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Added coverage
Additional cover
Additional coverage
Aerial cover
Aerial coverage
Aerial photo coverage
Aerial photography coverage
Air cover
Air coverage
Area coverage
Assess coverage options
Assess coverage possibilities
Assess insurance possibilities
Code of Conduct for Responsible Fisheries
Coverage
Coverage of Code of Conduct for Responsible Fisheries
Coverage of FAO code of conduct
Create coverage policies
Create insurance policies
Earth-coverage antenna
Extended coverage
Gauge coverage options
Global coverage aerial
Global coverage antenna
Media sport coverage
Media sports coverage
Photo coverage
Scope of Code of Conduct for Responsible Fisheries
Set up coverage policies
Set up insurance policies
Sport coverage
Sports coverage
Supplementary coverage
Volume coverage
Volumetric coverage

Vertaling van "coverage would " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
such an interpretation...would be contrary to the clear wording of the regulation and would in addition impair its efficacy by calling in question the proper functioning of the system

une telle interprétation...serait contraire au libellé clair de la réglementation,dont elle compromettrait,de plus,l'effet utile en mettant en cause le fonctionnement adéquat du système


assess insurance possibilities | gauge coverage options | assess coverage options | assess coverage possibilities

évaluer les possibilités de couverture


earth-coverage antenna | global coverage aerial | global coverage antenna

antenne à couverture globale | antenne à couverture mondiale


coverage | volume coverage | volumetric coverage

couverture | volume de couverture


aerial photo coverage [ aerial photography coverage | aerial cover | aerial coverage | air cover | air coverage ]

couverture photographique aérienne [ couverture photographique ]


extended coverage [ supplementary coverage | additional cover | additional coverage | added coverage ]

garanties annexes [ extension à des risques annexes | garantie supplémentaire | couverture supplémentaire ]


sports coverage | sport coverage | media sports coverage | media sport coverage

couverture sportive


coverage [ photo coverage | area coverage ]

couverture photographique [ surface cartographiée ]


set up coverage policies | set up insurance policies | create coverage policies | create insurance policies

diger des polices d’assurance


coverage of Code of Conduct for Responsible Fisheries | coverage of FAO code of conduct | Code of Conduct for Responsible Fisheries | scope of Code of Conduct for Responsible Fisheries

Code de conduite pour une pêche responsable
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Similarly, even a Community emissions trading scheme before 2008, with agreed sectoral coverage, would have to result in a pre-determined number of allowances included under the trading system for each Member State.

De même, un système communautaire d'échange de droits d'émission assorti d'une couverture sectorielle convenue, qui serait mis sur pied avant 2008, devrait lui aussi se traduire par un nombre prédéterminé de quotas compris dans le système d'échange pour chaque État membre.


The amounts needed are difficult to calculate but a review of recent studies indicates that between € 38bn and € 58bn would be needed to achieve the 30 Mbps coverage for all by 2020 (using a mix of VDSL and next generation wireless) and between € 181bn and € 268bn to provide sufficient coverage so that 50% of households are on 100 Mbps services [11].

Il est difficile de calculer les montants requis mais il ressort des dernières études qu'il faudrait investir entre 38 et 58 milliards d'euros pour atteindre la couverture à 30 Mbps pour tous d'ici à 2020 (en combinant le VDSL et le sans fil de nouvelle génération), et entre 181 et 268 milliards d'euros pour fournir une couverture suffisante pour que la moitié des ménages aient accès à des services à 100 Mbps[11].


An emissions trading scheme for which the coverage has been the subject of agreement at Community level would provide optimal conditions for equal competition between participants in different Member States and would offer maximum transparency and legal certainty to all companies.

Un système d'échange de droits d'émission dont la couverture résulterait d'un accord au niveau communautaire offrirait des conditions optimales de concurrence loyale entre les participants des divers États membres, et permettrait une transparence et une sécurité juridique maximales pour toutes les entreprises.


This means that the basic coverage of twice the salary for employees and the covered pensioners under 61 is extended by five years and that benefit coverage would not finally reduce to either one-third of the salary for employees or, in the case of pensioners, to the basic paid up amount of zero until age 75.

