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Deployable HQ
Deployable headquarter
EU Air DOB
EU Air Deployable Operating Base
EU police mission
EU police operation
EUPM
EUPOL
European Deployable Air Station
European Union police mission
European Union police operation
Fail to comply with a direction of a police officer
Give battle commands
Issue troop deployment and orders
Local police
Municipal police
National police
Order battle commands
Police
Provide troop deployment and orders
The WEU Police deployment
Town police

Vertaling van "deploy a police " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
The Anti-Violence Community School: A Police/School Partnership Model [ The Anti-Violence Community School: A Police/School Partnership Model: Summary Report ]

Projet communautaire de lutte contre la violence dans les écoles : Un modèle de partenariat entre la police et l'école [ Projet communautaire de lutte contre la violence dans les écoles : Un modèle de partenariat entre la police et l'école : résumé ]


fail to comply with a direction of a police officer

omettre de se conformer à un ordre d'un agent de police


A Police Reference Manual on Crime Prevention and Diversion with Youth

Prévention du crime chez les jeunes et déjudiciarisation - Guide pour la police


the WEU Police deployment

déploiement du détachement de police de l'UEO




deployable headquarter | deployable HQ

état-major déployable


EU Air Deployable Operating Base | EU Air DOB | European Deployable Air Station

base aérienne opérationnelle déployable de l'UE


issue troop deployment and orders | provide troop deployment and orders | give battle commands | order battle commands

donner des ordres de combat


EU police mission [ EUPM | EUPOL | EU police operation | European Union police mission | European Union police operation ]

mission de police de l'UE [ EUPOL | mission de police de l'Union européenne | MPUE | opération de police de l'UE | opération de police de l'Union européenne ]


municipal police [ local police | town police ]

police locale [ police municipale ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
24. Takes note of the OSCE's efforts in Kyrgyzstan, showing its potential to respond promptly to crisis situations where it has a presence on the ground; welcomes, to this end, the OSCE Permanent Council Decision of 22 July 2010 to deploy a Police Advisory Mission; stresses that the ongoing instability of this country requires a stronger and more substantial international presence, aimed at assisting and supporting local forces and enhancing police action; considers that the OSCE could play a leading role in Central Asia and restore its role in Georgia; deplores the fact that Police Advisory Mission has not been deployed as planned a ...[+++]

24. prend note des efforts de l'OSCE au Kirghizstan, qui démontrent le potentiel de cette organisation pour répondre rapidement à une situation de crise lorsqu'elle est présente sur le terrain; salue à cet égard la décision du conseil permanent de l'OSCE du 22 juillet 2010 d'établir un groupe consultatif de police; souligne que l'instabilité actuelle du pays nécessite une présence internationale plus forte et plus substantielle visant à aider et soutenir les forces locales et à renforcer l'action de la police; estime que l'OSCE pourrait jouer un rôle prépondérant en Asie centrale et rétablir son rôle en Géorgie; déplore que le groupe ...[+++]


24. Takes note of the OSCE's efforts in Kyrgyzstan, showing its potential to respond promptly to crisis situations where it has a presence on the ground; welcomes, to this end, the OSCE Permanent Council Decision of 22 July 2010 to deploy a Police Advisory Mission; stresses that the ongoing instability of this country requires a stronger and more substantial international presence, aimed at assisting and supporting local forces and enhancing police action; considers that the OSCE could play a leading role in Central Asia and restore its role in Georgia; deplores the fact that Police Advisory Mission has not been deployed as planned a ...[+++]

24. prend note des efforts de l'OSCE au Kirghizstan, qui démontrent le potentiel de cette organisation pour répondre rapidement à une situation de crise lorsqu'elle est présente sur le terrain; salue à cet égard la décision du conseil permanent de l'OSCE du 22 juillet 2010 d'établir un groupe consultatif de police; souligne que l'instabilité actuelle du pays nécessite une présence internationale plus forte et plus substantielle visant à aider et soutenir les forces locales et à renforcer l'action de la police; estime que l'OSCE pourrait jouer un rôle prépondérant en Asie centrale et rétablir son rôle en Géorgie; déplore que le groupe ...[+++]


24. Takes note of the OSCE’s efforts in Kyrgyzstan, showing its potential to respond promptly to crisis situations where it has a presence on the ground; welcomes, to this end, the OSCE Permanent Council Decision of 22 July 2010 to deploy a Police Advisory Mission; stresses that the ongoing instability of this country requires a stronger and more substantial international presence, aimed at assisting and supporting local forces and enhancing police action; considers that the OSCE could play a leading role in Central Asia and restore its role in Georgia; deplores the fact that Police Advisory Mission has not been deployed as planned a ...[+++]

