatique généralisé | appareil de conception automatique généralisée | avion à stabilié commandée | commande automatique généralisée | CAG [Abbr.]


control configured vehicle | CCV

commande automatique généralisée | CAG


Control configured vehicle (CCV)

commande automatique généralisée | CAG


degraded-stability CCV technology [ degraded-stability Control Configured Vehicle technology ]

principe de contrôle automatique généralisé à stabilité longitudinale réduite


vehicle control | vehicle control group | vehicle treated control group | vehicular control | VC group [Abbr.]

groupe témoin pour le véhicule


configuration management control [ configuration control ]

gestion des configurations


controlled configuration item

produit à configuration contrôlée


Advanced Configuration and Power Interface | ACPI | Advanced Configuration Power Interface | Advanced Control Power Interface

norme ACPI


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(2) Every truck, bus and multi-purpose passenger vehicle with a GVWR of 4 536 kg or less, other than a walk-in van, a forward control configuration vehicle or an open-body type vehicle with a fold-down or removable windshield, shall conform to the requirements of TSD 212, as amended from time to time.

(2) Les véhicules de tourisme à usages multiples, autobus et camions d’un PNBV d’au plus 4 536 kg, à l’exception des fourgons à accès en position debout, des véhicules de type à cabine avancée et des véhicules de type ouvert pourvus d’un pare-brise rabattable ou amovible, doivent être conformes aux exigences du DNT 212, avec ses modifications successives.


(2) Every truck, bus and multi-purpose passenger vehicle with a GVWR of 4 536 kg or less, other than a walk-in van, a forward control configuration vehicle or an open-body type vehicle with a fold-down or removable windshield, shall conform to the requirements of TSD 219, as amended from time to time.

(2) Les véhicules de tourisme à usages multiples, autobus et camions d’un PNBV d’au plus 4 536 kg, à l’exception des fourgons à accès en position debout, des véhicules de type à cabine avancée et des véhicules de type ouvert pourvus d’un pare-brise rabattable ou amovible, doivent être conformes aux exigences du DNT 219, avec ses modifications successives.


219 (1) Every passenger car, other than a forward control configuration vehicle or an open-body type vehicle with a fold-down or removable windshield, shall conform to the requirements of Technical Standards Document No. 219, Windshield Zone Intrusion (TSD 219), as amended from time to time.

219 (1) Les voitures de tourisme, à l’exception des véhicules de type à cabine avancée et des véhicules de type ouvert pourvus d’un pare-brise rabattable ou amovible, doivent être conformes aux exigences du Document de normes techniques n 219 — Pénétration de la zone du pare-brise (DNT 219), avec ses modifications successives.


212 (1) Every passenger car, other than a forward control configuration vehicle or an open-body type vehicle with a fold-down or removable windshield, shall conform to the requirements of Technical Standards Document No. 212, Windshield Mounting (TSD 212), as amended from time to time.

212 (1) Les voitures de tourisme, à l’exception des véhicules de type à cabine avancée et des véhicules de type ouvert pourvus d’un pare-brise rabattable ou amovible, doivent être conformes aux exigences du Document de normes techniques n 212 — Cadre de pare-brise (DNT 212), avec ses modifications successives.


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Other configurations may be acceptable (e.g. whole vehicle on a dynamometer, or a burner that provides the correct exhaust conditions), as long as the catalyst inlet conditions and control features specified in this Appendix are met.

D’autres configurations peuvent être acceptables (par exemple, un véhicule complet sur banc à rouleaux ou un brûleur qui fournit les conditions d’échappement adaptées), tant que les conditions d’entrée du catalyseur et les caractéristiques de réglage spécifiées dans le présent appendice sont réunies.


Other configurations may be acceptable (e.g. whole vehicle on a dynamometer, or a burner that provides the correct exhaust conditions), as long as the aftertreatment system inlet conditions and control features specified in this Appendix are met.

D’autres configurations peuvent être acceptables (par exemple, un véhicule complet sur banc à rouleaux ou un brûleur qui fournit les conditions d’échappement correctes), tant que les conditions d’entrée du système de post-traitement et les caractéristiques de contrôle spécifiées dans le présent appendice sont réunies.


(e) except in the case of a System B mirror installed on a school bus that has a forward control configuration, be installed so that the driver’s field of view through the mirror is not obscured by the portion of the windshield that is not wiped by the windshield wipers or by any opaque portion of the vehicle structure; and

e) être installés de façon que le champ de visibilité du conducteur dans le miroir ne soit pas obstrué par la partie du pare-brise qui n’est pas balayée par les essuie-glaces ou une partie opaque de la structure du véhicule, sauf dans le cas d’un miroir du système B installé sur un autobus scolaire de type à cabine avancée;


2.6. The manufacturer shall declare that manufacturer-facilitated modifications of the following characteristics will not increase the propulsion unit performance exceeding the conformity of production boundaries set out in point 4.1.4 of Annex IV: spark delivery of the ignition system if applicable, fuel feed and delivery system, air intake system including air filter(s) (modification or removal), propulsion battery configuration or electric power to the electric motor(s) if applicable, the drive train and the control unit(s) that contro ...[+++]

2.6. Le constructeur déclare que les modifications des caractéristiques ci-après, facilitées par le constructeur, n’accroîtront pas les performances de l’unité de propulsion du véhicule au-delà des limites pour la conformité de la production fixées au point 4.1.4 de l’annexe IV: production d’étincelles du système d’allumage, le cas échéant, circuit d’alimentation et d’injection de carburant, système d’admission d’air, y compris le ou les filtres à air (modification ou suppression), configuration des batteries de propulsion ou alimenta ...[+++]


Section 2. 3.2 in Appendix 5 is modified to read: "The piping configuration, flow capacity of the CVS, and the temperature and specific humidity of the dilution air (which may be different from the vehicle combustion air source) must be controlled so as to virtually eliminate water condensation in the system (a flow of 0,142 to 0,165 m2/s is sufficient for most vehicles)".

Le point 2.3.2 de l'appendice 5 est modifié de la façon suivante: "La configuration des conduites, la capacité de débit du CVS et la température et l'humidité spécifique de l'air de dilution (qui peuvent être différentes de la source d'air de combustion du véhicule) doivent être contrôlées pour éliminer pratiquement toute condensation d'eau dans le système (un débit de 0,142 à 0,162 m2/s est suffisant pour la plupart des véhicules)".


(z) "forward control" means a configuration in which more than half of the engine length is rearward of the foremost point of the windshield base and the steering wheel hub in the forward quarter of the vehicle length.>END OF GRAPHIC>

(z) Par "commande avancée", on entend une configuration dans laquelle plus de la moitié de la longueur du moteur est située en arrière du point le plus avancé de la base du pare-brise et le moyeu du volant dans le quart avant de la longueur du véhicule.


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