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2 fail-safe
2 fail-safe redundancy
A dike fails
A dyke fails
An embankment fails
CEB
Council failing to act
Council of Europe Development Bank
Council of Europe Resettlement Fund
Council of Europe fund
Council of European Ministers
Council of the European Communities
Council of the European Union
Council of the Union
EC Council
EU Council
EURO.X
EYF
Ecofin
Ecofin Council
Economic and Financial Affairs Council
European Union Council
European Youth Foundation
Fail
Fail to deliver
Fail video
Failed delivery
PFR
Power fail recovery
Power fail restart
Power-fail recovery
Power-fail restart
SFYM
Solidarity Fund for Youth Mobility

Traduction de «council for failed » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


fail to put into practice the recommendations of the Council

ne pas donner suite aux recommandations du Conseil


power fail recovery [ PFR | power fail restart | power-fail recovery | power-fail restart ]

reprise sur rupture de courant


a dike fails | a dyke fails | an embankment fails

une digue cède


fail to deliver [ failed delivery | fail ]

défaut [ défaut de livraison ]


Council of the European Union [ Council of European Ministers | Council of the European Communities | Council of the Union | EC Council | EU Council | European Union Council ]

Conseil de l'Union européenne [ Conseil CE | Conseil de l'Union | Conseil des Communautés européennes | Conseil des ministres européen ]


2 fail-safe redundancy [ 2 fail-safe ]

tolérance de deux pannes successives




Ecofin [ Ecofin Council | Economic and Financial Affairs Council | EURO.X ]

Ecofin [ Conseil Affaires économiques et financières | Conseil Ecofin | Conseil économique et financier de l'Union européenne | EURO.X ]


Council of Europe fund [ CEB | Council of Europe Development Bank | Council of Europe Resettlement Fund | European Youth Foundation | EYF | SFYM | Solidarity Fund for Youth Mobility ]

fonds du Conseil de l'Europe [ Banque de développement du Conseil de l'Europe | CEB | FEJ | Fonds de rétablissement du Conseil de l'Europe | Fonds de solidarité pour la mobilité des jeunes | Fonds européen pour la jeunesse | FSMJ ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
First plea, alleging the unlawfulness of the measures adopted by the Council, in that the Council has failed to fulfil its duty of care and diligence by basing its decisions to include the applicants on vague and imprecise grounds, notwithstanding the case-law requiring it to justify precisely its decisions, and by overlooking its obligation to have a hearing prior to maintaining the applicants in the lists of sanctions.

Premier moyen, tiré de l’illégalité des actes adoptés par le Conseil, en ce que ce dernier aurait manqué à son obligation de prudence et de diligence en fondant ses décisions d’inclure les requérantes sur des motifs vagues et imprécis, et ce nonobstant la jurisprudence lui enjoignant de motiver précisément ses décisions, et en ignorant son obligation d’audition préalable au maintien des requérantes dans les listes de sanctions.


Third plea in law, alleging that the Council has failed to satisfy the criterion for listing the applicants prescribed in Article 1 of Council Decision 2011/172/CFSP of 21 March 2011 concerning restrictive measures directed against certain persons, entities and bodies in view of the situation in Egypt (JO 2011 L 76, p. 63) (as amended) and Article 2 of Council Regulation Council Regulation (EU) No 270/2011 of 21 March 2011 concerning restrictive measures directed against certain persons, entities and bodies in view of the situation in Egypt (OJ 2011 L 76, p. 4) (as amended).

Troisième moyen: Le Conseil a omis de respecter le critère d’inscription des parties requérantes énoncé à l’article premier de la décision 2011/172/PESC du Conseil du 21 mars 2011 concernant des mesures restrictives à l’encontre de certaines personnes, entités et organismes au regard de la situation en Égypte (JO 2011 L 76, p. 63) (dans sa version modifiée) et à l’article 2 du règlement (UE) no 270/2011 du Conseil du 21 mars 2011 concernant des mesures restrictives à l’encontre de certaines personnes, entités et organismes au regard de la situation en Égypte (JO 2011 L 76, p. 4) (dans sa version modifiée).


