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Advertising expenditures
Advertising investment
Advertising investments
Contracyclical public investment policy
Counter-cyclical public investment policy
Countercyclical public investment policy
Curb on expenditure
Federal Public Service Pension Act
Fund
Investment by public authorities
Investment company
Investment fund
Investment in advertising
Investment in publicity
Investment trust
Limitation of public expenditure
Mutual fund
Mutual fund organization
Mutual investment fund
Pooled fund
Public Sector Pension Investment Board Act
Public and private investment
Public investment
Public mutual fund
Public-private investment
State participation

Translation of "curbing public investment " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Public Sector Pension Investment Board Act [ An Act to establish the Public Sector Pension Investment Board, to amend the Public Service Superannuation Act, the Canadian Forces Superannuation Act, the Royal Canadian Mounted Police Superannuation Act, the Defense Services Pension Continuation Act, th ]

Loi sur l'Office d'investissement des régimes de pensions du secteur public [ Loi constituant l'Office d'investissement des régimes de pensions du secteur public et modifiant la Loi sur la pension de la fonction publique, la Loi sur la pension de retraite des Forces canadiennes, la Loi sur la pension de retraite de la Gendarmerie r ]


countercyclical public investment policy [ counter-cyclical public investment policy | contracyclical public investment policy ]

politique anticyclique d'investissements publics


public investment [ State participation(ECLAS) ]

investissement public


public and private investment | public-private investment

investissement public-privé


investment in publicity | advertising investment | investment in advertising | advertising investments | advertising expenditures

investissement publicitaire | investissements en publicité | dépenses publipromotionnelles | investissements publicitaires


curb on expenditure | limitation of public expenditure

compression des dépenses | freinage des dépenses | limitation des dépenses


investment by public authorities | public investment

investissement public | investissements publics


investment fund | fund | investment company | mutual fund | mutual investment fund | pooled fund | public mutual fund

organisme de placement collectif | organisme de placement collectif en valeurs mobilières | OPCVM | OPC | fonds d'investissement | fonds de placement


Federal Public Service Pension Act [ An Act to provide defined contribution pensions for the Public Service, the Canadian Forces and the Royal Canadian Mounted Police, to be managed and invested by a private sector manager, and to amend the Income Tax Act and certain other Acts in consequenc ]

Loi sur la pension de l'administration publique fédérale [ Loi pourvoyant pour la fonction publique fédérale, les Forces canadiennes et la Gendarmerie royale du Canada, à des pensions à contribution déterminées dont les fonds sont gérés par des gestionnaires du secteur privé et modifiant la Loi de l'impôt sur le ]


mutual fund | investment company | investment trust | public mutual fund | mutual fund organization

organisme de placement collectif en valeurs mobilières | OPCVM | organisme de placement collectif
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Curbing public investment in RI, even if due to difficult budgetary conditions, may also have a considerable impact on a country's long term growth potential by reducing the capacity to absorb research and innovation performed elsewhere and through the loss of attractive career opportunities for a country's most talented young people.

La réduction des investissements publics dans la RI, même si elle s'explique par des conditions budgétaires difficiles, peut également avoir un fort impact sur le potentiel de croissance à long terme d'un pays, car elle réduit la capacité à tirer parti des travaux de recherche et d'innovation réalisés ailleurs et entraîne une dégradation des perspectives de carrière pour les jeunes les plus talentueux du pays en question.


Curbing public investment in RI, even if due to difficult budgetary conditions, may also have a considerable impact on a country's long term growth potential by reducing the capacity to absorb research and innovation performed elsewhere and through the loss of attractive career opportunities for a country's most talented young people.

La réduction des investissements publics dans la RI, même si elle s'explique par des conditions budgétaires difficiles, peut également avoir un fort impact sur le potentiel de croissance à long terme d'un pays, car elle réduit la capacité à tirer parti des travaux de recherche et d'innovation réalisés ailleurs et entraîne une dégradation des perspectives de carrière pour les jeunes les plus talentueux du pays en question.


27. Welcomes the publication of the proposal for a directive on ‘a framework for recovery and resolution of credit institutions and investment firms’; regrets, however, the delay of this initiative; deems this only a first step towards curbing the power of the financial industry; considers the need for additional measures such as public control of the financial markets and the separation of commercial from investment banking and ...[+++]

27. se félicite de la publication de la proposition de directive relative à un cadre pour le sauvetage et la résolution des défaillances des établissements de crédits et des entreprises d'investissement; déplore cependant le retard pris par cette initiative; espère qu'il ne s'agit que d'un premier pas vers la limitation de la puissance de l'industrie financière; envisage la nécessité de prendre d'autres mesures telles que le contrôle public des marchés financiers, la séparation entre banques commerciales et banques d'investissement ...[+++]


10. Considers that the achievement of the stated objectives of EU 2020 can not afford neglecting potential and substantial new revenues stemming from innovative financing instruments; therefore calls on the Commission to propose a broad-based and ambitious system of Eurobonds , in order to create an effective shield for the protection of the euro and the euro area countries as a whole, to achieve a highly liquid public bond market and attain the lowest possible levels of interest rates, and the creation of a European-wide financial transactions tax to curb speculation and harmful damaging trading patterns in financial markets, reduce excessive price volatility, create incentives for the financial sector to make long term investments with a ...[+++]

10. estime qu'il ne faut pas négliger, dans la poursuite des objectifs déclarés de la stratégie Europe 2020, les nouvelles recettes potentiellement considérables que pourraient procurer des instruments de financement novateurs; invite à cet effet la Commission à proposer un système étendu et ambitieux d'euro-obligations, afin de protéger efficacement l'euro et les pays de la zone euro dans leur ensemble, de mettre en place un marché des obligations publiques hautement liquide et d'abaisser autant que possible les taux d'intérêt; l'invite également à proposer le prélèvement d'une taxe européenne sur les transactions financières afin de freiner la spéculation et les modèles d'échanges hautement préjudiciables sur les marchés financiers, de ...[+++]


