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Cerebral palsy pre-school
Early childhood intervention program
Nursery school
Pre-primary education
Pre-school Boehm
Pre-school age
Pre-school age child
Pre-school child
Pre-school education
Pre-school nursery
Preschool child
Preschooler
Wechsler pre-school and primary scale of intelligence

Vertaling van "crèches pre-school " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Management Committee of the Alain Poher Crèche-Play School

Comité de gestion de la crèche-garderie d'enfants Alain Poher


preschool child | pre-school child | preschooler | pre-school age child

enfant d'âge préscolaire | enfant du second âge


Wechsler pre-school and primary scale of intelligence

échelle d'intelligence préscolaire et primaire de Wechsler pour enfants




Measles, mumps and rubella II pre-school booster vaccination

vaccination de rappel contre la rougeole, les oreillons et la rubéole en milieu préscolaire




pre-primary education | pre-school education

éducation pprimaire | enseignement préprimaire | enseignement préscolaire






cerebral palsy pre-school | early childhood intervention program

maternelle pour paralysés cérébraux
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
46. Calls on the Member States to take an intergenerational approach to education, and to ensure equal access to formal and informal education by integrating the supply of affordable and quality childcare in their educational systems, as well as care for the elderly and other dependents; calls on the Member States to engage in initiatives that reduce direct and indirect educational costs and to increase the capacity of all nurseries and crèches, pre-school, school and after-school networks, in due respect of the principles of inclusion for children living in poverty or at risk of poverty; emphasises the importance of this in order to h ...[+++]

46. appelle les États membres à adopter une approche intergénérationnelle de l'éducation, et à assurer l'accès à l'éducation formelle et informelle en intégrant l'offre de garde d'enfants à un prix abordable et de qualité dans leurs systèmes éducatifs, ainsi que les soins aux personnes âgées et d'autres personnes dépendantes; appelle les États membres à s'engager dans des initiatives qui réduisent les coûts directs et indirects dans le domaine de l'éducation et à renforcer les capacités des garderies et des crèches, des réseaux préscolaire, scolaire et périscolaire en respectant les principes de l'inclusion des enfants vivant dans la pa ...[+++]


46. Calls on the Member States to take an intergenerational approach to education, and to ensure equal access to formal and informal education by integrating the supply of affordable and quality childcare in their educational systems, as well as care for the elderly and other dependents; calls on the Member States to engage in initiatives that reduce direct and indirect educational costs and to increase the capacity of all nurseries and crèches, pre-school, school and after-school networks, in due respect of the principles of inclusion for children living in poverty or at risk of poverty; emphasises the importance of this in order to h ...[+++]

46. appelle les États membres à adopter une approche intergénérationnelle de l'éducation, et à assurer l'accès à l'éducation formelle et informelle en intégrant l'offre de garde d'enfants à un prix abordable et de qualité dans leurs systèmes éducatifs, ainsi que les soins aux personnes âgées et d'autres personnes dépendantes; appelle les États membres à s'engager dans des initiatives qui réduisent les coûts directs et indirects dans le domaine de l'éducation et à renforcer les capacités des garderies et des crèches, des réseaux préscolaire, scolaire et périscolaire en respectant les principes de l'inclusion des enfants vivant dans la pa ...[+++]


46. Calls on the Member States to take an intergenerational approach to education, and to ensure equal access to formal and informal education by integrating the supply of affordable and quality childcare in their educational systems, as well as care for the elderly and other dependents; calls on the Member States to engage in initiatives that reduce direct and indirect educational costs and to increase the capacity of all nurseries and creches, pre-school, school and after-school networks, in due respect of the principles of inclusion for children living in poverty or at risk of poverty; emphasises the importance of this in order to h ...[+++]

46. appelle les États membres à adopter une approche intergénérationnelle de l'éducation, et à assurer l'accès à l'éducation formelle et informelle en intégrant l'offre de garde d'enfants à un prix abordable et de qualité dans leurs systèmes éducatifs, ainsi que les soins aux personnes âgées et d'autres personnes dépendantes; appelle les États membres à s'engager dans des initiatives qui réduisent les coûts directs et indirects dans le domaine de l'éducation et à renforcer les capacités des garderies et des crèches, des réseaux préscolaire, scolaire et périscolaire en respectant les principes de l'inclusion des enfants vivant dans la pa ...[+++]


21. Stresses the importance of reforming macroeconomic, social and labour market policies in order to guarantee economic and social justice for women, develop strategies to promote the fair distribution of wealth, guarantee a minimum income and decent wages and pensions, reduce the gender pay gap, create more high-quality jobs for women coupled with rights, enable women to benefit from public services of a high standard, and improve welfare provision and neighbourhood services, including creches, kindergartens and other forms of pre-school education, day cent ...[+++]

21. souligne l'importance de réformer les politiques macroéconomiques, sociales et du marché du travail afin de garantir aux femmes la justice économique et sociale, d'élaborer des stratégies en vue de favoriser la répartition équitable des richesses, de garantir un revenu minimum et des salaires et des pensions d'un niveau décent, de réduire les écarts de rémunération entre les femmes et les hommes, de créer plus d'emplois de qualité pour les femmes, assortis de droits, permettre aux femmes de bénéficier de services publics de haut niveau, et améliorer les prestations sociales et les services de proximité, notamment les crèches, les jardins d'enfa ...[+++]


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Formal arrangements are defined as the following services: pre-school or equivalent, compulsory education, centre-based services outside school hours, a collective crèche or another day-care centre, including family day-care and professional certified childminders.

Par «cadre institutionnel», on entend les services suivants: établissements préscolaires et assimilés, école obligatoire, services en centre d’accueil en dehors des heures de classe, crèches collectives et autres services de garderie, y compris les gardes de jour en milieu familial et les nourrices professionnelles agréées.


G. whereas there is still discrimination in the access of women to high-quality jobs, while in many Member States family support apparatuses are still inadequate, especially as regards creches, pre-school education and senior citizens, in order to be able to reconcile the family and professional life,

G. considérant que des discriminations subsistent dans l'accès des femmes à l'emploi de qualité et que, dans de nombreux pays, les équipements sociaux d'aide à la famille demeurent insuffisants, notamment pour la garde des enfants, l'éducation préscolaire et les personnes âgées, pour concilier vie familiale et activité professionnelle,




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'crèches pre-school' ->

Date index: 2021-07-16
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