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Free from political influence
Free of political influence
Play from Strength
To withdraw from political life

Vertaling van "delegates from political " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
delegates who shall be designated by the respective Parliaments from among their members

des délégués que les Parlements sont appelés à désigner en leur sein


Play From Strength: A Canadian Woman's Guide to Initiating Political Action [ Play from Strength ]

Une épreuve de force : guide d'action politique à l'intention de la Canadienne [ Une épreuve de force ]


delegates who shall be designated by the respective Parliaments from among their members

délégués que les Parlements sont appelés à désigner en leur sein


free from political influence [ free of political influence ]

libre de toute influence politique [ exempt de toute influence politique | exempt d'influence politique ]


to withdraw from political life

quitter la vie politique


Information from the Justice and Peace Support (Red de Apoyo por la Justicia y la Paz), Part 1 of 3: Selected Political Movements and Opposition Parties 1994-1996

Information from the Justice and Peace Support (Red de Apoyo por la Justicia y la Paz), Part 1 of 3: Selected Political Movements and Opposition Parties 1994-1996
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Delegation From Political Affairs Committee of the Parliamentary Assembly of the Council of Europe: Terry Davis, United Kingdom, Chair of the Political Committee; David Atkinson, United Kingdom; John Attard Montalto, Malta; Andras Barsony, Hungary; Jacques Baumel, France; Jan Bergqvist, Sweden; Georges Clerfayt, Belgium; Michel Dreyfus-Schmidt, France; Claude Frey, Switzerland; Andreas Gross, Switzerland; Atilla Mutman, Turkey; Miroslava Nemcova, Czech Republic; Vlasta Stepova, Czech Republic; Latchezar Toshev, Bulgaria.

Royaume-Uni; John Attard Montalto, Malte; Andras Barsony, Hongrie; Jacques Baumel, France; Jan Bergqvist, Suède; Georges Clerfayt, Belgique; Michel Dreyfus-Schmidt, France; Claude Frey, Suisse; Andreas Gross, Suisse; Atilla Mutman, Turquie; Miroslava Nemcova, République tchèque; Vlasta Stepova, République tchèque; Latchezar Toshev, Bulgarie.


The Congolese had the opportunity to denounce Mobutu's dictatorship during the 1991-1992 Conférence nationale souveraine, at which there were over 2,800 delegates from political parties, NGOs, communities and government institutions, as well as several respected intellectuals from Zaire.

Les Congolais ont eu l'occasion de décrier le régime dictatorial de Mobutu lors de la Conférence nationale souveraine qui avait réuni, de 1991 à 1992, plus de 2 800 délégués des partis politiques, des ONG, des communautés, des institutions gouvernementales et quelques sommités intellectuelles zaïroises.


Pursuant to Standing Order 108(2), the Committee proceeded to meet with the Delegation from the Political Affairs Committee of the Parliamentary Assembly of the Council of Europe. The Chair, Andras Barsony and Terry Davis made opening statements and with, the other Members and delegates, exchanged views.

Conformément à l'article 108(2) du Règlement, le Comité rencontre la délégation de la Commission des affaires politiques de l'Assemblée parlementaire du Conseil de l'Europe Le président, Andras Barsony et Terry Davis font des déclarations et, avec les autres membres et délégués, procèdent à un échange de vues.


In order to ensure the adequate involvement of the European Parliament and of the Council in the second phase of application of the reciprocity mechanism, given the particularly sensitive political nature of the suspension of the exemption from the visa requirement for all the nationals of a third country listed in Annex II to Regulation (EC) No 539/2001 and its horizontal implications for the Member States, the Schengen associated countries and the Union itself, in particular for their external relations and for the overall functioni ...[+++]

Afin de garantir la participation appropriée du Parlement européen et du Conseil à la deuxième phase d'application du mécanisme de réciprocité, étant donné la nature politique particulièrement sensible que revêt la suspension de l'exemption de l'obligation de visa pour tous les ressortissants d'un pays tiers figurant sur la liste de l'annexe II du règlement (CE) no 539/2001 et ses implications horizontales pour les États membres, les pays associés à l'espace Schengen et l'Union elle-même, en particulier pour leurs relations extérieures et pour le fonctionnement global de l'espace Schengen, il convient de déléguer à la Commission le pouvo ...[+++]


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The Head of Mission shall, without prejudice to the chain of command, receive local political guidance from the EUSR, in close coordination with the relevant Heads of Union delegations in the region.

Il reçoit du RSUE, sans préjudice de la chaîne de commandement, des orientations politiques au niveau local, en étroite coordination avec les chefs des délégations compétentes de l’Union dans la région.


The Head of Mission shall, without prejudice to the chain of command, receive local political guidance from the Head of Union Delegation in Niger.

Il reçoit, sans préjudice de la chaîne de commandement, des orientations politiques au niveau local de la part du chef de la délégation de l’Union au Niger.


Stresses that observer delegations from the political groups do not represent Parliament, and calls on those delegations to refrain from taking any action that may undermine the credibility and visibility of the official European Parliament election observation delegations and that of EU EOMs;

souligne que les délégations d'observateurs des groupes politiques ne représentent pas le Parlement et demande à ces délégations de n'entreprendre aucune action qui pourrait porter atteinte à la crédibilité et à la visibilité des délégations officielles d'observation des élections du Parlement européen et à celles des MOE UE;


(13) To ensure that outsourcing is effective and that full benefit is drawn from the expertise of an executive agency, the Commission must be allowed to delegate to it all or some of the implementing tasks for one or more Community programmes, except for those requiring discretionary powers in translating political choices into action.

(13) Pour assurer une externalisation efficace, en vue de tirer pleinement profit de l'expertise de l'agence exécutive, il convient que la Commission puisse déléguer à cette agence tout ou partie des tâches d'exécution d'un ou plusieurs programmes communautaires, à l'exception des tâches qui impliquent l'exercice d'une marge d'appréciation de nature à traduire des choix politiques.


Presenting Reports from Inter-parliamentary Delegations Pursuant to Standing Order 34(1), Mr. Patry (Pierrefonds Dollard) presented the Report of the Canadian parliamentary delegation of the Assemblée parlementaire de la Francophonie (APF) respecting its participation at the APF Political Committee meeting held in Port Louis, Mauritius, from May 10 to 12, 2001.

Présentation de rapports de délégations interparlementaires Conformément à l'article 34(1) du Règlement, M. Patry (Pierrefonds Dollard) présente le rapport de la section canadienne de l'Assemblée parlementaire de la Francophonie (APF) concernant sa participation à la réunion de la Commission politique de l'APF tenue à Port Louis (Maurice) du 10 au 12 mai 2001.


Presenting Reports from Inter-parliamentary Delegations Pursuant to Standing Order 34(1), Mrs. Bakopanos (Saint-Denis) presented the report of the Canadian delegation of the NATO Parliamentary Association respecting its participation at the 3rd Annual Political Committee Visit of the North Atlantic Assembly (NATO Parliamentarians) held in Moscow from April 9 to 12, 1996.

Présentation de rapports de délégations interparlementaires Conformément à l'article 34(1) du Règlement, M Bakopanos (Saint-Denis) présente le rapport de la délégation canadienne de l'Association parlementaire de l'OTAN concernant sa participation à la 3 visite annuelle de la Commission politique de l'Assemblée de l'Atlantique Nord (Parlementaires de l'OTAN) tenue à Moscou du 9 au 12 avril 1996.




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Date index: 2022-07-28
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