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Anodic control
Control grid
Control-grid-to-anode
Control-grid-to-anode transconductance
Grid-anode characteristic
Grid-controlled arc discharge tube
Transfer characteristic control-grid-anode

Vertaling van "control-grid-to-anode " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
control-grid-to-anode

transconductance grille de commande anode


control-grid-to-anode transconductance

transconductance grille de commande-anode


transfer characteristic control-grid-anode

caractéristique mutuelle grille de commande-anode








grid-anode characteristic

caractéristique grille-plaque


grid-controlled arc discharge tube

tube à décharge en arc à grille de commande


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
These are predicated on the changing network we have out there right now for power generation as well as on the way we're going to change distribution, and so whether you're up in remote communities or you want to be off the grid or if you're right in the central part of the grid, as we start introducing more and more generation technologies, elements like grid control, grid stability, and storage, these are the technologies that become the prominent piece.

Ils reposent sur le réseau changeant que nous avons actuellement pour la production d'électricité, ainsi que la manière dont nous modifierons la distribution; que l'on vive dans des collectivités éloignées, que l'on veuille être débranché du réseau, ou que l'on soit dans la partie centrale du réseau, si nous commençons à mettre en place de plus en plus de technologies de production, des éléments comme le contrôle et la stabilité du réseau et le stockage, voilà les technologies qui prennent de l'importance.


The azimuth of the centreline from threshold 07R to threshold 25L is 57°56′36″. Threshold 07R has grid coordinates of 447 897.32 E and 5 016 543.09 N and threshold 25L has grid coordinates of 449 963.64 E and 5 017 837.10 N. There are no additional points between thresholds, along proposed runway 07R-25L, that control the elevation of the proposed runway centreline;

Les coordonnées du quadrillage du seuil 07R sont 447 897,32 E. et 5 016 543,09 N. et celles du seuil 25L sont 449 963,64 E. et 5 017 837,10 N. Il n’existe aucun autre point entre les seuils, le long de la piste proposée 07R-25L, où est déterminée l’altitude de l’axe de la piste proposée.


The azimuth of the centreline from threshold 14 to threshold 32 is 127°59′51″. Threshold 14 has grid coordinates of 549 214.88 E and 4 812 357.07 N and threshold 32 has grid coordinates of 550 199.80 E and 4 811 587.63 N. The points between thresholds along runway 14-32 that control the elevation of the runway centreline are:

Les coordonnées du quadrillage du seuil 14 sont 549 214,88 E. et 4 812 357,07 N. et celles du seuil 32 sont 550 199,80 E. et 4 811 587,63 N. Les points entre les seuils, le long de la piste 14-32, où est déterminée l’altitude de l’axe de la piste sont indiqués dans le tableau suivant :


The azimuth of the centreline from threshold 07 to threshold 25 is 64°42′56″. Threshold 07 has grid coordinates of 549 370.38 E and 4 811 853.80 N and threshold 25 has grid coordinates of 551 298.78 E and 4 812 764.72 N. The points between thresholds along runway 07-25 that control the elevation of the runway centreline are:

Les coordonnées du quadrillage du seuil 07 sont 549 370,38 E. et 4 811 853,80 N. et celles du seuil 25 sont 551 298,78 E. et 4 812 764,72 N. Les points entre les seuils, le long de la piste 07-25, où est déterminée l’altitude de l’axe de la piste sont indiqués dans le tableau suivant :


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8. Recalls that in most Energy Roadmap 2050 scenarios the proper integration of distributed renewable generation will be unfeasible without the development of local and regional smart distribution network grids for electricity, particularly given that they generate information links and electricity supply links between local socioeconomic development areas, allowing flexible management and necessary back-up for those variable energy sources; calls, therefore, for greater importance to be attached to the distribution networks; stresses, however, that the development of smart grids relates to the efficient transporting of energy from the site of production to the site of final use; points out, furthermore, that the added value of smart gri ...[+++]

8. rappelle que dans la majorité des scénarios décrits dans la feuille de route pour l'énergie à l'horizon 2050, la bonne intégration de la production distribuée d'énergies renouvelables sera irréalisable sans la mise en place de réseaux intelligents de distribution électrique à l'échelle locale et régionale, d'autant qu'ils génèrent du lien d'information et du lien en alimentation électrique entre les zones locales de développement socio-économique, ce qui permet une gestion flexible et apporte les capacités de secours nécessaires à ces sources d'énergie intermittentes; demande, par conséquent, que les réseaux de distribution se voient accorder une plus grande importance; souligne toutefois que le développement des réseaux intelligents e ...[+++]


10. Recalls that in most Energy Roadmap 2050 scenarios the proper integration of distributed renewable generation will be unfeasible without the development of local and regional smart distribution network grids for electricity, particularly since they generate information links and electricity supply links between local socioeconomic development areas, allowing flexible management and necessary back-up for those variable energy sources, and therefore calls for greater importance to be attached to the distribution networks; stresses, however, that the development of smart grids is about the efficient transporting of energy from the site of production to the site of final use; adds, nevertheless, that the added value of smart grids is even ...[+++]

