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Air crew member certificate
Airline flight crew licence
Assured crew return vehicle
CRV
Cabin crew
Cockpit crew
Cockpit personnel
Commercial crew
Conduct aircraft cabin crew training
Coordinate the ship crew
Crew accommodations
Crew costs
Crew emergency return vehicle
Crew emergency vehicle
Crew escape reentry vehicle
Crew member licence
Crew quarters
Crew rescue vehicle
Crew return vehicle
Crew's accommodation
Crew's accommodations
Crew's mess
Emergency return vehicle
Engine crew costs
Flight crew
Mess
Off crew
Organising the ship crew
Oversee crew embarkation and disembarkation
Relief crew
Rescue vehicle
Seamen's quarters
Ship crew coordinating
Ship crew organising
Slip crew
Staged crew
Supervise crew embarkation and disembarkation
Supervise crew movement
Supervise movement of crew
Teach air cabin crew procedures
Teach aircraft cabin crew protocols
Teach protocols used by aircraft cabin crew

Traduction de «crew costs » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


ship crew coordinating | ship crew organising | coordinate the ship crew | organising the ship crew

coordonner l’équipage d’un navire


oversee crew embarkation and disembarkation | supervise crew embarkation and disembarkation | supervise crew movement | supervise movement of crew

superviser le mouvement de l'équipage


conduct aircraft cabin crew training | teach aircraft cabin crew protocols | teach air cabin crew procedures | teach protocols used by aircraft cabin crew

enseigner les procédures au personnel navigant


crew return vehicle [ CRV | emergency return vehicle | crew emergency vehicle | crew emergency return vehicle | crew rescue vehicle | assured crew return vehicle | crew escape reentry vehicle | rescue vehicle ]

véhicule de secours [ CRV | véhicule de sauvetage | vaisseau de secours | vaisseau de sauvetage | véhicule de retour | véhicule de rapatriement d'urgence de l'équipage | véhicule de rentrée américain | véhicule CRV | capsule de sauvetage | véhicule de retour de l'équipage | véhicule de sauvetage de l ]


crew's accommodation | seamen's quarters | crew quarters | crew's mess | mess | crew's accommodations | crew accommodations

poste d'équipage | quartiers de l'équipage


staged crew [ relief crew | off crew | slip crew ]

équipage de relève


crew member licence [ air crew member certificate | airline flight crew licence ]

licence de membre de l'équipage [ licence de membre du personnel navigant ]


cockpit crew | cockpit personnel | flight crew

équipage de conduite | équipage technique | personnel navigant


cabin crew | commercial crew

équipage de cabine | personnel commercial | personnel de cabine | personnel navigant commercial
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The available data on employment in maritime cabotage (due to the lack of reliable and conclusive data this part no longer contains the statistics on the crew costs).

Les données disponibles sur l'emploi dans le secteur du cabotage maritime (face au manque de données fiables et concluantes, cette partie ne contient plus de statistiques relatives aux coûts des équipages);


We need to bring an end to the practice of flags of convenience – including on EU territory – which reduce registration fees and cut crew costs by 60% on average.

Il faut mettre fin à la pratique des pavillons de complaisance, y compris sur le territoire de l’Union, qui diminuent les frais d’enregistrement et de 60 % en moyenne les frais d’équipage.


The major components of operating costs for 2005 were aviation fuel (30 %) aircraft lease rentals (22 %) airport and en-route costs (15 %) crew costs (11,5 %) and maintenance/engineering costs (9,5 %).

Il convient de noter que les recettes qui étaient prévues pour 2006 ont déjà été atteintes. Les principales composantes des coûts d'exploitation pour 2005 étaient le kérosène (30 %), la location d'avions (22 %), le coût des services de route et d'aéroport (15 %), les coûts d'équipage (11,5 %) et les coûts de maintenance/ingénierie (9,5 %).


If the cost / benefit analysis shows that the costs of applying this Directive to such train drivers and train crews outweigh the benefits, the Commission shall, in accordance with the procedure referred to in Article 31(2), adopt a decision within 6 months of submission of the cost / benefit analysis.

Si l'évaluation coûts-bénéfices montre que les coûts de l'application de la directive à ces conducteurs de trains et personnels de bord dépassent les bénéfices, la Commission, conformément à la procédure mentionnée à l'article 31, paragraphe 2, adopte une décision dans les 6 mois suivant le dépôt de l'évaluation coûts-bénéfices.


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If the cost / benefit analysis shows that the costs of applying this Directive to such train drivers and train crews outweigh the benefits, the Commission shall, in accordance with the procedure referred to in Article 30(2), adopt a decision within 6 months of submission of the cost / benefit analysis.

Si l'évaluation coûts-bénéfices montre que les coûts de l'application de la directive à ces conducteurs de trains et personnels de bord dépassent les bénéfices, la Commission, conformément à la procédure mentionnée à l'article 30, paragraphe 2, adopte une décision dans les 6 mois suivant le dépôt de l'évaluation coûts-bénéfices.


2. At the request of any Member State, the Commission shall ask the Agency to carry out, in consultation with the Member State so requesting, a cost / benefit analysis of the application of this Directive to train drivers and train crews operating exclusively on the territory of that Member State.

2. À la demande de tout État membre, la Commission invite l'Agence à mener, en consultation avec l'État membre demandeur, une évaluation coûts-bénéfices de l'application de la directive aux conducteurs de train et aux personnels de bord affectés exclusivement sur le territoire de cet État membre.


a reduction in staff (60) of approximately 12 % which, combined with a fair wage policy, was to make it possible to reduce crew costs from EUR 61,8 million in 2001 to [.] EUR [.] million on average from 2003 to 2006 and ground costs from EUR 50,3 million in 2001 to EUR [.] million over the same period;

une baisse des effectifs (60) d’environ 12 % qui, combinée à une politique salariale raisonnable, devaient permettre de réduire les charges d’équipage de 61,8 millions d’euros en 2001 à [.] millions d’euros en moyenne de 2003 à 2006 et les charges à terre de 50,3 millions d’euros en 2001 à [.] millions d’euros sur la même période;


What we can no longer accept, what we must no longer accept, is the connivance of certain States, which we know to exist, which register some of the oldest and most corroded ships, sometimes for just a few dollars. What we cannot and must not accept are the shipowners and operators who deploy underqualified and underpaid crews, classification societies which, for fear of losing a client, pay scant regard to the quality of the ships and their crews, and charterers who seek, above all, to reduce their costs.

Ce que nous n’acceptons plus, que nous ne devons plus accepter, c’est cette forme de complaisance de certains États qui existe, on le sait, parfois pour quelques dollars, qui immatriculent des navires parmi les plus vieux, les plus rouillés ; parfois d’armateurs qui emploient des équipages sous-qualifiés et sous-payés ; parfois de sociétés de classification qui, pour ne pas perdre un client, se montrent peu regardantes sur la qualité des navires et sur leur équipage ; parfois des affréteurs qui cherchent avant tout à réduire leurs coûts.


Due to the lack of reliable and conclusive data this part no longer contains the statistics on the crew costs.

En raison du manque de données fiables et probantes, cette partie ne mentionne plus les statistiques concernant les coûts de l’équipage.


The available data on employment in maritime cabotage (due to the lack of reliable and conclusive data this part no longer contains the statistics on the crew costs).

Les données disponibles sur l'emploi dans le secteur du cabotage maritime (face au manque de données fiables et concluantes, cette partie ne contient plus de statistiques relatives aux coûts des équipages);


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