(c) fails to install a spam filter that complies with standards set in the by-laws of the Council; (d) fails to use reasonable efforts to prevent spam from going to the provider's customers, and in the case of a provider who does not follow the standards of the Council, the onus is on that provider to show that reasonable efforts were used; or (e) knowingly provides false information to the Council or the Minister in a matter related to the Internet ...[+++]

c) omet d'installer un filtre anti-pourriel conforme aux normes établies par règlement administratif du Conseil; d) ne fait pas des efforts raisonnables pour empêcher la diffusion de pourriels à ses clients et, dans le cas où le fournisseur ne respecte pas les normes établies par le Conseil, il a le fardeau de démontrer qu'il a fait des efforts raisonnables; e) donne sciemment de faux renseignements au Conseil ou au ministre sur toute question liée à l'Internet ou à l'application de la présente loi.


First plea in law, alleging that the Council has failed to give adequate or sufficient reasons for listing the Applicant in Council Decision 2014/512/CFSP, Council Regulation (EU) No 833/2014, Council Decision 2014/659/CFSP, and Council Regulation (EU) No 960/2014 (the ‘Contested Measures’).

Premier moyen tiré de ce que le Conseil n’a pas dûment motivé ou motivé à suffisance de droit l’inscription de la requérante sur les listes de la décision 2014/512/PESC, du règlement no 833/2014, de la décision 2014/659/PESC et du règlement no 960/2014 (ci-après les «actes attaqués»).


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At the broadest level, Freedom House has taken every opportunity to chastise the American government for what appears to be a policy of standing by, watching and waiting for the council to fail in hopes that the international community will invent something better when the present council's mandate expires in a few years.

Plus généralement, Freedom House a saisi toutes les possibilités de critiquer le gouvernement américain sur ce qui semble être une politique qui consiste à ne rien faire, à attendre que le conseil échoue en espérant que la communauté internationale inventa quelque chose de mieux lorsque le mandat actuel du conseil prendra fin, dans quelques années.


Amongst other things, the Council has failed to provide the applicant with a full statement of reasons, including the evidence against him, and failed to provide him with precise information and material said to justify the asset freeze, and he has been obliged to make this application in an unfairly short time period.

Entre autres, le Conseil n’a fourni au requérant aucun motif circonstancié, notamment les preuves contre lui, et il ne lui a pas fourni d’indications précises et d’éléments censés justifier le gel des fonds, de sorte que le requérant a dû introduire le présent recours dans un laps de temps très limité.


He also concluded that the Privy Council Office, which manages Governor in Council appointments, failed to comply with its obligations under the Official Languages Act.

Il a aussi conclu que le Bureau du Conseil privé, qui s'occupe des nominations par décret, ne s'est pas conformé à ses obligations en vertu de la Loi sur les langues officielles.


In his preliminary report on the investigation that resulted from the complaint filed by the member for Acadie—Bathurst, the Commissioner of Official Languages—who is bilingual, thankfully—concluded that the Privy Council Office failed to meet its obligations under the Official Languages Act when it appointed Mr. Ferguson as Auditor General.

Le commissaire aux langues officielles, heureusement bilingue, dans son rapport d'enquête préliminaire faisant suite à la plainte déposée par mon collègue d'Acadie—Bathurst, concluait que le Bureau du Conseil privé avait failli à ses obligations en vertu de la Loi sur les langues officielles lors de la nomination de M. Ferguson au poste de vérificateur général.


2. The procedures of this Protocol shall apply if, 60 days after a dispute has been referred to the Association Council pursuant to Article 86 of the Association Agreement, the Association Council has failed to settle the dispute.

2. Les procédures du présent protocole s’appliquent si, soixante jours après avoir été saisi d’un différend conformément à l’article 86 de l’accord d’association, le Conseil d’association n’a pas été en mesure de régler le différend.


Ombudsman reports Council for failing to apply rules on openness

Le Médiateur reproche au Conseil de ne pas appliquer les règles sur la transparence


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