24. prend note des efforts de l'OSCE au Kirghizstan, qui démontrent le potentiel de cette organisation pour répondre rapidement à une situation de crise lorsqu'elle est présente sur le terrain; salue à cet égard la décision du conseil permanent de l'OSCE du 22 juillet 2010 d'établir un groupe consultatif de police; souligne que l'instabilité actuelle du pays nécessite une présence internationale plus forte et plus substantielle visant à aider et soutenir les forces locales et à renforcer l'action de la police; estime que l'OSCE pourrait jouer un rôle prépondérant en Asie centrale et rétablir son rôle en Géorgie; déplore que le groupe ...[+++]


Urges the High Representative for Foreign and Security Policy and the EU Member States to intensify police training in Afghanistan and to increase significantly the number of police trainers on the ground so that the objective of the London Conference to reach 134 000 trained Afghan police officers by the end of 2011 becomes a realistic scenario; urges the High Representative for Foreign and Security Policy to amend EUPOL Afghanistan’s mission by also mandating training for low-grade personnel in all provinces, by increasing the number of weeks dedicated to basic training, and by ensuring that patrols and other policing activities are c ...[+++]

prie instamment la haute représentante pour la politique étrangère et de sécurité d'intensifier la formation de la police en Afghanistan et d'accroître sensiblement le nombre de formateurs de la police sur le terrain, de manière à ce que l'objectif consistant à disposer avant la fin de 2011 de 134 000 policiers afghans entraînés, défini lors de la conférence de Londres, devienne un scénario réaliste; prie instamment la haute représentante pour la politique étrangère et de sécurité de modifier la mission EUPOL en Afghanistan en prescrivant également une formation pour le personnel de grade inférieur dans toutes les provinces, en augmenta ...[+++]


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B. whereas, despite massive deployment of police and other resources to implement the UN Conventions, production and consumption of, and trafficking in, prohibited substances have increased exponentially over the past 30 years, representing what can only be described as a failure, which the police and judicial authorities also recognise as such,

B. considérant que, en dépit de l'emploi massif de forces de police et d'autres ressources destinées à l'application de ces Conventions ONU, la production, la consommation et le trafic de substances prohibées se sont accrus de manière exponentielle au cours des 30 dernières années, ce qui constitue un véritable échec que les autorités policières et pénitentiaires reconnaissent également.


B. whereas, despite massive deployment of police and other resources to implement the UN Conventions, production and consumption of, and trafficking in, prohibited substances have increased exponentially over the past 30 years, representing what can only be described as a failure, which the police and judicial authorities also recognise as such,

B. considérant que, en dépit de l'emploi massif de forces de police et d'autres ressources destinées à l'application de ces Conventions ONU, la production, la consommation et le trafic de substances prohibées se sont accrus de manière exponentielle au cours des 30 dernières années, ce qui constitue un véritable échec que les autorités policières et pénitentiaires reconnaissent également.


Ensuring the safety of all members of a visiting police delegation is paramount and shall be reflected in all organising and visiting police risk assessments concerning police deployment.

Il est primordial d’assurer la sécurité de tous les membres d’une délégation de police en visite; ceci se traduit par toutes les évaluations des risques par la police du pays organisateur et celle du pays en visite liés au déploiement de forces de police.


This means that the visiting police delegation should be informed, in a language they can understand, about the host police organisation's tactical plan, that they should be given the possibility to attend briefing and debriefing procedures, that they should be given the opportunity to become an explicit partner in the information structure (so that they can give information as well as be informed) and that they should be actively included in the police deployment in the field.

Cela implique que la délégation des services de police en visite devrait être informée, dans une langue que ses membres comprennent, du plan tactique des services de police du pays hôte, qu’elle devrait pouvoir assister aux réunions d’information et d’évaluation et faire partie intégrante de la structure d’information mise en place (afin de pouvoir informer et être informée), et qu’elle devrait être associée activement à l’action policière sur le terrain.


Police cooperation should, as far as intensity and extra deployment are concerned, move from intelligence gathering and communication with supporters to offering advice to the host police on crowd control measures as the risk of public disorder increases.

À mesure que le risque de troubles de l’ordre public augmente, cette coopération devrait passer, en termes d’intensité et de déploiement supplémentaire, de la collecte de renseignements et de la communication avec les supporters à la fourniture de conseils aux services de police hôtes concernant les mesures de contrôle des foules.


The most effective way of policing public order is to maintain a balance between the perceived levels of risk and the nature of policing deployment.

Le moyen le plus efficace d’assurer le maintien de l’ordre public est de maintenir un équilibre entre les niveaux de risque perçus et la nature du déploiement policier.




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'deploy a police' ->

Date index: 2024-11-17
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