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Cross-border provision of financial services
Cross-border scheduled bus service
Cross-border service
Cross-border services
Cross-border trade in financial services

Vertaling van "cross-border services encourage " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Advisory Committee on implementation of the programme of specific measures and actions to improve access of European Union goods and cross-border services to Japan (1999-2001)

Comité consultatif pour la mise en oeuvre du programme de mesures et d'actions spécifiques visant à améliorer l'accès des produits et des services transfrontaliers de l'Union européenne au marché japonais (1999-2001)




Advisory Committee on implementation of the programme of specific measures and actions to improve access of European Union goods and cross-border services to Japan

Comité consultatif pour la mise en oeuvre du programme de mesures et d'actions spécifiques visant à améliorer l'accès des produits et des services transfrontaliers de l'Union européenne au marché japonais


cross-border provision of financial services [ cross-border trade in financial services ]

fourniture transfrontalière de services financiers [ fourniture transfrontière de services financiers ]


cross-border service

service transfrontalier [ service transfrontières ]


cross-border scheduled bus service

service transfrontalier régulier d’autobus


cross-border service

prestation de service transfrontière
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Therefore, it is necessary to provide for the possibility that technical specifications for public procurement could refer to ICT technical specifications, in order to respond to the fast evolution in the field of ICT, facilitate the provision of cross-border services, encourage competition and promote interoperability and innovation.

Il convient donc de prévoir la possibilité que les spécifications techniques des marchés publics puissent faire référence à des spécifications techniques des TIC, de manière à répondre à l'évolution rapide observée dans ce domaine, à faciliter la prestation de services transfrontaliers, à encourager la concurrence et à promouvoir l'interopérabilité et l'innovation.


Therefore, it is necessary to provide for the possibility that invitations to tender for public procurement could refer to certain technical specifications in the field of information and communication technologies, in order to respond to the fast evolution in the field of information and communication technologies, facilitate the provision of cross-border services, encourage competition and promote interoperability and innovation.

Il convient donc de prévoir la possibilité que les appels d'offres publics puissent faire référence à certaines spécifications techniques dans le domaine des technologies de l'information et de la communication, de manière à répondre à l'évolution rapide observée dans ce domaine, à faciliter la prestation de services transfrontaliers, à encourager la concurrence et à promouvoir l'interopérabilité et l'innovation.


Therefore, it is necessary to provide for the possibility that technical specifications for public procurement could refer to technical specifications in the field of information and communication technologies, in order to respond to the fast evolution in the field of information and communication technologies, facilitate the provision of cross-border services, encourage competition and promote interoperability and innovation.

Il convient donc de prévoir la possibilité que les spécifications techniques des marchés publics puissent faire référence à des spécifications techniques dans le domaine des technologies de l'information et de la communication, de manière à répondre à l'évolution rapide observée dans ce domaine, à faciliter la prestation de services transfrontaliers, à encourager la concurrence et à promouvoir l'interopérabilité et l'innovation.


Therefore, it is necessary to provide for the possibility that technical specifications for public procurement could refer to standards in the field of information and communication technologies, in order to respond to the fast evolution in the field of information and communication technologies, facilitate the provision of cross-border services, encourage competition and promote interoperability and innovation.

Il convient donc de prévoir la possibilité que les spécifications techniques des marchés publics puissent faire référence à des normes dans le domaine des technologies de l’information et de la communication, de manière à répondre à l’évolution rapide observée dans ce domaine, à faciliter la prestation de services transfrontaliers, à encourager la concurrence et à promouvoir l’interopérabilité et l’innovation.


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Therefore, to avoid fragmentation of the internal market and significant distortions of competition through diverging laws and administrative decisions, there is a need, in line with Article 114 of the Treaty on the Functioning of the European Union, to take measures to address the problem of high and divergent interchange fees, to allow payment service providers to provide their services on a cross-border basis and for consumers and merchants to use cross-border services.