Autrement dit, la protection de base du double du salaire des employés et des retraités assurés âgés de moins de 61 ans est prolongée de cinq ans et la protection ne serait pas réduite à un tiers du salaire pour les employés et, pour les retraités, le capital libéré de base ne serait réduit à zéro qu'à l'âge de 75 ans.


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(Return tabled) Question No. 465 Ms. Elizabeth May: With regard to the Nuclear Liability and Compensation Act enacted as part of Bill C-22, with particular reference to the government's decision to increase the absolute liability amount and mandatory insurance coverage for nuclear operators to $1 billion: (a) has the Department of Natural Resources (DNR) asked Ontario Power Generation whether removing the cap on operator liability, while maintaining the level of absolute liability and mandatory insurance coverage required under the Act at $1 billion, would increase ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 465 Mme Elizabeth May: En ce qui concerne la Loi sur la responsabilité et l’indemnisation en matière nucléaire édictée dans le projet de loi C-22 et notamment la décision du gouvernement d’augmenter à 1 milliard de dollars le montant de la responsabilité absolue et de la couverture d’assurance obligatoire des exploitants nucléaires: a) le ministère des Ressources naturelles (MRN) a-t-il demandé à Ontario Power Generation si le fait de déplafonner la responsabilité des exploitants tout en maintenant à 1 milliard de dollars le montant de la responsabilité absolue et de la ...[+++]


The exposure to that level of liability coverage would seem unlikely because I believe, apart from Lac-Mégantic, which was a very unfortunate and unique situation, there haven't been situations arise prior that have tested or gone beyond the liability coverage arrangements.

Une telle assurance responsabilité couvrirait probablement les risques, car à l'exception du cas regrettable et unique de Lac-Mégantic, aucune circonstance n'avait auparavant mis à l'épreuve ou dépassé les arrangements pris en matière de responsabilité.


A lower threshold would result in higher administrative burden while a higher threshold would limit the coverage of emissions and thus the environmental effectiveness of the system.

Un seuil plus bas alourdirait la charge administrative, tandis qu'un seuil plus élevé restreindrait la couverture des émissions et limiterait l'efficacité environnementale du système.


Although a low level of coverage cannot qualify a railway undertaking per se as non-compliant, coverage cannot be considered adequate if compensations for even a small number of passengers would exceed this level.

Certes, un bas niveau de couverture ne signifie pas nécessairement que l'entreprise ferroviaire manque à ses obligations, mais, lorsque le montant de la couverture ne suffit même pas pour couvrir les indemnisations à verser à quelques passagers, il ne peut en tout état de cause pas être considéré comme adéquat.


On a proposal made by Iceland that would have reduced the level of observer coverage, the Commons Fisheries Committee observed in March 2003 that “the majority of NAFO contracting parties do not fully support the 100% observer scheme because of the cost, which many of them would prefer to avoid,”[34] and warned there was no guarantee that 100% observer coverage would be maintained beyond 2003.

Au sujet de la proposition faite par l’Islande visant à réduire la présence d’observateurs à bord des navires, le Comité des pêches de la Chambre des communes a observé en mars 2003 que « la plupart des parties contractantes de l’OPANO n’appuient pas entièrement ce programme en raison de son coût, que bon nombre d’entre elles préfèreraient ne pas avoir à supporter »[34], et il a prévenu que rien ne garantissait que la présence permanente des observateurs serait maintenue à bord des navires au-delà de 2003.


Senator Murray: While we have an amendment from our friend Senator Doody on the floor now which is the reference to the committee, I should like to propose a sub-amendment that would permit television coverage, would instruct the committee to travel to Newfoundland and Labrador, and would provide that the committee report no sooner than the end of September.

Le sénateur Murray: Pendant que nous étudions l'amendement de notre collègue le sénateur Doody, qui demande le renvoi au comité, je voudrais proposer un sous-amendement pour permettre la diffusion des délibérations à la télévision, le déplacement du comité à Terre-Neuve et au Labrador et la présentation du rapport au plus tôt à la fin du mois de septembre prochain.


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