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ASEAN Union of Polymer Sciences
ASEAN-CUPS
BRICS
BRICS countries
Countries of South-East Asia
Economic cooperation between developing countries
South-East Asia
South-South cooperation
South-South dialogue
South-South relations

Vertaling van "countries in south " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Delegation for relations with the countries of South Asia and the South Asia Association for Regional Cooperation (SAARC) | South Asia, SAARC

Asie du Sud, SAARC | Délégation pour les relations avec les pays de l'Asie du Sud et l'Association d'Asie du Sud pour la coopération régionale (SAARC)


South-East Asia [ Countries of South-East Asia ]

Asie du Sud-Est [ pays du Sud-Est asiatique | Sud-Est asiatique ]


Extraordinary Ministerial Conference of Non-Aligned Countries on South-South Co-operation

Conférence ministérielle extraordinaire des pays non alignés sur la coopération Sud-Sud


Delegation for relations with the countries of South-East Europe

Délégation pour les relations avec les pays de l'Europe du Sud-Est


Delegation for relations with the countries of South Asia

Délégation pour les relations avec les pays de l'Asie du Sud


monitoring of ozone and UV-B in southern cone countries of South America

surveillance de l'ozone et du rayonnement UV-B dans les pays du cône sud de l'Amérique du Sud


South-South cooperation [ economic cooperation between developing countries | South-South dialogue | South-South relations | South-South relations(ECLAS) ]

coopération Sud-Sud [ coopération économique entre PVD | dialogue Sud-Sud | relation Sud-Sud ]


BRICS countries [ Brazil, Russia, India, China and South Africa | BRICS ]

pays BRICS [ Brésil, Russie, Inde, Chine et Afrique du Sud | BRICS | groupe BRICS | pays du groupe BRICS ]


Association of South-East Asian Nation Countries' Union of PolyMer Science [ ASEAN-CUPS | ASEAN Union of Polymer Sciences ]

Association of South-East Asian Nation Countries' Union of Polymer Science [ ASEAN-CUPS | ASEAN Union of Polymer Sciences ]


Commonwealth Auditors General Conference South Africa -- October 1999 : a strategic approach to auditing for the environment and sustainable development - Canadian country paper

Conférence des vérificateurs généraux du Commonwealth Afrique du Sud -- Octobre 1999 : une conception stratégique de la vérification de l'environnement et du développement durable - Communication du Canada
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
We have been told by representatives of other countries that south-south trade is more important to you than say south-north trade and that Canada should spend its efforts facilitating south-south trade in the WTO, rather than encouraging north-south trade.

Des représentants d'autres pays nous ont dit que le commerce Sud-Sud est plus important pour vous que le commerce Sud-Nord et que le Canada devrait s'employer à faciliter le commerce Sud-Sud à l'OMC, au lieu d'encourager le commerce nord-sud.


The key objective of the trade partnership is to create a comprehensive Euro-Mediterranean Free Trade Area, that goes beyond trade in goods and basic provisions and aims to substantially liberalise trade between both the EU and Southern Mediterranean countries (North-South), and Southern Mediterranean countries themselves (South-South).

L’objectif clé est de créer une vaste zone de libre-échange euroméditerranéenne, non limitée au commerce des biens et aux dispositions de base, en vue de libéraliser considérablement les échanges entre l’UE et les pays du sud de la Méditerranée (Nord-Sud), ainsi qu’entre les pays du sud de la Méditerranée eux-mêmes (Sud-Sud).


21. Calls on the Council and the Commission to engage specifically with South Africa, as the key country of the region, in order to express deep concern at the failure to produce any tangible mediation results over the last years with regard to the crisis in Zimbabwe, to point out that the impact of this crisis on neighbouring countries, including South Africa, should not be disregarded in the region and to clarify that continued political and economic support for the Mugabe regime might have negative effects on relations between the ...[+++]

21. invite le Conseil et la Commission à s'engager de façon spécifique vis-à-vis de l'Afrique du Sud, pays clé de la région, afin d'exprimer la profonde inquiétude de l'Union européenne quant à l'échec de la médiation à offrir des résultats tangibles au cours des dernières années en ce qui concerne la crise au Zimbabwe, et afin de faire savoir que l'impact de cette crise sur les pays voisins, notamment l'Afrique du sud, ne devrait pas être négligé dans la région, et afin d'établir clairement que ...[+++]


I am particularly pleased to note that Mr Brok’s report clearly specifies that close multilateral relations do not mean an alternative to fully-fledged membership, but an additional opportunity for countries which are currently a long way off from achieving fully-fledged membership. In addition, I support the clear stance towards the countries of South-East Europe.

Je suis particulièrement heureux de constater que le rapport de M. Brok précise clairement que d’étroites relations multilatérales ne signifient pas une alternative à une adhésion à part entière. En outre, je soutiens la position claire vis-à-vis des pays d’Europe du sud-est.


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They are right to do so. Members from countries such as France, Portugal, and other countries in south-eastern Europe, are right to call for solidarity, but – and let me make this quite clear – I would not want us to limit our present discussion to whether it is 31 million, 90 million or 120 million that we need in order to repair the damage, for it is equally apparent – and you, Mr Barnier, have also made it very clear – that we are patching things up.

