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Corporate Administrative Systems
Corporate Administrative Systems Human Resources
DG Human Resources and Security
Directorate-General for Human Resources and Security
Directorate-General for Personnel and Administration
HRA
HRIS
Human Resources Administration
Human resource management software
Human resource oversight
Human resource software
Human resources
Human resources information system
Human resources management software
Human resources software
Mainframe Corporate Administrative System
Management of human resources
Personnel administration
Personnel and Administration DG
Personnel management
Personnel oversight
Staff administration
Staff management
Staff turnover

Vertaling van "corporate administrative systems human resources " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Corporate Administrative Systems Human Resources

Système administratif d'entreprise/Ressources humaines


Mainframe Corporate Administrative System

Système administratif ministériel sur ordinateur central


Corporate Administrative Systems

Systèmes administratifs d'entreprise


personnel administration [ management of human resources | personnel management | staff administration | staff management | staff turnover | human resources(UNBIS) | personnel management(UNBIS) ]

administration du personnel [ gestion des ressources humaines | gestion du personnel | mouvement de personnel ]


DG Human Resources and Security | Directorate-General for Human Resources and Security | Directorate-General for Personnel and Administration | Personnel and Administration DG

DG ADMIN | DG Personnel et administration | DG Ressources humaines et sécurité | direction générale des ressources humaines et de la sécurité | direction générale du personnel et de l’administration


human resource management software | human resource software | human resources management software | human resources software | human resources information system | HRIS

logiciel de gestion des ressources humaines | logiciel de gestion du personnel


Directorate 1 - Human Resources and Personnel Administration

Direction 1 - Ressources humaines et administration du personnel


Human Resources Administration | HRA [Abbr.]

Administration des ressources humaines


personnel administration | personnel oversight | human resource oversight | personnel management

gestion du personnel


human resources information system

système informatique des ressources humaines | SIRH
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
52. Welcomes the Commission’s Tax Transparency Package on automatic exchange of information between Member States on their tax rulings, of March 2015, and the action plan for a fair and efficient corporate tax system in the EU of June 2015; stresses, however, that these texts can only be seen as first steps in the right direction and that a consistent framework of legislative provisions and administrative coordination is needed as a matter of urgency, including for the benefit of SMEs and those MNCs that are helping to create genuine ...[+++]

52. salue la publication, en mars 2015, par la Commission, du train de mesures destinées à accroître la transparence fiscale et l'échange automatique d'informations concernant les décisions fiscales entre les États membres et, en juin 2015, du plan d'action pour l'équité et l'efficacité de la fiscalité des entreprises dans l'Union européenne; souligne néanmoins que ces textes ne peuvent être considérés que comme des premiers pas dans la bonne direction, et qu'il est indispensable de mettre en place, dans les meilleurs délais, un cadre cohérent fondé sur des dispositions législatives et une coordination ...[+++]


52. Welcomes the Commission’s Tax Transparency Package on automatic exchange of information between Member States on their tax rulings, of March 2015, and the action plan for a fair and efficient corporate tax system in the EU of June 2015; stresses, however, that these texts can only be seen as first steps in the right direction and that a consistent framework of legislative provisions and administrative coordination is needed as a matter of urgency, including for the benefit of SMEs and those MNCs that are helping to create genuine ...[+++]

52. salue la publication, en mars 2015, par la Commission, du train de mesures destinées à accroître la transparence fiscale et l'échange automatique d'informations concernant les décisions fiscales entre les États membres et, en juin 2015, du plan d'action pour l'équité et l'efficacité de la fiscalité des entreprises dans l'Union européenne; souligne néanmoins que ces textes ne peuvent être considérés que comme des premiers pas dans la bonne direction, et qu'il est indispensable de mettre en place, dans les meilleurs délais, un cadre cohérent fondé sur des dispositions législatives et une coordination ...[+++]


Resources in European education systems will need to be directed at education and skills development in areas where human skills cannot be replaced by AI systems or where humans are necessary to complement those systems (i.e. tasks in which human interaction is vital or where humans and machines cooperate, and tasks we would like human beings to continue doing)

Dans les systèmes éducatifs européens, des ressources devront être affectées à l’enseignement et au développement de compétences dans des domaines qui ne peuvent pas être remplacés par des systèmes d’intelligence artificielle ou pour lesquels des êtres humains sont nécessaires pour compléter ces systèmes (comme les tâches où l’intervention humaine prime, où l’homme et la machine agissent de concert, ou que nous ne voulons pas confier à une machine)


In addition, the transfer to Member States of administrative responsibility for project selection and management has caused problems for some national government departments in introducing the systems and human resources required for this new task.

