Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acronym
CCC
CDCULT
CDED
CDESR
CDPAT
CEAS
CO-OP program
Co-op program
Co-op work experience education program
Co-operative education
Co-operative education program
Collaborate with education professionals
Collaborate with training professionals
Cooperate with education professionals
Cooperation in the field of education
Cooperative Educational Abstracting Service
Cooperative education
Cooperative education program
Cooperative program
Cooperative work experience education program
Council for Cultural Cooperation
Educational cooperation
Open Learning and Distance Education in Canada
Participate with education professionals
Steering Committee for Cultural Heritage
Steering Committee for Culture
Steering Committee for Education
Steering Committee for Higher Education and Research
Work-study format

Vertaling van "cooperative education then " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
cooperative education program [ co-operative education program | cooperative work experience education program | co-op work experience education program | cooperative program | co-op program | CO-OP program ]

programme d'alternance travail-études [ programme de type alternance travail-études | programme d'enseignement coopératif | programme coopératif | programme COOP | programme CO-OP | programme de formation en alternance ]


cooperative education [ co-operative education | work-study format ]

enseignement coopératif [ alternance travail-études | formation en alternance | éducation coopérative | formation en alternance (études-travail) | régime de formation alterné (école-entreprise) ]


Open Learning and Distance Education in Canada: Report Presented to Asia-Pacific Economic Cooperation Education Forum Project in the Context of the International Project on Cross-cultural Comparison on Open Learning Systems in APEC's Member Economies [ Open Learning and Distance Education in Canada ]

L'apprentissage ouvert et la formation à distance au Canada : rapport présenté au Asia-Pacific Economic Cooperation Education Forum Project dans le contexte du projet international sur Cross-cultural Comparison on Open Learning Systems in APEC's Member Ec [ L'apprentissage ouvert et la formation à distance au Canada ]




Cooperative Educational Abstracting Service | CEAS [Abbr.]

Service coopératif de résumés analytiques de publications de l'éducation | CEAS [Abbr.]


Cultural Cooperation,Education and Research Department

Direction Coopération culturelle,Enseignement et Recherche


cooperation in the field of education [ educational cooperation ]

coopération en éducation


collaborate with education professionals | collaborate with training professionals | cooperate with education professionals | participate with education professionals

coopérer avec des professionnels de l'enseignement


Federal Act of 8 October 1999 on International Cooperation in Education, Professional Education and Training, Youth Affairs and Mobility

Loi fédérale du 8 octobre 1999 relative à la coopération internationale en matière d'éducation, de formation professionnelle, de jeunesse et de mobilité


Council for Cultural Cooperation [ CCC [acronym] CDCULT | CDED | CDESR | CDPAT | Steering Committee for Cultural Heritage | Steering Committee for Culture | Steering Committee for Education | Steering Committee for Higher Education and Research ]

Conseil de coopération culturelle [ CDCC | CDCULT | CDED | CDESR | CDPAT | Comité directeur de l'éducation | Comité directeur de l'enseignement supérieur et de la recherche | Comité directeur de la culture | Comité directeur du patrimoine culturel ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
If the Desjardins Group, which is widespread across Quebec, can come here and say they are investing $14 million a year on financial education and cooperative education, then your well-financed members could do a little research and provide the committee with that information.

Si le groupe Desjardins, présent partout au Québec, est en mesure de nous dire ici-même qu'il consacre 14 millions par année à l'éducation financière et à l'éducation coopérative, alors vos membres bien financés pourraient faire une petite recherche et communiquer ce renseignement au comité.


So in the end we might say no to Parks Canada, but the process of exploring our conservation needs, of exploring our options, of identifying segments of the community that have special needs or requirements, of learning to work together cooperatively, and then the education that goes along with it—all of that is inherently worthwhile.

Donc, en fin de compte, nous dirons peut-être non à Parcs Canada, mais le processus qui consiste à examiner nos besoins en matière de conservation, à examiner nos options, à déterminer quels segments de la communauté ont des besoins spéciaux, à apprendre à travailler en coopération et le processus d'éducation que cela comporte—tout cela a été extrêmement utile.


3. The possible participation of one Party in the other Party’s programmes in the field of education and training may be considered in accordance with their respective procedures; where appropriate, institutional frameworks and plans of cooperation will then be established through the participation of the Republic of Tajikistan in the Community’s Tempus programme.

3. La participation éventuelle d'une partie aux différents programmes d'éducation et de formation de l'autre partie peut être envisagée conformément à leurs procédures respectives et, le cas échéant, des cadres institutionnels et des programmes de coopération sont alors établis par référence à la participation de la République du Tadjikistan au programme TEMPUS de la Communauté.