10. rappelle que, dans la majorité des scénarios décrits dans la feuille de route pour l'énergie à l'horizon 2050, la bonne intégration de la production distribuée d'énergies renouvelables sera irréalisable sans la mise en place de réseaux intelligents de distribution électrique à l'échelle locale et régionale, d'autant qu'ils créent un lien entre les zones locales de développement socio-économique pour l'information et l'alimentation électrique, ce qui permet une gestion flexible et apporte les capacités de secours nécessaires à ces sources d'énergie intermittentes; exige, par conséquent, que les réseaux de distribution se voient accorder une plus grande importance; souligne toutefois que le développement des réseaux intelligents est des ...[+++]


34. Welcomes the establishment of a smart grids task force within the Commission and recommends that it take due account of the opinions of all stakeholders; asks the Commission to provide Parliament with regular progress reports on the task force's work; stresses that, on the basis of the task force's conclusions, the Commission should guarantee a favourable regulatory framework at EU level for smart grids which provides appropriate incentives for network operators to invest in operational efficiency and which sets EU-wide common standards for the development of smart grids, thereby aiding the transition to a sustainable economy; furthermore, supports pilot projects for innovative communication, automation and grid control technologies; ...[+++]

34. accueille favorablement la création d'un groupe de travail à la Commission sur les réseaux intelligents et recommande que celui-ci tienne dûment compte des avis de toutes les parties prenantes; demande à la Commission d'informer régulièrement le Parlement sur l'avancement des travaux dudit groupe de travail; souligne que la Commission, en se fondant sur les conclusions du groupe de travail, devrait garantir la mise en place, à l'échelle européenne, d'un cadre réglementaire favorable aux réseaux intelligents, qui incite les opérateurs des réseaux à investir dans le domaine de l'efficacité opérationnelle et qui fixe des normes communes à l'échelle européenne pour le développement des réseaux intelligents, favorisant ainsi la transition ...[+++]


34. Welcomes the establishment of a smart grids task force within the Commission and recommends that it take due account of the opinions of all stakeholders; asks the Commission to provide Parliament with regular progress reports on the task force's work; stresses that, on the basis of the task force's conclusions, the Commission should guarantee a favourable regulatory framework at EU level for smart grids which provides appropriate incentives for network operators to invest in operational efficiency and which sets EU-wide common standards for the development of smart grids, thereby aiding the transition to a sustainable economy; furthermore, supports pilot projects for innovative communication, automation and grid control technologies; ...[+++]

34. accueille favorablement la création d'un groupe de travail à la Commission sur les réseaux intelligents et recommande que celui-ci tienne dûment compte des avis de toutes les parties prenantes; demande à la Commission d'informer régulièrement le Parlement sur l'avancement des travaux dudit groupe de travail; souligne que la Commission, en se fondant sur les conclusions du groupe de travail, devrait garantir la mise en place, à l'échelle européenne, d'un cadre réglementaire favorable aux réseaux intelligents, qui incite les opérateurs des réseaux à investir dans le domaine de l'efficacité opérationnelle et qui fixe des normes communes à l'échelle européenne pour le développement des réseaux intelligents, favorisant ainsi la transition ...[+++]


35. Welcomes the establishment of a smart grids task force within the Commission and recommends that it take due account of the opinions of all stakeholders; asks the Commission to provide Parliament with regular progress reports on the task force's work; stresses that, on the basis of the task force's conclusions, the Commission should guarantee a favourable regulatory framework at EU level for smart grids which provides appropriate incentives for network operators to invest in operational efficiency and which sets EU-wide common standards for the development of smart grids, thereby aiding the transition to a sustainable economy; furthermore, supports pilot projects for innovative communication, automation and grid control technologies; ...[+++]

35. accueille favorablement la création d'un groupe de travail à la Commission sur les réseaux intelligents et recommande que celui-ci tienne dûment compte des avis de toutes les parties prenantes; demande à la Commission d'informer régulièrement le Parlement sur l'avancement des travaux dudit groupe de travail; souligne que la Commission, en se fondant sur les conclusions du groupe de travail, devrait garantir la mise en place, à l'échelle européenne, d'un cadre réglementaire favorable aux réseaux intelligents, qui incite les opérateurs des réseaux à investir dans le domaine de l'efficacité opérationnelle et qui fixe des normes communes à l'échelle européenne pour le développement des réseaux intelligents, favorisant ainsi la transition ...[+++]


We have an organization called CMO, which basically monitors the grid in its area of responsibility and has the ability to isolate the power and the supply of power into Ontario through that grid through control mechanisms built into the grid.

Nous disposons d'une organisation, le CMO, qui surveille la partie du réseau qui relève de sa responsabilité et qui est en mesure d'isoler l'approvisionnement énergétique destiné à l'Ontario grâce à des mécanismes de contrôle intégrés aux réseaux.




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Date index: 2025-02-13
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