64. Calls on the Commission from now on only to approve ISPA projects which are consistent with national development plans, genuine development potential and the EU"s horizontal policies, and in particular with Directives 97/11/EC, 2001/42/EC, 2000/60/EC and 92/43/EEC; further calls for the corridor approach to be replaced by the territorial approach where transport is concerned, in order to generate cohesion effects including access to infrastructure; calls, finally, for investment in traffic management to be given priority, since this is more cost-effective;
64. invite la Commission à ne retenir à l'avenir que les projets ISPA qui correspondent aux plans de développement nationaux, à un véritable potentiel de développement ainsi qu'aux politiques horizontales de l'UE, en particulier les directives 97/11/CE, 2001/42/CE, 2000/60/CE et 92/43/CEE; demande également que dans le secteu
r des transports, l'approche territoriale vienne remplacer celle des corridors, de manière à obtenir des effets de cohésion comprenant l'accès aux infrastructures; demande enfin que la priorité soit donnée aux i
...[+++]nvestissements en matière de gestion du trafic qui présentent une plus grande efficacité sur le plan des coûts;