2. Recognises the importance of both initial and continuing vocational education and training and maintains that their success hinges on the participation and cooperation of all stakeholders in the design, organisation and financing of strategies to this end; calls on the Member States to make use of the positive experience with the dual system within Vocational Educational and Training (VET) in example countries, where the system has led to the longer-term integration of young workers into the labour market and to higher employment ...[+++]

2. reconnaît l'importance de la formation et du perfectionnement professionnels tant initiaux que continus et exhorte au concours et à la coopération de l'ensemble des parties prenantes ainsi qu'à la définition, à l'organisation et au financement de stratégies allant dans ce sens; invite les États membres à tirer profit des expériences positives que certains pays ont faites avec leur système d'enseignement et de formation professionnels (EFP) en alternance, qui a permis l'insertion professionnelle à long terme des jeunes travailleurs ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
2. Recognises the importance of both initial and continuing vocational education and training and maintains that their success hinges on the participation and cooperation of all stakeholders in the design, organisation and financing of strategies to this end; calls on the Member States to make use of the positive experience with the dual system within Vocational Educational and Training (VET) in example countries, where the system has led to the longer-term integration of young workers into the labour market and to higher employment ...[+++]

2. reconnaît l'importance de la formation et du perfectionnement professionnels tant initiaux que continus et exhorte au concours et à la coopération de l'ensemble des parties prenantes ainsi qu'à la définition, à l'organisation et au financement de stratégies allant dans ce sens; invite les États membres à tirer profit des expériences positives que certains pays ont faites avec leur système d'enseignement et de formation professionnels (EFP) en alternance, qui a permis l'insertion professionnelle à long terme des jeunes travailleurs ...[+++]


If we can promote freedom of religion and belief; if we can do what all the countries of the world agreed to do in Madrid in 2001, when they celebrated the twentieth anniversary of the declaration on the elimination of religious discrimination; if we can educate school children for religious tolerance; if we can change attitudes; if we can sponsor inter-religious dialogue that is substantive and that results in people respecting each other and accepting their differences of theology and cooperating in society, then ...[+++]nada will have made a signal contribution to the world community.

Si nous pouvons promouvoir la liberté de religion et de croyance; si nous pouvons faire ce que tous les pays du monde ont convenu de faire à Madrid en 2001, quand on a célébré le 20 anniversaire de la Déclaration sur l'élimination de la discrimination religieuse; si nous pouvons enseigner la tolérance religieuse aux enfants à l'école; si nous pouvons changer les attitudes; si nous pouvons parrainer un dialogue nourri entre les confessions religieuses, amenant les gens à se respecter mutuellement et à accepter leurs différences théologiques et à collaborer comme membres d'une même société, alors le Canada aura apporté une contribution ...[+++]


She stressed that these links also promoted the cross-border region and gave it an identity: "we must develop these exchanges, which could also involve cooperation in the area of justice or university education". She then called on the EU to provide financial support for cross-border cooperation.

Elle a souligné que ces liens permettaient également de promouvoir la région transfrontalière et de lui donner une identité". Il faut développer ces échanges qui pourraient porter aussi sur la coopération en matière de justice ou de formations universitaires", demandant que l'UE apporte son soutien financier à la coopération transfrontalière.


The report then proposes an approach to the "open method of coordination" proposed by Lisbon, which takes account of the degree of subsidiarity attaching to education; and concludes that the objectives set out in the report cannot be achieved by Member States alone, and thus need cooperation at European level.

Le rapport propose ensuite une approche de la "méthode ouverte de coordination" proposée à Lisbonne, qui tient compte du degré de subsidiarité reconnu au domaine de l'éducation. Sa conclusion est que les objectifs définis dans le rapport ne peuvent être atteints individuellement par les États membres et que la coopération à l'échelle européenne est par conséquent indispensable.


It then proposes (section 2) a number of concrete objectives which could form the basis for a joint work programme to be agreed by the Council; and finally (section 3) puts forward suggestions as to how to take forward this work programme in the context of the "open method of coordination" [3] proposed for cooperation in the education field by the European Councils of Lisbon and Feira [4].

Il propose ensuite (section II) plusieurs objectifs concrets qui pourraient former la base d'un programme de travail commun à approuver par le Conseil; et, pour terminer (section III), il formule quelques suggestions sur la manière de réaliser ce programme de travail dans le cadre de la «méthode ouverte de coordination» [3] proposée par les Conseils européens de Lisbonne et de Feira [4] pour la coopération en matière d'éducation.


If industry and the private sector cannot cooperate in meeting the needs of the country today, the needs of the nation, then you have some problem in understanding what education is all about.

Si l'industrie et le secteur privé ne peuvent pas collaborer pour répondre aux besoins du pays aujourd'hui, aux besoins de la nation, alors vous avez du mal à comprendre ce que c'est que l'éducation.


w