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Belgium-Netherlands-Luxembourg Customs Union
Benelux
Country of destination
Create a business framework for a tourist destination
Destination
Destination country
Develop tourism destinations
Develop tourist destinations
Grand Duchy of Luxembourg
LU; LUX
Luxembourg
No report destination given
O & D survey
O-D study
OD survey
Origin and destination study
Origin and destination survey
Origin-destination study
Origin-destination survey
Place of destination
Point of final destination
The Luxembourg Income Study
Travel for research purposes

Vertaling van "destination in luxembourg " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Poverty, inequality, and income distribution in comparative perspective: the Luxembourg Income Study [ The Luxembourg Income Study ]

Poverty, inequality, and income distribution in comparative perspective : the Luxembourg Income Study [ The Luxembourg Income Study ]


Grand Duchy of Luxembourg | Luxembourg [ LU; LUX ]

Grand-Duché de Luxembourg | Luxembourg [ LU; LUX ]


Benelux [ Belgium, Netherlands and Luxembourg | Belgium-Netherlands-Luxembourg Customs Union ]

Benelux [ Belgique, Pays-Bas, Luxembourg ]


build a marketing strategy plan for destination management | build a strategic marketing plan to manage destinations | build a strategic marketing plan for destination management | create a business framework for a tourist destination

concevoir un plan de marketing stratégique pour gérer les destinations touristiques | élaborer un plan de marketing stratégique pour la gestion des destinations | concevoir un plan de marketing stratégique pour la gestion des destinations | mettre au point un plan de marketing stratégique pour gérer les destinations touristiques


collaborate with other stakeholders to promote destinations | organise stakeholders' efforts to achieve destination promotion | coordinate efforts of stakeholders for destination promotion | coordinate efforts of stakeholders to promote destinations

promouvoir les destinations en coordonnant les efforts des parties prenantes | travailler en partenariat pour promouvoir les destinations | collaborer pour promouvoir les destinations | coordonner les efforts des parties prenantes en ce qui concerne la promotion des destinations


No report destination given

pas de la destination du rapport indiquée


origin and destination survey [ origin-destination survey | OD survey | O & D survey | origin and destination study | origin-destination study | O-D study ]

enquête origine-destination [ enquête O-D | étude origine-destination ]


develop tourist destinations | travel for research purposes | develop tourism destinations | research tourism destinations to increase product knowledge

développer les services d’ingénierie touristique | étendre la gamme de services d’ingénierie touristique | développer les services de promotion des destinations | développer les services de promotion touristique


place of destination (1) | destination (2) | point of final destination (3)

lieu de destination (1) | destination (2) | point de destination finale (3)


destination country | country of destination

État de destination | pays de destination
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Is it more cost effective to ship a tonne of wheat out of the Port of Vancouver, when it has to travel down the west coast of the United States, go through the Panama Canal and travel back up north on its way to its final destination in Luxembourg or Belgium, essentially shipping wheat to western Europe through Vancouver rather than through Thunder Bay, when the ports of Montreal, Quebec City or Sept-Îles are a few hundred kilometres from western European ports?

Est-ce que c'est plus rentable de prendre une tonne de blé qui sort par le port de Vancouver, qui doit descendre toute la côte ouest américaine, passer par le canal de Panama et remonter vers l'hémisphère nord pour finir au Luxembourg ou en Belgique, donc de l'envoyer en Europe de l'ouest en partance de Vancouver, plutôt que de le faire transiter par Thunder Bay, alors que les ports de Montréal, de Québec ou de Sept-Îles sont à quelques centaines de kilomètres des ports de l'Europe de l'ouest?


The advocacy group, which is pressuring the government to do more to crack down on the flow of money to tax havens, says Canadians now have $59-billion invested in Barbados, $30-billion in the Cayman Islands and $20-billion in Luxembourg — the three biggest offshore tax haven destinations for Canadian funds.

