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Believability
Cyberdemocracy
Democracy
Democratic equality
Democratic participation
Democratization
Digital democracy
E-democracy
E-democracy
E-participation
EDemocracy
EParticipation
Electronic democracy
Electronic democracy
Equalitarian-democracy
Equalitarianism
Indirect democracy
Internet democracy
On-line citizenship
On-line democracy
Online citizenship
Online democracy
Online democracy
Parliamentary democracy
Participative democracy
Participatory democracy
Political pluralism
Representative democracy
Teledemocracy
Trade-union democracy
Union democracy
Virtual democracy
When there are grounds for believing

Vertaling van "democracy believes " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
cyberdemocracy | digital democracy | e-democracy | electronic democracy | internet democracy | online democracy | teledemocracy

cyberdémocratie | démocratie électronique | démocratie en ligne | démocratie numérique


democracy [ democratic equality | political pluralism ]

démocratie [ égalité démocratique | pluralisme politique ]


e-democracy | electronic democracy | online democracy | cyberdemocracy | virtual democracy

cyberdémocratie | démocratie en ligne | démocratie électronique | démocratie virtuelle | e-démocratie


eDemocracy (nom) | e-democracy (nom) | electronic democracy (nom) | eParticipation (nom) | e-participation (nom) | online citizenship (nom) | on-line citizenship (nom) | online democracy (nom) | on-line democracy (nom)

démocratie électronique | citoyenneté en ligne | démocratie en ligne | e-démocratie | e-participation


representative democracy [ indirect democracy | parliamentary democracy ]

démocratie représentative [ démocratie indirecte | démocratie parlementaire ]


participatory democracy [ democratic participation | participative democracy ]

démocratie participative [ participation démocratique ]




when there are grounds for believing

lorsqu'il y a lieu de supposer


democratization | equalitarian-democracy | equalitarianism | democracy

démocratisation


union democracy | trade-union democracy

démocratie syndicale
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
56. Considers that trade and human rights can go hand in hand and that the business community has an important role to play in promoting human rights and democracy; believes that the promotion of human rights should be built on cooperation between government and private sector; reaffirms in this context that European companies should undertake adequate measures to ensure that their operations in third countries respect human rights standards; reaffirms, moreover, the importance for the EU to promote corporate social responsibility and for European enterprises to play a leading role in promoting international standards on business and ...[+++]

56. estime que les échanges commerciaux et les droits de l'homme peuvent aller de pair et que le monde des affaires a un rôle important à jouer dans la promotion des droits de l'homme et de la démocratie; est convaincu que l'action en faveur des droits de l'homme devrait reposer sur la coopération entre les pouvoirs publics et le secteur privé; réaffirme, dans ce contexte, que les entreprises européennes doivent prendre les mesures qui s'imposent pour faire en sorte que les activités qu'elles mènent dans des pays tiers respectent les normes relatives aux droit ...[+++]


24. Stresses that public, independent, free, diverse and pluralist media, together with journalists, both online and offline, are a fundamental building block of democracy; believes that media ownership and management should not be concentrated; stresses, in this regard, that transparency of media ownership is crucial for the monitoring of investments that could influence the information provided; calls for the development of adequate and fair economic rules, in order to also guarantee online media pluralism; calls on the Commission to develop an action plan to assure that all media comply with minimum standards of independence and q ...[+++]

24. souligne que des médias publics, indépendants, libres, divers et pluralistes, ainsi que les journalistes, en ligne et hors ligne, sont des composantes essentielles de la démocratie; estime que la propriété et la gestion des médias ne peuvent être concentrées; souligne, à cet égard, que la transparence de la propriété des médias est essentielle pour contrôler les investissements qui pourraient exercer une influence sur les informations diffusées; réclame l'élaboration de règles économiques adéquates et équitables qui permettent ...[+++]


24. Stresses that public, independent, free, diverse and pluralist media, together with journalists, both online and offline, are a fundamental building block of democracy; believes that media ownership and management should not be concentrated; stresses, in this regard, that transparency of media ownership is crucial for the monitoring of investments that could influence the information provided; calls for the development of adequate and fair economic rules, in order to also guarantee online media pluralism; calls on the Commission to develop an action plan to assure that all media comply with minimum standards of independence and q ...[+++]

