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Cost of current income taxes
Cross-border income flow
Crossborder income flow
Current benefit due to loss carryback
Current income tax asset
Current income tax benefit
Current income tax expense
Current income tax liability
Current income taxes
Current income taxes payable
Current tax asset
Current tax benefit
Current tax expense
Current tax liability
Current tax recovery
Electrical discharge
Electron current
Electron flow
Flow of income
Income flow
Income tax receivables
Income tax refund receivable
Income taxes currently payable
Income taxes currently recoverable
Income taxes payable
Income taxes receivable
Income taxes recoverable
Income taxes refundable
Power current
Power discharge
Power flow

Traduction de «current income flows » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
income taxes recoverable | current income tax asset | current tax asset | income tax receivables | income tax refund receivable | income taxes currently recoverable | income taxes receivable | income taxes refundable

impôts à recouvrer | remboursement d'impôts à recevoir | impôts recouvrables | impôts à récupérer | actif d'impôts exigibles


income taxes recoverable [ current income tax asset | current tax asset | income tax receivables | income tax refund receivable | income taxes currently recoverable | income taxes receivable | income taxes refundable ]

impôts à recouvrer [ impôts recouvrables | actif d'impôts exigibles | impôts à récupérer | remboursement d'impôts à recevoir ]


income taxes payable | current income tax liability | current income taxes payable | current tax liability | income taxes currently payable

impôts à payer | passif d'impôts exigibles | impôts sur le bénéfice à payer | impôts exigibles


current income tax expense | cost of current income taxes | current income taxes | current tax expense

charge d'impôts exigibles | impôts exigibles de l'exercice | impôts exigibles | coût au titre des impôts exigibles


current income tax expense [ current tax expense | current income taxes | cost of current income taxes ]

charge d'impôts exigibles [ impôts exigibles de l'exercice | impôts exigibles | coût au titre des impôts exigibles ]




crossborder income flow | cross-border income flow

flux de revenus transfrontaliers


current income tax benefit [ current tax benefit | current benefit due to loss carryback | current tax recovery ]

économie d'impôts exigibles [ économie au titre des impôts exigibles | économie d'impôts par report de perte en arrière | impôts antérieurs recouvrables ]


electron current | electron flow

courant d'électrons | flux d'électrons


power current | power flow | electrical discharge | power discharge

décharge électrique
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
75. Stresses that, at the same time, the few ‘winners’ of global tax competition, which are those countries with very attractive corporate tax policies inside and outside the EU, present some disproportionate economic fundamentals as compared with their size and real economic activity, especially when looking at, for instance, the number of resident companies per inhabitant, the amount of foreign profits booked, FDI or outgoing financial flows as compared to GDP, etc.; notes that this demonstrates the artificial nature of their tax base and incoming financial ...[+++]

75. souligne que, parallèlement, pour un petit nombre d'"heureux élus" qui sortent gagnants de la concurrence fiscale mondiale, c'est-à-dire les pays (dans et hors de l'Union) qui sont dotés de politiques très attrayantes en matière de fiscalité des entreprises, les indicateurs fondamentaux de l'économie atteignent des niveaux sans commune mesure avec la taille et l'activité économique réelle du pays, en particulier si l'on se penche sur des indicateurs tels que le nombre d'entreprises enregistrées par habitant, le nombre de bénéfices à l'étranger enregistrés, l'IDE ou les flux financiers sortants ramenés au PIB, etc.; relève que ceci m ...[+++]


75. Stresses that, at the same time, the few ‘winners’ of global tax competition, which are those countries with very attractive corporate tax policies inside and outside the EU, present some disproportionate economic fundamentals as compared with their size and real economic activity, especially when looking at, for instance, the number of resident companies per inhabitant, the amount of foreign profits booked, FDI or outgoing financial flows as compared to GDP, etc.; notes that this demonstrates the artificial nature of their tax base and incoming financial ...[+++]

75. souligne que, parallèlement, pour un petit nombre d'"heureux élus" qui sortent gagnants de la concurrence fiscale mondiale, c'est-à-dire les pays (dans et hors de l'Union) qui sont dotés de politiques très attrayantes en matière de fiscalité des entreprises, les indicateurs fondamentaux de l'économie atteignent des niveaux sans commune mesure avec la taille et l'activité économique réelle du pays, en particulier si l'on se penche sur des indicateurs tels que le nombre d'entreprises enregistrées par habitant, le nombre de bénéfices à l'étranger enregistrés, l'IDE ou les flux financiers sortants ramenés au PIB, etc.; relève que ceci m ...[+++]