A cela s'ajoute le transfert de la gestion administrative de la sélection et de la gestion des projets aux Etats membres, ce qui a posé à certaines administrations nationales des difficultés dans la mise en place des systèmes et ressources humaines nécessaires à cette nouvelle tâche.


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10. The Security Accreditation Board shall have access to all the human and material resources required to provide appropriate administrative support functions and to enable it, together with the bodies referred to in paragraph 11, to perform its tasks independently, in particular when handling files, initiating and monitoring the implementation of security procedures and performing system security audits, preparing decisions and o ...[+++]

10. Le conseil d’homologation de sécurité dispose de tous les moyens humains et matériels nécessaires pour remplir les fonctions consistant à apporter un appui administratif approprié et pour pouvoir, en coopération avec les organes visés au paragraphe 11, accomplir ses missions de manière indépendante, notamment pour assurer le traitement de dossiers, engager et surveiller la mise en œuvre des procédures de sécurité et réaliser des audits de sécurité des systèmes, préparer ...[+++]


89. Urges the European Commission, while respecting article 311 of the treaty, to study in detail the scope for using part of the revenue from a Financial Transactions Tax and/or from a Common Consolidated Corporate Tax system as a source of EU own resources, while not neglecting other possible sources;

89. demande instamment à la Commission d'étudier de manière approfondie, tout en respectant l'article 311 du traité, les possibilités d'utiliser une partie des recettes de la taxe sur les transactions financières et/ou du système d'impôt sur les soctés comme source de ressources propres, cela sans négliger les autres sources possibles;


Currently, the existence of 27 highly disparate corporate tax systems in the EU means that companies are faced with significant tax obstacles and an administrative burden which discourage, if not impede, their activities in the single market and negatively affect their competitiveness, in particular, in the case of SMEs.

L’existence de 27 systèmes d’imposition très disparates dans l’UE implique actuellement pour les entreprises d’importants obstacles fiscaux et une charge administrative qui découragent, sinon empêchent leurs activités sur le marché unique et portent préjudice à leur compétitivité, notamment pour les PME.


Other examples of technical or administrative functions are buying standard software ‘off-the-shelf’ and relying on software providers for ad hoc operational assistance in relation to off-the-shelf systems or providing human resources support such as sourcing of temporary employees or processing of payroll.

L’achat de logiciels commerciaux classiques et le recours à des fournisseurs de logiciels pour une assistance opérationnelle adaptée concernant des systèmes standard, ou l’apport d’un appui en gestion des ressources humaines, comme pour le recrutement de personnel temporaire ou la gestion de la paie, constituent d’autres exemples de fonctions techniques et administratives ...[+++]


Generate a supportive environment for entrepreneurship and for SMEs to start-up and grow by reducing the administrative burden on business; by increasing the efficiency of the public sector; by simplifying the corporate tax system; and by improving the regulatory environment, notably entry and exit mechanisms.

11) Créer un environnement qui favorise l'esprit d'entreprise ainsi que le démarrage et la croissance des PME en allégeant le fardeau administratif pesant sur les entreprises, en renforçant l'efficience du secteur public et en améliorant et en simplifiant le régime de l'impôt des sociétés et l'environnement réglementaire, notamment les mécanismes d'entrée et de sortie.


Although Member States report increases in the investments in human resource spending (as proposed by the Lisbon Conclusions), they also stress the need for their education systems to make more use of quality assurance and evaluation systems in assessing their quality and becoming more effective in what they deliver; to ensure the best use of resources available to them; and to direct investment in human and financial terms where ...[+++]

Bien que les États membres relatent une augmentation des dépenses dans le domaine des ressources humaines (comme le proposent les conclusions de Lisbonne), ils soulignent également que leurs systèmes d'éducation doivent avoir davantage recours aux systèmes d'assurance et d'évaluation de la qualité afin d'accroître leur efficacité, qu'ils doivent veiller à exploiter au mieux les ressources dont ils disposent et doivent gérer les inv ...[+++]


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