68. Stresses that skills development, if carried o
ut as an integrated concept, could become a mechanism leading to and promoting equal opportunities for people from disadvantaged groups, including disadvantaged minorities, in particular for children and young people from families affected by poverty, the long-term unemployed, disadvantaged immigrants and people with disabilities; stresses that prevention and l
ifelong support and counselling from the earliest stage possible for disadvantaged groups are of the utmost importance for pro
...[+++]viding productive and highly-skilled workforce for the labour market; stresses, furthermore, the need to provide support and skills development via training for employers, recruiters and human resource managers to support the inclusion of disadvantaged groups into the labour market; stresses that, in order for the most disadvantaged to be included, appropriate training must be provided for employers, human resource teams and teachers, in order to support the most disadvantaged in society in the best possible way so as to make their integration as effective as possible; reiterates the importance of universal access to education for all; 68. souligne que le développement des compétences, s'il est mi
s en œuvre comme un concept intégré, pourrait devenir un mécanisme qui assure et favorise l'égalité des chances pour les personnes issues de catégories défavorisées, y compris des minorités défavorisées, notamment les enfants et les jeunes issus de familles touchées par la pauvreté, les chômeurs de longue durée, les immigrés défavorisés et les personnes handicapées; souligne qu'il est primordial que les groupes défavorisés puissent bénéficier de la prévention, du soutien tout au l
ong de la vie et de conseils le plus t ...[+++]ôt possible afin d'apporter une main-d'œuvre productive et hautement qualifiée au marché du travail; souligne en outre la nécessité d'assurer le soutien et le développement des capacités par l'intermédiaire de la formation des employeurs, des recruteurs et des responsables des ressources humaines, afin de favoriser l'intégration des groupes défavorisés sur le marché du travail; souligne que l'inclusion des plus défavorisés exige une formation appropriée des employeurs, des équipes de ressources humaines et des enseignants afin de soutenir les plus défavorisés de la société de la meilleure façon possible pour que leur intégration soit la plus effective possible; insiste sur l'importance de l'accès universel à l'éducation pour tous;