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Points out that more than 90 % of heroin in Europe originates from Afghanistan and that the cost to public health in European countries runs into billions of dollars; emphasises that the challenges posed by the drug economy in Afghanistan must be tackled not only nationally but internationally by addressing all links in the drug chain and that this requires, in particular, assistance to farmers to reduce supply, as well as drug prevention and treatment to curb demand, and law enforcement against the intermediaries; proposes, in particular, massive investment in the establishment of a comprehensive agricultural and rural policy to offer opium producers a credible, lasting alternative; insists also on the need to integrate environment into ...[+++]

rappelle qu'en Europe, plus de 90 % de l'héroïne provient de l'Afghanistan et que le coût pour la santé publique dans les pays européens s'élève à des milliards de dollars; souligne que les défis posés par l'économie de la drogue en Afghanistan doivent être relevés au niveau non seulement national, mais également international, en s'attaquant à tous les maillons de la chaîne de la drogue, et que ceci suppose en particulier: une aide aux agriculteurs pour réduire l'offre; la prévention et le traitement des consommateurs de drogues pour juguler la demande, ainsi que l'imposition de sanctions contre les intermédiaires; suggère en particulier d'investir massivement dans la mise en place d'une politique agricole et rurale globale qui puisse o ...[+++]


18. Insists on strong measures to curb financial market speculation; highlights that immediate urgency measures are needed to prohibit naked short-selling and trading in credit default swaps and to establish a public European rating agency; points out that hedge funds and private equity funds should be prohibited to operate in the EU or at least severely restricted, offshore centres closed down, and also investments of pension funds strictly limited to European government bonds, with no investment allowed in hedge or private equity funds, foreign exchange, derivatives and equity; calls on the Commission and the Council to speed up tighter regulation of financial sector oversight;

18. insiste sur la nécessité de prendre des mesures fortes pour limiter la spéculation sur le marché; fait remarquer qu'il est nécessaire de prendre des mesures d'urgence immédiates visant à interdire la vente à découvert nu et la négociation des contrats d'échange sur défaut, ainsi qu'à créer une agence européenne publique de notation; souligne que les fonds spéculatifs et les fonds de placement du secteur privé ne devraient pas être autorisés à opérer dans l'UE ou qu'ils devraient être tout au moins sérieusement limités, que les centres bancaires extraterritoriaux (offshore) devraient être fermés, et que les placements des fonds de pension devraient être strictement limités aux obligations des gouvernements européens, les placements sou ...[+++]


29. Insists on strong measures to curb financial market speculation; highlights that immediate urgency measures are needed to prohibit naked short-selling and trading in credit default swaps and to establish a public European rating agency; points out that hedge funds and private equity funds should be prohibited to operate in the EU or at least severely restricted, offshore centres closed down, and also investments of pension funds strictly limited to European government bonds, with no investment allowed in hedge or private equity funds, foreign exchange, derivatives and equity; calls on the Commission and the Council to speed up tighter regulation of financial sector oversight;

29. insiste sur la nécessité de prendre des mesures fortes pour limiter la spéculation sur le marché; fait remarquer qu'il est nécessaire de prendre des mesures d'urgence immédiates visant à interdire la vente à découvert nu et la négociation des contrats d'échange sur défaut, ainsi qu'à créer une agence européenne publique de notation; souligne que les fonds spéculatifs et les fonds de placement du secteur privé ne devraient pas être autorisés à opérer dans l'UE ou qu'ils devraient être tout au moins sérieusement limités, que les centres bancaires extraterritoriaux (offshore) devraient être fermés, et que les placements des fonds de pension devraient être strictement limités aux obligations des gouvernements européens, les placements sou ...[+++]


Instead of fighting for the withdrawal, or at least a radical revision, of the Stability and Growth Pact and the Lisbon Strategy, in order to kick-start investment in the public sector and SMEs, to curb deregulation and the privatisation of fundamental sectors and public services with a view to creating more jobs with rights and reducing poverty and social exclusion, he places the emphasis on the sacred cow of competition to increase the power of the economic and financial groups.

Au lieu de lutter en faveur de la suppression ou du moins d’une révision radicale du pacte de stabilité et de croissance et de la stratégie de Lisbonne, afin de doper les investissements dans le secteur public et les PME, de freiner la déréglementation et la privatisation des secteurs fondamentaux et des services publics en vue de créer plus d’emplois assortis de droits et de réduire la pauvreté et l’exclusion sociale, il met l’accent sur la vache sacrée de la concurrence pour augmenter le pouvoir des groupes économiques et financiers.


This slowdown can be explained by four main factors: - movements in stocks: having made a substantial contribution to growth in 1994, stock movements had a negative impact on growth in 1995; - insufficient budgetary consolidation: the Commission has noted uncertainty in some countries as to the further consolidation of public finances; - the increase in interest rates in 1994: stemming from rises in United States rates, the interest-rate increases in Europe themselves fed this uncertainty and curbed investment.

Ce ralentissement s'explique par quatre facteurs principaux : - les mouvements de stocks : après avoir fortement contribué à la croissance en 1994, les mouvements de stocks ont eu un impact négatif sur la croissance en 1995; - la consolidation budgétaire insuffisante : la Commission a constaté, pour certains pays, des incertitudes quant à la poursuite de l'assainissement des finances publiques; - l'augmentation des taux d'intérêts en 1994 : résultant des hausses des taux américains, les augmentations des taux d'intérêt en Europe ont elles même alimenté ces incertitudes et freiné les investissements.


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