Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Visa Regulation

Vertaling van "council regulation 1049 2001 " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
This document contains legal advice protected under Article 4(2) of Regulation (EC) No 1049/2001 of the European Parliament and of the Council of 30 May 2001 regarding public access to European Parliament, Council and Commission documents, and not released by the Council of the European Union to the public. The Council reserves all its rights in law as regards any unauthorised publication.

Le présent document contient des avis juridiques faisant l'objet d'une protection au titre de l'article 4, paragraphe 2, du règlement (CE) n° 1049/2001 du Parlement européen et du Conseil du 30 mai 2001 relatif à l'accès du public aux documents du Parlement européen, du Conseil et de la Commission, et non rendus accessibles au public par le Conseil de l'Union européenne. Le Conseil se réserve la faculté de faire valoir tous ses droits en cas de publication non autorisée.


Council Regulation (EC) No 539/2001 of 15 March 2001 listing the third countries whose nationals must be in possession of visas when crossing the external borders and those whose nationals are exempt from that requirement | Visa Regulation

règlement visas | règlement (CE) n° 539/2001 du Conseil fixant la liste des pays tiers dont les ressortissants sont soumis à l’obligation de visa pour franchir les frontières extérieures des États membres et la liste de ceux dont les ressortissants sont exemptés de cette obligation
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
2.2. According to Article 17 (1) of Regulation 1049/2001 the Commission has to provide in its annual reports the number of documents in its possession which are “sensitive” in the meaning of Article 9(1) of the Regulation[2] and have therefore not been recorded in the register.

2.2. Conformément à l'article 17, paragraphe 1, du règlement (CE) n° 1049/2001, la Commission doit indiquer, dans ses rapports annuels, le nombre de documents en sa possession dits «sensibles», au sens de l’article 9, paragraphe 1, du règlement[2], qui n'ont donc pas été inscrits au registre.


The second proposal was submitted by the Commission on 21 March 2011 with a view to adapt Regulation 1049/2001 to the formal requirements of the Treaty of Lisbon by extending the institutional scope of the Regulation to all the European Union institutions, bodies, offices and agencies, with some restrictions as regards the European Court of Justice, the European Central Bank and the European Investment Bank.

La deuxième proposition a été présentée le 21 mars 2011 en vue d'adapter le règlement (CE) nº 1049/2001 aux exigences formelles du traité de Lisbonne en élargissant le champ d’application institutionnel du règlement à l'ensemble des institutions, organes, organismes et agences de l'Union européenne, avec certaines restrictions en ce qui concerne la Cour de justice de l’Union européenne, la Banque centrale européenne et la Banque européenne d'investissement.


The first proposal for a recast of the Regulation, submitted by the Commission on 30 April 2008, introduces a series of substantial amendments, clarifing the interpretation of Regulation 1049/2001.

La première proposition de refonte du règlement, présentée le 30 avril 2008, introduit une série de modifications substantielles clarifiant l’interprétation du règlement (CE) nº 1049/2001.


1.2. According to Article 17 (1) of Regulation 1049/2001 the Commission has to provide in its annual reports the number of documents in its possession which are “sensitive” in the meaning of Article 9(1) of the Regulation[2] and have therefore not been recorded in the register.

1.2. Conformément à l'article 17, paragraphe 1, du règlement (CE) n° 1049/2001, la Commission doit indiquer, dans ses rapports annuels, le nombre de documents en sa possession dits «sensibles», au sens de l’article 9, paragraphe 1, du règlement[2], qui n'ont donc pas été inscrits au registre.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1.1. Two different proposals for the revision of Regulation 1049/2001 tabled by the European Commission are still subject to interinstitutional reflection.

1.1. Deux propositions différentes en vue de la révision du règlement (CE) nº 1049/2001, présentées par la Commission européenne, font toujours l’objet d’une réflexion interinstitutionnelle.


Third plea in law, alleging a violation of the general obligation, under Articles 2 and 4 of Regulation 1049/2001 in conjunction with Article 6(3) of Regulation 1049/2001, to conduct an examination of each individual document

Troisième moyen, tiré de la violation de l’obligation générale découlant des dispositions combinées des articles 2, 4 et 6, paragraphe 3, du règlement (CE) no 1049/2001 d’examiner chaque document individuellement.


Third plea in law, alleging a violation of the general obligation, under Articles 2 and 4 of Regulation 1049/2001 in conjunction with Article 6(3) of Regulation 1049/2001, to conduct an examination of each individual document

Troisième moyen, tiré de la violation de l’obligation générale découlant des dispositions combinées des articles 2, 4 et 6, paragraphe 3, du règlement (CE) no 1049/2001 d’examiner chaque document individuellement.


Second plea in law, alleging a violation of Article 4(1)(b) of Regulation 1049/2001 in conjunction with Article 8(b) of Regulation 45/2001, as the access to the requested information was refused, although the conditions for disclosure were met

Deuxième moyen, tiré de la violation des dispositions combinées de l’article 4, paragraphe 1, sous b), du règlement (CE) no 1049/2001 et de l’article 8, sous b), du règlement (CE) no 45/2001, l’accès aux informations demandées ayant été refusé alors que les conditions de leur divulgation étaient réunies.


First plea in law, alleging a violation of Article 4(1)(b) of Regulation 1049/2001 (1) in conjunction with Article 8(b) of Regulation 45/2001 (2), since the personal data requested are not protected under Community legislation

Premier moyen, tiré de la violation des dispositions combinées de l’article 4, paragraphe 1, sous b), du règlement (CE) no 1049/2001 (1) et de l’article 8, sous b), du règlement (CE) no 45/2001 (2), les données à caractère personnel faisant l’objet de la demande n’étant pas protégées par la législation de l’Union.


Information related to the implementation of the IGA Decision is partly confidential, both due to some of the provisions of the IGA Decision itself (Article 4 – Confidentiality) or due to certain exceptions set out in Regulation 1049/2001 on public access to European Parliament, Council and Commission documents (Article 4 (1) (a), 3rd indent - Protection of international relations, Article 4 (5) - Request by a Member State not to disclose a document originating from that Member State without i ...[+++]

Les informations relatives à la mise en œuvre de la décision sont en partie confidentielles, en raison soit de certaines dispositions de la décision elle-même (article 4 — Confidentialité), soit d'exceptions prévues par le règlement (CE) n° 1049/2001 relatif à l'accès du public aux documents du Parlement européen, du Conseil et de la Commission (article 4, paragraphe 1, point a), troisième tiret: protection de l'intérêt public en ce qui concerne les relations internationales; article 4, paragraphe 5: demande d'un ...[+++]




Anderen hebben gezocht naar : visa regulation     council regulation 1049 2001     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'council regulation 1049 2001' ->

Date index: 2025-02-21
w