24. souligne que des médias publics, indépendants, libres, divers et pluralistes, ainsi que les journalistes, en ligne et hors ligne, sont des composantes essentielles de la démocratie; estime que la propriété et la gestion des médias ne peuvent être concentrées; souligne, à cet égard, que la transparence de la propriété des médias est essentielle pour contrôler les investissements qui pourraient exercer une influence sur les informations diffusées; réclame l'élaboration de règles économiques adéquates et équitables qui permettent ...[+++]


2. Deplores the fact that the measures taken by the Turkish authorities are disproportionate and unnecessary in a modern and pluralist democracy; believes that such measures undermine Turkey’s own democratic foundations and are likely to polarise Turkish society, further increasing public mistrust in the state’s ability to uphold human rights;

2. déplore que les mesures prises par les autorités turques soient disproportionnées et inutiles dans une démocratie moderne et plurielle; estime que ces mesures sapent les fondations démocratiques mêmes de la Turquie et risque de diviser la société turque en accentuant la défiance du public à l'égard de la capacité de l'État à défendre les droits de l'homme;


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Mr. Latulippe: Broadly, what does Rights and Democracy believe Canada should consider for its future engagement in Afghanistan?

M. Latulippe : En somme, quelle est la position de Droits et Démocratie à l'égard de l'engagement futur du Canada en Afghanistan?


We, the undersigned — professors at Canadian universities who study the principles and institutions of constitutional democracy believe that the Fair Elections Act (Bill C-23), if passed, would damage the institution at the heart of our country's democracy: voting in federal elections.

Nous, les soussignés, professeurs d'universités canadiennes étudiant les principes et les institutions de la démocratie constitutionnelle, estimons que le projet de loi sur l'intégrité des élections (le projet de loi C-23), s'il devait être adopté, porterait atteinte à l'institution au cœur de la démocratie de notre pays : le vote aux élections fédérales.


3. Reiterates that the political transition process should next lead to free, fair, inclusive and non-violent parliamentary and presidential elections within the timeframes defined by the new constitution; recalls that power should be transferred directly after any elections to the democratically elected civilian authorities; is concerned that, contrary to the roadmap, the presidential elections are now scheduled to take place before the parliamentary elections; stresses that constructive and inclusive political dialogue, reconciliation and reintegration are the only path to democracy; believes that any ban, exclusion or prosecution ...[+++]

3. affirme de nouveau que le processus de transition politique devrait aboutir prochainement à des élections législatives et présidentielles libres, régulières, ouvertes à la participation de tous et non violentes dans les délais fixés par la nouvelle constitution; rappelle que le pouvoir devrait être transféré, directement après les élections, aux autorités civiles démocratiquement élues; s'inquiète du fait que, contrairement à la feuille de route, l'élection présidentielle est dorénavant prévue avant les élections législatives; souligne qu'un dialogue politique, une réconciliation et une réintégration constructifs et sans esprit d'e ...[+++]


Hopefully every citizen in our democracy believes that fervently and passionately.

J'espère que c'est également la conviction fervente de tous les citoyens dans notre démocratie.


First, whatever one thinks of the government's recent orders to vary CRTC decisions, l don't think anyone in a modem industrialized democracy believes that the political arms of government should regularly interfere with the decision-making process of an independent professional telecom regulator.

Premièrement, quoi qu'on puisse penser des décrets que le gouvernement a récemment pris pour modifier les décisions du CRTC, personne ne croit, je pense, dans une démocratie industrialisée moderne, que le pouvoir politique devrait s'ingérer régulièrement dans le processus décisionnel d'un organisme de réglementation des télécommunications qui est à la fois indépendant et professionnel.


Rights and Democracy believes the special procedures mandates are the crown jewel of the UN rights system, to paraphrase former Secretary General Kofi Annan.

Nous croyons que les mandats des procédures spéciales sont les joyaux de la couronne du système des droits de l'homme de l'ONU, comme disait l'ex-secrétaire général Kofi Annan.




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'democracy believes' ->

Date index: 2024-09-14
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