Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assistant in early years teaching
Center for Early Medico-Social Action
Center for Early Medico-Social Intervention
Early Carboniferous
Early Carboniferous Epoch
Early Carboniferous period
Early Medico-Social Intervention Center
Early closer race
Early closer racing
Early closing race
Early closing racing
Early crop
Early cultivation
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early growing
Early language learning
Early leaver
Early leaver from education and training
Early school leaver
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early warning data transmission
Early years SEN teacher
Early years special educational needs teacher
Early years teacher in special educational needs
Early years teaching assistant
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Humidifying to prevent early drying
Premature drying prevention
Preschool teaching aide
Preschool teaching assistant
Prevent premature drying
Preventing moisture loss
Teacher in early years SEN

Traduction de «data as early » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


early years teacher in special educational needs | teacher in early years SEN | early years SEN teacher | early years special educational needs teacher

enseignant spécialisé du premier degré | instituteur spécialisé d’école maternelle | enseignant spécialisé du premier degré/enseignante spécialisée du premier degré | instituteur spécialisé d’école maternelle/institutrice spécialisée d’école maternelle


early warning data transmission

transmission de données de détection lointaine


Early Carboniferous Epoch [ Early Carboniferous period | Early Carboniferous | early Carboniferous ]

Carbonifère précoce


early leaver | early leaver from education and training | early school leaver

jeune ayant quitté l'école prématurément | jeune ayant quitté prématurément l'éducation et la formation | sortant précoce


early crop | early cultivation | early growing

culture hâe


early closing race | early closing racing | early closer race | early closer racing

course à mises en nomination hâtives


Center for Early Medico-Social Intervention [ Early Medico-Social Intervention Center | Center for Early Medico-Social Action ]

Centre d'action médico-sociale précoce


preschool teaching aide | preschool teaching assistant | assistant in early years teaching | early years teaching assistant

agent spécialisé des écoles maternelles | assistante aux instituteurs de maternelles | assistant maternel | assistant maternel/assistante maternelle


humidifying to prevent early drying | premature drying prevention | prevent premature drying | preventing moisture loss

prévenir le séchage prématuré
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(Return tabled) Question No. 447 Ms. Kirsty Duncan: — With regard to diagnosis, treatment, awareness and prevention, and research of eating disorders: (a) do the Canadian Institutes of Health Research (CIHR) and Health Canada (HC) have any statistics about how many Canadians suffer from each of the following conditions, (i) anorexia nervosa, (ii) bulimia nervosa, (iii) binge eating disorder; (b) do the CIHR and HC have any statistics about the average costs of each of (i) anorexia nervosa, (ii) bulimia nervosa, (iii) binge eating disorder to the health system; (c) do the CIHR and HC have any statistics about how many Canadians (i) recover, (ii) relapse, (iii) die each year as a result of eating disorders; (d) do the CIHR and HC have any ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 447 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne le diagnostic, le traitement, la sensibilisation, la prévention et la recherche en matière de troubles de l’alimentation: a) les Instituts de recherche en santé du Canada (IRSC) et Santé Canada (SC) possèdent-ils des statistiques sur le nombre de Canadiens souffrant de chacun des troubles suivants, (i) anorexie mentale, (ii) boulimie mentale, (iii) frénésie alimentaire; b) les IRSC et SC possèdent-ils des statistiques sur les coûts moyens des troubles suivants pour le système de soins santé (i) anorexie mentale, (ii) boulimie mentale, (iii) frénésie alimentaire; c) les IRSC et SC possèdent-ils des statistiques sur le nombre de Canadiens qui (i) se rétablissent, ...[+++]


25. Highlights the fact that strong accountability mechanisms and monitoring should be established with the participation of local authorities, development partners, scientists, civil society, the media and the general public in order to enhance access to information and build awareness about the need for DRR strategies and resilience; calls for the regular collection of data, inter alia, meteorological data and data relating to harvest, livestock, the functioning of the markets, the nutritional condition of children and the poorest members of society, as well as data on existing DRR mechanisms and access to basic services; encourages ...[+++]

25. fait remarquer que de solides mécanismes de contrôle et de responsabilisation devraient être mis en place en collaboration avec les autorités locales, les partenaires de développement, les scientifiques, la société civile, les médias et le grand public afin d'améliorer l'accès à l'information et de sensibiliser au besoin de résilience et de stratégies de RRC; demande que les données soient collectées régulièrement, notamment les données météorologiques et celles relatives aux récoltes, au cheptel, au fonctionnement des marchés, à l'état nutritionnel des enfants et des personnes les plus défavorisées de la société, aux mécanismes de RRC existants et à l'accès aux services de base ...[+++]


Meanwhile, a European Commission Regulation proposed in early 2012 included data breach provisions and very significant fining powers for European data protection authorities.

Entre-temps, un règlement proposé par la Commission européenne au début de 2012 prévoyait des dispositions relatives aux atteintes à la protection des données ainsi que l'octroi de vastes pouvoirs d'imposition d'amendes aux autorités européennes de protection des données.


Human Resources and Skills Development Canada, HRSDC, in collaboration with provincial and territorial governments, undertook to produce a report on early childhood education and care in Canada, using 2010 data, and launched a competitive contracting process to select a consultant to undertake the preliminary data collection and preparation.

