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Adapt logistics according to the planned works
Allowance for bad debts
Allowance for doubtful accounts
Allowance for uncollectible accounts
Bad debt provision
Bad debt reserve
Borrowing capacity
Calculate a debt cost
Calculate debt costs
Calculating a debt cost
Cancellation of a debt
Classification of a debt
Classifying debt
Condonation of a debt
Debt
Debt cancellation
Debt carrying capacity
Debt classification
Debt forgiveness
Debt regulation
Debt remission
Debt service capacity
Debt servicing ability
Debt servicing capability
Debt servicing capacity
Debt-servicing capacity
Desire for
Desirous
External debt
Forgiveness of a debt
Government debt
In the desire to
Indebtedness
International debt
Manage logistics according to the desired work
Manage logistics and desired work
National debt
Provision for bad debts
Provision for doubtful debts
Public debt
Release of debt
Remission of a debt
Remittal of a debt
Reserve for bad debts
Tally debt costs

Vertaling van "debt is desirable " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
adapt logistics according to the planned works | manage logistics and desired work | coordinate logistics with constraints and desired work | manage logistics according to the desired work

gérer la logistique d'après l'œuvre souhaitée


public debt [ government debt | national debt ]

dette publique


remission of a debt [ debt remission | forgiveness of a debt | debt forgiveness | remittal of a debt | release of debt | condonation of a debt | cancellation of a debt | debt cancellation ]

remise de dette [ renonciation à une créance | remise de créance | annulation de dette ]


desirous [ in the desire to | desire for ]

animé du désir de [ volonté ]


borrowing capacity | debt carrying capacity | debt service capacity | debt servicing ability | debt servicing capability | debt servicing capacity | debt-servicing capacity

aptitude à assurer le service de la dette | capacité de service de la dette | capacité d'emprunt | capacité d'endettement


external debt [ international debt ]

dette extérieure [ dette internationale ]


allowance for doubtful accounts [ allowance for bad debts | allowance for uncollectible accounts | reserve for bad debts | bad debt reserve | bad debt provision | provision for bad debts | provision for doubtful debts ]

provision pour créances douteuses [ provision pour mauvaises créances | provision pour créances irrécouvrables | provision pour dépréciation des créances | provision pour dépréciation des comptes de tiers | allocation pour créances irrécouvrables | réserve pour créances irrécouvrables ]


calculate a debt cost | tally debt costs | calculate debt costs | calculating a debt cost

calculer les coûts de la dette


classifying debt | debt regulation | classification of a debt | debt classification

classification de la dette


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
6. Stresses that all measures should be taken to avoid biased ratings; furthermore, an explanation of methodologies and of the systematic impact on downgrading sovereign debt is desirable. Notes nevertheless that all payment models necessarily involve conflicts of interest, and invites the Commission to examine measures to reduce or identify conflicts of interest in the variety of payment models used in the credit ratings sector; calls on the Commission to explore the feasibility of all payment models used, including the ‘payment upon request’ model.

6. souligne que toutes les mesures doivent être prises pour éviter des notations erronées; conseille en outre de fournir des explications sur les méthodologies et sur l'impact systématique sur la dégradation de la dette souveraine; note néanmoins que tout modèle de paiement implique nécessairement des conflits d'intérêt et invite la Commission à examiner des mesures permettant de réduire ou d'identifier les conflits d'intérêt dans les différents modèles de paiement utilisés dans le secteur de la notation de crédit; demande à la Commission d'examiner dans quelle mesure l'ensemble des modèles de paiement sont envisageables, y compris le ...[+++]


Provision of data for year t+2 to year t+4 is optional but highly desirable for those Member States concerned by the debt rule of the Stability and Growth Pact.

La fourniture de données pour les années t+2 à t+4 est facultative mais très souhaitable pour les États membres concernés par la règle en matière de dette du pacte de stabilité et de croissance.


Provision of data for year t+2 to year t+4 is optional but highly desirable for those Member States concerned by the debt rule of the SGP.

La fourniture de données pour les années t+2 à t+4 est facultative mais éminemment souhaitable pour les États membres concernés par la règle de la dette inscrite dans le pacte de stabilité et de croissance.


It is desirable to permit UCITS to replicate well-known and recognised stock indices or debt-security indices.

Il est souhaitable de permettre aux OPCVM de reproduire des indices d’actions ou de titres de créance notoires et reconnus.