Les députés des pays comme la France, le Portugal - et d’autres pays du sud-est de l’Europe - en appellent avec raison à la solidarité, mais - et je tiens à le dire clairement - je ne voudrais pas que dans cette discussion, la seule question qui nous préoccupe soit de savoir si nous avons besoin de 31, de 90 ou de 120 millions pour réparer les dégâts car, cela ne fait aucun doute - et vous l’avez également signifié clairement, Monsieur Barnier -, nous allons réparer.


They are right to do so. Members from countries such as France, Portugal, and other countries in south-eastern Europe, are right to call for solidarity, but – and let me make this quite clear – I would not want us to limit our present discussion to whether it is 31 million, 90 million or 120 million that we need in order to repair the damage, for it is equally apparent – and you, Mr Barnier, have also made it very clear – that we are patching things up.

Les députés des pays comme la France, le Portugal - et d’autres pays du sud-est de l’Europe - en appellent avec raison à la solidarité, mais - et je tiens à le dire clairement - je ne voudrais pas que dans cette discussion, la seule question qui nous préoccupe soit de savoir si nous avons besoin de 31, de 90 ou de 120 millions pour réparer les dégâts car, cela ne fait aucun doute - et vous l’avez également signifié clairement, Monsieur Barnier -, nous allons réparer.


21. Urges the Commission and the Council furthermore to fully involve the countries of the region in all aspects of the preparation and implementation of the Stability Pact for South-Eastern Europe; calls on them to present rapidly to the European Parliament a proposal for a common strategy for Eastern Europe in order to strengthen relations between the European Union and the countries of South-Eastern Europe and between the countries of the region;

21. demande instamment à la Commission et au Conseil d"associer intégralement les pays de la région à tous les aspects de la préparation et de la mise en oeuvre du Pacte de stabilité pour l"Europe du Sud-Est; demande instamment à la Commission et au Conseil de présenter rapidement au Parlement européen une proposition de stratégie commune pour l"Europe de l"Est afin de renforcer les relations entre l"Union européenne et les pays de l"Europe du Sud-Est, ainsi qu"entre les pays de la région;


In the context of the stabilisation of the countries of South-Eastern Europe Bosnia and Herzegovina, Croatia, the Federal Republic of Yugoslavia (FRY), the Former Yugoslav Republic of Macedonia (FYROM) and Albania - the European Commission is proposing the creation of a Stabilisation and Association process to enhance the existing 'Regional Approach' of the European Union (EU) vis à vis these countries.

Dans le cadre de la stabilisation des pays de l'Europe du sud-est Bosnie- Herzégovine, Croatie, république fédérale de Yougoslavie, ancienne république yougoslave de Macédoine et Albanie - la Commission européenne propose de lancer un processus de stabilisation et d'association afin de renforcer "l'approche régionale" adoptée par l'Union européenne (UE) à l'égard de ces pays.


Concerning future contractual relations of the EU with certain countries and South Eastern Europe and in accordance with decisions taken already by the EU Council of Ministers, the Commission today outlined a set of principles on the basis of which future relations between the EU and these countries can be developed. Concerning the countries at stake, i.e. Bosnia and Herzegovina, Croatia and the Former Republic of Yugoslavia, the Commission confirms the overriding objective of action of the EU in these countries is the successful implementation of the Dayton/Paris Peace Agreement. In addition, th ...[+++]

Conformément à des décisions prises par le Conseil de ministres, la Commission a défini aujourd'hui les principes qui doivent présider au développement des relations de l'Union avec certains pays du sud-est de l'Europe, en l'occurrence la Bosnie-Herzégovine, la Croatie et l'ancienne république de Yougoslavie. La Commission précise à ce sujet que l'objectif premier de l'action entreprise par l'Union dans ces pays est d'y faire appliquer les accords de paix de Dayton et de Paris et d'y créer une zone de stabilité politique et de prospérité économique en soutenant le processus de réforme politique et économique et en faisant respecter les d ...[+++]


Concluding detailed discussions of the Conference in Salonica on strengthening civil society and economic development in South East Europe organised by the European Economic and Social Committee (ESC), the Royaumont Process for stability and good neighbourliness in South Eastern Europe and the Economic and Social Council of Greece (OKE), well over 100 representatives of workers, employers' and voluntary civil society organisations from the European Union and South East Europe Stability Pact countries presented their conclusions in an ...[+++]

A l'issue de débats approfondis, la conférence sur le renforcement de la société civile et le développement économique dans le Sud-Est de l'Europe organisée par le Comité économique et social européen (CES), le Processus de Royaumont pour la stabilité et le bon voisinage dans le Sud-Est de l'Europe et le Conseil économique et social de Grèce (OKE), plus de cent représentants d'organisations de travailleurs et d'employeurs, ainsi que d'organisations de bénévoles appartenant à la société civile de l'Union européenne et des pays de l'Europe du Sud-Est ont présenté leurs conclusions, lors d'une séance publique, aux ministres du Travail de ce ...[+++]




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'countries in south' ->

Date index: 2023-08-03
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