Ce groupe, qui presse le gouvernement de prendre d'autres mesures pour contrer les pertes dans les paradis fiscaux, affirme que les Canadiens ont maintenant investi 59 milliards de dollars à la Barbade, 30 milliards de dollars aux îles Caïmans et 20 milliards de dollars au Luxembourg, les trois principaux paradis fiscaux qui abritent les capitaux canadiens.


Mr Heiko Koelzsch, who is domiciled in Germany, was engaged in 1998 as an international transport driver by Gasa Spedition Luxembourg S.A., a company established under Luxembourg law – subsequently taken over by Ove Ostergaard Luxembourg SA – specialising in the transport of flowers and other plants from Denmark to destinations situated mostly in Germany, but also in other European countries.

M. Heiko Koelzsch, domicilié en Allemagne, a été embauché en1998 comme chauffeur de transport international par la société de droit luxembourgeois Gasa Spedition Luxembourg S.A – cette dernière ayant été reprise par la société Ove Ostergaard Luxembourg SA – spécialisée dans le transport de fleurs et autres plantes à partir du Danemark vers des destinations situées pour la plupart en Allemagne mais aussi dans d’autres pays européens.


A related case is currently pending before the ECJ on whether municipal solid waste incineration constitutes a recovery or disposal operation, which will have a significant impact on the scope of Member States in being able to block exports of waste destined for MSWI in other Member States, as the principles of self-sufficiency and proximity apply in relation to intra-Community waste shipments destined for disposal (see Article 4(3)(a) of the Waste Shipment Regulation (EEC) N°259/93, op cit): Case C-458/00 Commission v Luxembourg.

Une affaire similaire est actuellement pendante devant la CJCE afin de déterminer si l'incinération de déchets solides municipaux constitue une opération de valorisation ou une opération d'élimination, ce qui aura un impact important sur la capacité des États membres à bloquer les exportations de déchets destinés aux installations de déchets urbains solides dans d'autres États membres, étant donné que les principes de l'autosuffisance et de la proximité s'appliquent aux transferts intracommunautaires de déchets destinés à l'éliminatio ...[+++]


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The Reasoned Opinion now issued stems from a complaint concerning the way in which Luxembourg distinguishes between waste intended for disposal and waste intended for recovery. In particular, it was claimed that the competent authorities of Luxembourg incorrectly defined an export of waste for incineration with energy recovery as a shipment of waste destined for disposal.

Il avait notamment été allégué que les autorités compétentes luxembourgeoises avaient indûment défini une exportation de déchets pour incinération avec récupération d'énergie comme un transfert de déchets destinés à l'élimination.


BE Belgium IT Italy DE Germany LU Luxembourg DK Denmark PT Portugal EL Greece ES Spain FR France NL Netherlands IE Ireland GB United Kingdom Box 13. Country of destination: the final Member State of the movement.

BE Belgique IT Italie DE Allemagne LU Luxembourg DK Danemark PT Portugal EL Grèce ES Espagne FR France NL Pays-Bas IE Irlande GB Royaume-Uni Case no 13 Pays de destination: l'État membre où s'achève le transport.


The Commission also takes a positive view of the Luxembourg Government's proposal to ban regular leaded petrol as from July 1 1988, but is asking the Luxembourg authorities to give more details of their plans for explaining the new moves to the public and has also reminded Luxembourg that imports of leaded petrol which are destined for re-export should be allowed to continue freely.

La Commission se félicite également de la proposition faite par le Gouvernement luxembourgeois d'interdire l'essence normale au plomb à partir du 1er juillet 1988 mais a demandé aux Autorités luxembourgeoises de donner des détails supplémentaires sur leurs plans pour expliquer les nouveaux changements au public. Elle a aussi rappelé au Luxembourg que les importations d'essence au plomb destinée à la réexportation devraient continuer à être autorisées.




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'destination in luxembourg' ->

Date index: 2021-08-08
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