Par conséquent, afin d'éviter la fragmentation du marché intérieur et de graves distorsions de la concurrence résultant de divergences entre les lois et les décisions administratives, il est nécessaire, conformément à l'article 114 du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne, de prendre des mesures pour résoudre le problème des commissions d'interchange élevées et variables, pour permettre aux prestataires de services de paiement de fournir leurs services à l'échelle transfrontalière et aux consommateurs et aux commerçants de recourir à des services transfrontaliers.


- insufficient steps have been taken at Member State and NSA level to ensure proper supervision of cross-border air navigation service provision. The framework for the provision and supervision of cross-border services is not yet properly established in a number of Member States. Numerous cross-border arrangements seem to be known only at operational level but not yet formalised at institutional level; this may imply an absence of supervision on the cross-border service p ...[+++]

– les mesures prises au niveau des États membres et des ASN pour garantir une surveillance adéquate de la prestation transfrontalière de services de navigation aérienne sont insuffisantes; un certain nombre d'États membres n'ont pas encore établi de manière appropriée le cadre relatif à la prestation et à la surveillance des services transfrontaliers; il semble exister de nombreux dispositifs transfrontaliers au niveau opérationnel, mais ceux-ci ne sont pas encore officialisés au niveau institutionnel, ce qui peut laisser supposer u ...[+++]


This requires a reliable Internal Market legal framework for e-commerce, which provides legal certainty, removes barriers to cross-border services, encourages on-line innovation and consumer trust.

Ceci nécessite un cadre juridique fiable pour le marché intérieur relatif au commerce électronique qui fournisse une certitude juridique, élimine les obstacles aux services transfrontaliers et encourage l'innovation en ligne et la confiance des consommateurs.


This requires a reliable Internal Market legal framework for e-commerce, which provides legal certainty, removes barriers to cross-border services, encourages on-line innovation and consumer trust.

Ceci nécessite un cadre juridique fiable pour le marché intérieur relatif au commerce électronique qui fournisse une certitude juridique, élimine les obstacles aux services transfrontaliers et encourage l'innovation en ligne et la confiance des consommateurs.


(40) Both existing and emerging disparities in Member States' legislation and case-law concerning liability of service providers acting as intermediaries prevent the smooth functioning of the internal market, in particular by impairing the development of cross-border services and producing distortions of competition; service providers have a duty to act, under certain circumstances, with a view to preventing or stopping illegal activities; this Directive should constitute the appropriate basis for the development of rapid and reliable procedures for removing and disabling access to illegal information; such mechan ...[+++]

(40) Les divergences existantes et émergentes entre les législations et les jurisprudences des États membres dans le domaine de la responsabilité des prestataires de services agissant en qualité d'intermédiaires empêchent le bon fonctionnement du marché intérieur, en particulier en gênant le développement des services transfrontaliers et en produisant des distorsions de concurrence. Les prestataires des services ont, dans certains cas, le devoir d'agir pour éviter les activités illégales ou pour y mettre fin. La présente directive doit constituer la base adéquate pour l'élaboration de mécanismes rapides et fiables permettant de retirer l ...[+++]


(32) In order to remove barriers to the development of cross-border services within the Community which members of the regulated professions might offer on the Internet, it is necessary that compliance be guaranteed at Community level with professional rules aiming, in particular, to protect consumers or public health; codes of conduct at Community level would be the best means of determining the rules on professional ethics applicable to commercial communication; the drawing-up or, where appropriate, the adaptation of such rules should be encouraged without p ...[+++]

(32) Pour supprimer les entraves au développement des services transfrontaliers dans la Communauté que les membres des professions réglementées pourraient proposer sur l'Internet, il est nécessaire que le respect des règles professionnelles prévues pour protéger notamment le consommateur ou la santé publique soit garanti au niveau communautaire. Les codes de conduite au niveau communautaire constituent le meilleur instrument pour déterminer les règles déontologiques applicables à la communication commerciale. Il convient d'encourager leur élaboration ou ...[+++]




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Date index: 2023-01-25
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