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Cross cercelee
Cross cercelée
Cross recercelee
Cross recercely
Cross recercelée
Cross recersile
Cross resarcelled
Cross resarcelée
Cross sarcelly
Cross sarcelée
Cross voided throughout
Cross-rate currency future
Cross-rate currency future contract
Cross-rate currency futures
Cross-rate currency futures contract
Cross-rate future
Cross-rate futures
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Crossing
Currency cross-rate future
Currency cross-rate future contract
Currency cross-rate futures
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Geographical and political regions of the world
Grade crossing
Highway crossing
Hot cross bun
International Blue Cross Union
International Federation of Blue Cross Organizations
International Federation of the Blue Cross
International Federation of the Blue Cross Societies
Level crossing
Political behaviour
Political ethics
Political morality
Political morals
Political practice
Political scandal
Political tendency
Political trend
Railroad crossing
Railway crossing
Road crossing
Road crossing at grade
The Blue Cross

Traduction de «cross political » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
political tendency [ political trend ]

tendance politique [ courant politique ]


political morality [ political ethics | political morals | political scandal ]

moralité de la vie politique [ scandale politique ]


political behaviour [ political practice ]

comportement politique [ pratique politique ]


Geographical and political regions of the world

région géographique et/ou politique du monde


cross cercelee [ cross cercelée | cross sarcelly | cross sarcelée | cross recercelée | cross recersile | cross resarcelée | cross resarcelled | cross recercelee | cross recercely | cross voided throughout ]

croix cercelée [ croix recercelée | croix resarcelée ]


cross-rate futures | cross-rate future | cross-rate futures contract | cross-rate currency futures contract | cross-rate currency future contract | cross-rate currency futures | cross-rate currency future | currency cross-rate futures contract | currency cross-rate future contract | currency cross-rate futures | currency cross-rate future

contrat à terme à cours croisé | contrat à terme à taux de change croisé | futur à cours croisé | contrat à terme standardisé à cours croisé | contrat à terme boursier à taux de change croisé | contrat futur sur devises à cours croisé | contrat futur à cours croisé


grade crossing [ level crossing | road crossing at grade | railway crossing | railroad crossing | road crossing | highway crossing | crossing ]

passage à niveau


International Federation of the Blue Cross [ The Blue Cross | International Federation of the Blue Cross Societies | International Federation of the Temperance Blue Cross Societies | International Blue Cross Union | International Federation of Blue Cross Organizations ]

Fédération internationale de la Croix-Bleue [ La Croix-Bleue | Fédération internationale des sociétés de la Croix-Bleue | Fédération internationale des sociétés de tempérance de la Croix-Bleue ]




A rare congenital non-dystrophic mild slowly progressive proximal myopathy characterized by exercise intolerance and post-exercise myalgia without rhabdomyolysis, associated with highly organized hexagonally cross-linked tubular arrays in skeletal mu

myopathie avec configuration hexagonale des tubules
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
* Lack of European perspective: too often, national governments cannot deal properly with cross-cutting and external issues, because the political and financial returns on their investments (e.g. in research or cross-border educational programmes, intermodal transport facilities, management of external borders, environment or health emergency programmes and systems) are shared across borders, often Europe-wide, while the costs are borne solely by the government financing the action; and because cross-border actions carry significant ...[+++]

* Absence de perspective européenne: trop souvent, les gouvernements nationaux ne sont pas en mesure de traiter adéquatement les aspects communs et extérieurs parce que le retour politique et financier sur leurs investissements (par exemple dans la recherche ou les programmes éducatifs transfrontaliers, les installations de transport intermodal, la gestion des frontières externes, les programmes et services d'urgence en matière de santé ou dans le domaine de l'environnement) est partagé au-delà des frontières, souvent à l'échelon européen, tandis que les coûts sont supportés uniquement par le gouvernement qui finance l'action, et parce q ...[+++]


Pursuant to Article 10(1) of Joint Action 2005/889/CFSP, the Political and Security Committee is authorised, in accordance with Article 38 of the Treaty, to take the relevant decisions for the purpose of exercising political control and strategic direction of the European Union Border Assistance Mission for the Rafah Crossing Point (EU BAM Rafah), including the decision to appoint a Head of Mission.

En vertu de l'article 10, paragraphe 1, de l'action commune 2005/889/PESC, le Comité politique et de sécurité est autorisé, conformément à l'article 38 du traité, à prendre les décisions appropriées aux fins d'exercer le contrôle politique et la direction stratégique de la mission de l'Union européenne d'assistance à la frontière au point de passage de Rafah (EU BAM Rafah), et notamment la décision de nommer un chef de mission.


Pursuant to Joint Action 2005/889/CFSP, the Political and Security Committee is authorised, in accordance with Article 38 of the Treaty, to take the relevant decisions for the purpose of exercising political control and strategic direction of the European Union Border Assistance Mission for the Rafah Crossing Point (EU BAM Rafah), including the decision to appoint a Head of Mission.

