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Asymptote of convergence
Convergence
Convergence criteria
Convergence error at the corners
Convergence line
Convergence of NBIC technologies
Convergence of economic performances
Convergence of meridians
Convergence of nano-bio-info-cognitive technologies
Convergence zone
Convergency error
Convergency of the meridians
Converging breakwaters
Converging jetties
Converging moles
Converging piers
Economic alignment
Economic convergence
Economic harmonisation
Meridian convergence
Meridian convergency error
Monetary convergence
NBIC convergence
Stability and convergence programmes
Stability programme
Technological convergence
Technology convergence
Technology converging

Vertaling van "convergency error " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
meridian convergency error [ convergency error ]

erreur due à la convergence des méridiens [ erreur de convergence des méridiens ]


convergence error at the corners

défaut de convergence dans les angles


convergence of nanotechnologies, biotechnologies, information technologies and cognitive sciences [ convergence of nanotechnology, biotechnology, information technology, and cognitive science | NBIC convergence | convergence of NBIC technologies | convergence of nano-bio-info-cognitive technologies | convergence of nano-, bio-, info- and cogno- technologies ]

convergence des nanotechnologies, des biotechnologies, des technologies de l'information et des sciences cognitives [ convergence des technologies NBIC | convergence NBIC | convergence des technologies nano-bio-info-cognitives | convergence «nano bio info cognitive» ]


converging breakwaters | converging jetties | converging moles | converging piers

digues convergentes


economic convergence [ convergence of economic performances | economic alignment | economic harmonisation | monetary convergence ]

convergence économique [ convergence des économies | convergence des performances économiques | convergence monétaire | harmonisation économique ]


convergence [ convergency of the meridians | meridian convergence | convergence of meridians ]

convergence des méridiens


asymptote of convergence | convergence line | convergence zone

asymptote de convergence | ligne de convergence


technological convergence | technology convergence | technology converging

convergence technologique


stability programme [ stability and convergence programmes ]

programme de stabilité [ programme de stabilité ou de convergence ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
40. Emphasises the substantial benefits offered by e-invoicing (shorter payment periods, fewer errors, more efficient VAT collection, reduction in printing and shipping costs, and integrated processing of commercial activities) and invites industry and the European Standardisation Organisations to continue their efforts to promote convergence towards a common data model for e-invoicing;

40. souligne que les avantages substantiels de la facturation électronique (périodes de paiement plus courtes, moins d'erreurs, collecte plus efficace de la TVA, réduction des coûts d'impression et d'envoi et gestion intégrée de l'activité commerciale) et invite le secteur industriel et les organisations européennes de normalisation à poursuivre leurs efforts pour encourager la convergence vers un modèle commun de données de facturation électronique;


23. Calls upon Member States to better coordinate and converge administrative practices by focusing on exchanging best practices and to implement the measures proposed by the Commission in 2009 to reduce the administrative burdens from EU legislation in the area of VAT, notably by reducing the frequency of the periodic VAT returns, simplifying the proof required for the VAT export exemption, abolishing ‘nil’ intra-EU sales listings, increasing the use of e-government solutions in line with the Digital Agenda for Europe – in particular for the electronic submission of VAT returns and lists, abolishing interest and penalty payments on VAT r ...[+++]

23. demande aux États membres de mieux coordonner et de rapprocher leurs pratiques administratives en privilégiant l'échange des bonnes pratiques et en mettant en œuvre les mesures proposées par la Commission en 2009 en vue d'alléger la charge administrative résultant de la législation européenne en matière de TVA, notamment en réduisant la fréquence des déclarations périodiques de TVA, en simplifiant les preuves requises pour l'exonération de la TVA à l'exportation, en supprimant les listes sans objet des ventes intra-Union européenne, en développant l'utilisation de l'administration en ligne – en particulier pour l'envoi électronique des déclarations et listes de TVA –, conformément aux dispositions de la stratégie numérique pour l'Europe ...[+++]


24. Calls upon Member States to better coordinate and converge administrative practices by focusing on exchanging best practices and to implement the measures proposed by the Commission in 2009 to reduce the administrative burdens from EU legislation in the area of VAT, notably by reducing the frequency of the periodic VAT returns, simplifying the proof required for the VAT export exemption, abolishing ‘nil' intra-EU sales listings, increasing the use of e-government solutions in line with the Digital Agenda for Europe – in particular for the electronic submission of VAT returns and lists, abolishing interest and penalty payments on VAT r ...[+++]

24. demande aux États membres de mieux coordonner et de rapprocher leurs pratiques administratives en privilégiant l'échange des bonnes pratiques et en mettant en œuvre les mesures proposées par la Commission en 2009 en vue d'alléger la charge administrative résultant de la législation européenne en matière de TVA, notamment en réduisant la fréquence des déclarations périodiques de TVA, en simplifiant les preuves requises pour l'exonération de la TVA à l'exportation, en supprimant les listes sans objet des ventes intra-Union européenne, en développant l'utilisation de l'administration en ligne – en particulier pour l'envoi électronique des déclarations et listes de TVA –, conformément aux dispositions de la stratégie numérique pour l'Europe ...[+++]


23. Calls upon Member States to better coordinate and converge administrative practices by focusing on exchanging best practices and to implement the measures proposed by the Commission in 2009 to reduce the administrative burdens from EU legislation in the area of VAT, notably by reducing the frequency of the periodic VAT returns, simplifying the proof required for the VAT export exemption, abolishing ‘nil’ intra-EU sales listings, increasing the use of e-government solutions in line with the Digital Agenda for Europe – in particular for the electronic submission of VAT returns and lists, abolishing interest and penalty payments on VAT r ...[+++]

23. demande aux États membres de mieux coordonner et de rapprocher leurs pratiques administratives en privilégiant l'échange des bonnes pratiques et en mettant en œuvre les mesures proposées par la Commission en 2009 en vue d'alléger la charge administrative résultant de la législation européenne en matière de TVA, notamment en réduisant la fréquence des déclarations périodiques de TVA, en simplifiant les preuves requises pour l'exonération de la TVA à l'exportation, en supprimant les listes sans objet des ventes intra-Union européenne, en développant l'utilisation de l'administration en ligne – en particulier pour l'envoi électronique des déclarations et listes de TVA –, conformément aux dispositions de la stratégie numérique pour l'Europe ...[+++]


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What I would like is for the plenary to vote in favour of Slovenia, that is, to say ‘yes’ to it, and do the same with Amendments 1 and 3 on Estonia, but firmly reject the Liberals’ Amendment 2, which implies that the Commission and the European Central Bank have made gross errors in assessing the situation in Lithuania and that the Commission should therefore submit a revised version of its convergence report.

Je souhaiterais que la plénière vote en faveur de la Slovénie, autrement dit, de lui dire «oui», et de faire de même avec les amendements 1 et 3 sur l’Estonie, mais de rejeter fermement l’amendement 2 des libéraux, qui suggère que la Commission et la Banque centrale européenne ont commis de graves erreurs en évaluant la situation en Lituanie et que la Commission devrait donc soumettre une version révisée de son rapport de convergence.


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