78. Stresses, however, that the OECD’s work on its former list of uncooperative tax havens was based on a political process which led to arbitrary compromises already when setting the criteria for the lists, such as the requirement to conclude tax agreements with 12 other countries, and resulted in no jurisdiction being listed as an uncooperative tax haven; stresses that its current approach is still based on criteria which refer to tax transparency and the exchange of information, and are not comprehensive enough to address the harmfulness of certain tax practices; notes that, whatever its merits, this limits the relevance of the OECD ...[+++]

78. souligne toutefois que les travaux menés par l'OCDE pour établir son ancienne liste de paradis fiscaux non coopératifs étaient fondés sur un processus politique qui a débouché sur des compromis arbitraires dès l'étape de définition des critères, telle par exemple l'exigence d'avoir conclu des accords fiscaux avec douze autres pays, avec pour conséquence qu'aucune juridiction n'a été consignée comme paradis fiscal non coopératif; souligne que la démarche actuelle de l'OCDE continue de s'appuyer sur des critères relatifs à la transparence fiscale et à l'échange d'informations, qui ne sont pas suffisamment sophistiqués pour tenir compt ...[+++]


1. Welcomes steps to measure global imbalances by a set of indicative guidelines against which a set of jointly agreed indicators will be assessed in order to reduce excessive and persistent macroeconomic imbalances and maintain countries’ current account imbalances at sustainable levels, including ‘the external imbalance composed of trade balance and net investment income flows and transfers’ agreed by the G-20 Finance Ministers Summit in Paris on 19 February 2011 and their commitment to stre ...[+++]

1. se félicite des actions qui visent à mesurer les déséquilibres mondiaux grâce à une série de lignes directrices indicatives à la lumière desquelles une batterie d'indicateurs définis d'un commun accord seront évalués afin de réduire les déséquilibres macroéconomiques excessifs et persistants et à maintenir les déséquilibres actuels de la balance courante des pays à un niveau supportable, notamment "le déséquilibre externe qui correspond à la conjonction de la balance commerciale et des flux nets des revenus d'investissement et des transferts", convenues lors de la réu ...[+++]


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2. The symmetric adjustment made to the standard spread capital requirement calibrated in accordance with Article 104(4), covering the risk arising from changes in the level of bond prices and prices of other fixed income securities with similar cash-flow characteristic, shall be based on a function of the current level of an appropriate fixed income securities index and a weighted average level of that index.

2. L’ajustement symétrique de l’exigence standard en capital liée à la marge, calibrée conformément à l’article 104, paragraphe 4, qui couvre le risque découlant des variations de niveau des cours des obligations et autres valeurs à revenu fixe ayant des caractéristiques similaires en flux de trésorerie est fonction du niveau actuel d’un indice approprié du cours des titres à revenu fixe et de la moyenne pondérée de cet indice.


The income approach converts future amounts (eg cash flows or income and expenses) to a single current (ie discounted) amount.

L’approche par les revenus convertit des montants futurs (comme des flux de trésorerie ou des produits et charges) en un montant actuel unique (actualisé).


The current account shows flows of goods, services, primary and secondary income between residents and non-residents.

Le compte de transactions courantes présente les flux de biens, de services, de revenus primaires et secondaires entre résidents et non-résidents.


Income flows can be measured in real terms only if one chooses some selected basket of goods and services on which the income is typically spent and uses the price index for this basket as a deflator of current incomes.

Les flux de revenus ne peuvent être mesurés en termes réels que si l'on choisit des paniers donnés de biens et services à l'acquisition desquels sont généralement affectés les revenus, l'indice de prix d'un tel panier constituant le déflateur des revenus courants.


If redistribution of income in kind is incorporated, then the diagonal of account 4 also records social transfers in kind; aggregated with the other current transfer flows, this equals 1315.

Si la redistribution du revenu en nature apparaît, alors la composante diagonale du compte 4 retrace également les transferts sociaux en nature, lesquels, agrégés aux autres flux de transferts courants, valent 1 315.


However, the current account deficit (movement of goods and services and investment income flows between these countries and third countries) remained too high and structural reforms progressed unevenly.

Cependant le niveau des déficits de la balance courante (mouvements des biens et services et flux de revenus de placements entre ces pays et les pays tiers) reste trop élevé et les réformes structurelles ont progressé de façon inégale selon les pays.


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