En vertu de l’action commune 2005/889/PESC, le Comité politique et de sécurité est autorisé, conformément à l’article 38 du traité, à prendre les décisions appropriées aux fins d’exercer le contrôle politique et la direction stratégique de la mission de l’Union européenne d’assistance à la frontière au point de passage de Rafah (EU BAM Rafah), et notamment la décision de nommer un chef de mission.


Thirdly, whilst some Member States have implemented the Directive fully and are making considerable efforts to facilitate patients’ rights to cross-border healthcare, there are a considerable number of Member States where the obstacles placed in the way of patients by health systems are significant, and which, in some cases at least, appear to be the result of intentional political choices: some of the current systems of prior authorisation are more extensive than the current numbers of requests would appear to justify; in many cases it is not clear exactly which treatments require prior authorisation; lower reimbursement tariffs than ...[+++]

Troisièmement, si certains États membres ont appliqué complètement la directive et font des efforts appréciables pour faciliter les droits des patients aux soins de santé transfrontaliers, dans de nombreux autres États membres, les patients se heurtent à des obstacles considérables qui ont été mis en place par les systèmes de santé et qui, dans certains cas du moins, semblent être le résultat de choix politiques délibérés: certains des systèmes d’autorisation préalable existants ont une envergure qui ne paraît pas justifiée par le nom ...[+++]


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The EU will: ►Promote the inclusion of DRR on the agenda of high-level political meetings and make it part of regular political dialogue with developing countries ►Support the integration of DRR into developing countries' development policies and planning, including relevant sectoral policies, climate change adaptation strategies and cross-cutting issues ►Better integrate DRR into EU policies, support strategies, programmes and projects ►Support the development and implementation of national policy, legal and institutional frameworks for DRR, including National and Regional Platforms ►Ensure closer ...[+++]

L'UE entend:►promouvoir l'inscription de la RRC à l'ordre du jour des réunions politiques de haut niveau et faire de la RRC une partie intégrante du dialogue politique régulier avec les pays en développement; ►soutenir l'intégration de la RRC dans les politiques et plans de développement des pays en développement, y compris les politiques sectorielles pertinentes, les stratégies d'adaptation au changement climatique et les questions transversales; ►mieux intégrer la RRC dans les politiques, stratégies, programmes et projets de soutien de l'UE; ►soutenir l'élaboration et la mise en œuvre de cadres politiques, juridiques et institutionnel ...[+++]


The Horn region has particularly complex regional, political and cross-border dimensions.

La région de la Corne présente des dimensions régionales, politiques et transfrontalières complexes.


- Dovetail all EU strategies, policies and programmes geared towards countries of the Horn of Africa, to ensure that they take appropriate account of key regional and cross-cutting issues, and contribute effectively to the EU’s regional political partnership for the region.

- Passer en revue l'ensemble des stratégies, politiques et programmes de l'UE axés sur les pays de la Corne de l'Afrique, afin de garantir qu'il y soit dûment tenu compte des questions régionales et transversales essentielles et que ceux-ci contribuent effectivement au partenariat politique régional de l'UE en faveur de la région.


2. Cross-border state support for armed groups should be put on the political/diplomatic agenda of the EU and the countries of the Horn region.

2. L'appui transfrontalier des États aux groupes armés devrait être mis à l'ordre du jour politique/diplomatique de l'UE et des pays de la région de la Corne.


On 16 February 2011 the Political and Security Committee (PSC) endorsed recommendations on the Strategic Concept for Common Security and Defence Policy (CSDP) training of PA border and crossing management staff for Gaza crossings.

Le 16 février 2011, le Comité politique et de sécurité (COPS) a approuvé les recommandations sur le concept stratégique pour la formation dans le domaine de la politique de sécurité et de défense commune (PSDC) du personnel de l’AP chargé de la gestion des frontières et des points de passage aux points de passage de Gaza.


* Lack of European perspective: too often, national governments cannot deal properly with cross-cutting and external issues, because the political and financial returns on their investments (e.g. in research or cross-border educational programmes, intermodal transport facilities, management of external borders, environment or health emergency programmes and systems) are shared across borders, often Europe-wide, while the costs are borne solely by the government financing the action; and because cross-border actions carry significant ...[+++]

* Absence de perspective européenne: trop souvent, les gouvernements nationaux ne sont pas en mesure de traiter adéquatement les aspects communs et extérieurs parce que le retour politique et financier sur leurs investissements (par exemple dans la recherche ou les programmes éducatifs transfrontaliers, les installations de transport intermodal, la gestion des frontières externes, les programmes et services d'urgence en matière de santé ou dans le domaine de l'environnement) est partagé au-delà des frontières, souvent à l'échelon européen, tandis que les coûts sont supportés uniquement par le gouvernement qui finance l'action, et parce q ...[+++]


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