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19. Considers that the debt initiative for the Heavily Indebted Poor Countries leaves a lot to be desired; calls for debt relief to be reinforced in countries characterised by unsustainable debt where governments respect human rights and democracy and invest freed resources in a responsible way; further stresses that debt relief should not have harmful economic policy conditions attached and should be additional to Official Development Assistance;

19. considère que l'initiative relative à la dette des pays pauvres fortement endettés laisse beaucoup à désirer; demande que l'aide au désendettement soit renforcée dans les pays confrontés à une dette insupportable dès lors que les gouvernements concernés respectent les droits de l'homme et la démocratie et investissent les ressources libérées de manière responsable; souligne par ailleurs que l'aide au désendettement ne saurait s'assortir de conditions néfastes en matière de politique économique et qu'elle doit s'ajouter à l'aide publique au développement;


20. Considers that the debt initiative for the Heavily Indebted Poor Countries leaves a lot to be desired; calls for debt relief to be reinforced in countries characterised by unsustainable debt where governments respect human rights and democracy and invest freed resources in a responsible way; further stresses that debt relief should not have harmful economic policy conditions attached and should be additional to Official Development Assistance (ODA);

20. considère que l'initiative relative à la dette des pays pauvres fortement endettés laisse beaucoup à désirer; demande que l'aide au désendettement soit renforcée dans les pays confrontés à une dette insupportable dès lors que les gouvernements concernés respectent les droits de l'homme et la démocratie et investissent les ressources libérées de manière responsable; souligne par ailleurs que l'aide au désendettement ne devrait pas être assortie de conditions néfastes en matière de politique économique et devrait s'ajouter à l'aide publique au développement (APD);


33. The AU side drew attention to the fact that, since the April 2004 Ministerial Meeting, developments in the international scene as well as findings reported in seminal presentations and celebrated international external debt studies all lend credence to and are supportive of the conclusions of the report endorsed at the 2004 Troika Ministerial Meeting, including the desirability and feasibility of cancellation of Africa’s debt, in line with paragraphs 39 and 40 of the Cairo Declaration of 2000.

33. Les représentants africains ont attiré l'attention sur le fait que, depuis la réunion ministérielle d'avril 2004, les développements survenus sur la scène internationale ainsi que les conclusions présentées lors d'exposés novateurs réalisés en la matière ou dans des études internationales de renom portant sur la dette extérieure accréditent et viennent étayer les conclusions du rapport approuvé lors de la réunion de 2004 de la troïka ministérielle, y compris en ce qui concerne l'opportunité et la faisabilité d'une suppression de la dette de l'Afrique, conformément aux points 39 et 40 de la Déclaration du Caire de 2000.


It is desirable to permit UCITS to replicate well-known and recognised stock indices and/or debt-security indices.

Il est souhaitable de permettre aux OPCVM de reproduire des indices d'actions et/ou d'obligations notoires et reconnus.


Whereas new portfolio management techniques for collective investment undertakings investing primarily in shares are based on the replication of stock-indices and/or indices on debt securities ; whereas it is desirable to permit UCITS to replicate well known and recognised stock-indices; whereas therefore it is necessary to introduce more flexible risk-spreading rules for UCITS investing in shares and/or debt securities ; whereas in order to ensure transparency of the stock-indices which the Member States consider to be replicable by harmonised UCITS and a wide acceptance of such indices, it is desirable to provide for adequate publication of the list of replicable stock-indices and an indication about where updated information can be ob ...[+++]

considérant que les nouvelles techniques de gestion de portefeuille destinées aux organismes de placement collectif investissant principalement dans des actions sont basées sur la reproduction d'indices boursiers et/ou d'indices d'obligations ; qu'il est souhaitable de permettre aux OPCVM de reproduire des indices boursiers notoires et reconnus; qu'il est donc nécessaire de définir des règles de répartition des risques plus souples pour les OPCVM qui investissent dans des actions et/ou des obligations ; que pour assurer la transparence des indices boursiers que les États membres jugent reproductibles par les OPCVM harmonisés, et pour que ces indices soient largement acceptés, il est souhaitable de prendre des dispositions pour une public ...[+++]


The desire to release democratically legitimized governments from the debts incurred by previous dictatorships to which foreign donors contributed by not taking account of the interests of the country and its financial capacity and by exploiting specifically those undemocratic structures is also understandable even when we acknowledge the principle of being loyal to a contract.

La volonté des gouvernements à légitimité démocratique de se débarrasser des dettes de dictatures antérieures auxquelles des milieux extérieurs ont contribué sans se soucier de l'intérêt du pays ni de ses possibilités financières et en tirant précisément parti de ces structures non démocratiques, est compréhensible, même au regard du principe du respect des accords.


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