Ressources humaines et Développement des compétences Canada, RHDCC, en collaboration avec les gouvernements provinciaux et territoriaux, a décidé de produire un rapport sur l’éducation et la garde des jeunes enfants au Canada au moyen des données de 2010, et a lancé un processus d’appel d’offres concurrentiel en vue de sélectionner un consultant pour la collecte des données préliminaires et leur préparation.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(Return tabled) Question No. 223 Ms. Kirsty Duncan: With respect to Lyme disease-carrying ticks and Lyme disease in Canada: (a) what percentage of Lyme disease cases are thought to be reported, (i) what percentage of people who receive treatment for Lyme disease develop post-treatment Lyme disease syndrome, (ii) what percentage of people with untreated Lyme disease infections experience intermittent bouts of arthritis, (iii) what percentage of untreated Lyme disease patients are at risk of developing chronic neurological complaints months to years after infection; (b) based on all epidemiological data collected since Lyme disease became ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 223 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne les tiques transporteuses de la maladie de Lyme et la maladie de Lyme au Canada: a) quel pourcentage de cas de maladie de Lyme serait déclaré, (i) quel pourcentage de personnes traitées pour la maladie de Lyme présente le syndrome post-traitement, (ii) quel pourcentage de personnes non traitées pour la maladie de Lyme éprouve des accès intermittents d’arthrite, (iii) quel pourcentage de patients dont la maladie de Lyme n’est pas traitée sont susceptibles de se plaindre de symptômes neurologiques des mois ou des années après avoir été infectées; b) d’après l’en ...[+++]


15. Urges the Member States to carry out an in-depth analysis of the problem of early school leaving, while taking due account of data protection, in order to identify the root causes at national, regional and local level, and to develop appropriate packages of measures for prevention, intervention and compensation, including specialised establishments or school support services for recognised disabilities; believes that strategies to tackle early school leaving must be based on an analysis of the specific national, regional, and loc ...[+++]

15. invite instamment les États membres à effectuer une analyse approfondie de la question de l'abandon scolaire, tout en tenant dûment compte de la protection des données, afin d'en définir les causes fondamentales au niveau national, régional et local et à élaborer des trains de mesures appropriés en matière de prévention, d'intervention et de compensation, notamment par la création d'établissements spécialisés ou d'accompagnements scolaires pour des handicaps reconnus; estime que les stratégies de lutte contre l'abandon scolaire doivent être fondées sur une analyse des particularités nationales, régionales et locales de ce phénomène ...[+++]


101. Welcomes and endorses the plans announced by the Council regarding the social ‘mapping’ of early school leavers through the compilation of data from all the Member States; calls on the Commission to support this initiative;

101. rappelle et soutient la volonté manifestée par le Conseil de poursuivre la cartographie des parcours sociaux des enfants en décrochage scolaire en rassemblant des données de tous les États membres et demande à la Commission d'œuvrer dans ce sens;


38. Points out that, despite the existence of empirical data on young children from some Member States (compiled by, inter alia, the National Association for the Education of Young Children, UNICEF, the International Early Years Education Journal and the OECD), there is still a need for a better understanding of childhood development in early years education; calls for further investigation and research across the EU, and for an EU-wide exchange of results, taking into account the cultural diversity of the Member States;

38. souligne que, en dépit de l'existence de quantités importantes de données empiriques sur les jeunes enfants dans certains États membres (compilés notamment par l'Association nationale pour l'éducation des jeunes enfants, l'UNICEF, le Journal international sur l'éducation de la petite enfance et l'OCDE), il demeure nécessaire de mieux comprendre le développement de l'enfance dans l'éducation des jeunes enfants; préconise, par conséquent, la réalisation de recherches plus approfondies et un échange des résultats à l'échelle de l'Union, en prenant en considération la diversité culturelle des Ét ...[+++]


38. Points out that, despite the existence of empirical data on young children from some Member States (compiled by, inter alia, the National Association for the Education of Young Children, UNICEF, the International Early Years Education Journal and the OECD), there is still a need for a better understanding of childhood development in early years education; calls for further investigation and research across the EU, and for an EU-wide exchange of results, taking into account the cultural diversity of the Member States;

38. souligne que, en dépit de l'existence de quantités importantes de données empiriques sur les jeunes enfants dans certains États membres (compilés notamment par l'Association nationale pour l'éducation des jeunes enfants, l'UNICEF, le Journal international sur l'éducation de la petite enfance et l'OCDE), il demeure nécessaire de mieux comprendre le développement de l'enfance dans l'éducation des jeunes enfants; préconise, par conséquent, la réalisation de recherches plus approfondies et un échange des résultats à l'échelle de l'Union, en prenant en considération la diversité culturelle des Ét ...[+++]


However, the data that we were waiting for—some quality data and some early data in terms of the actual efficacy—came in early from GSK, so we could actually look at those data early on, much earlier than we had expected.

Quoi qu'il en soit, les données que nous attendions — certaines données au sujet de la qualité et certaines données anticipées en ce qui concerne l'efficacité réelle — sont arrivées plus tôt de GSK, de sorte que nous avons pu examiner ces données beaucoup plus tôt que nous l'avions prévu.


w