Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Action programme in the field of lifelong learning
Continuing education
DG Development and Cooperation — EuropeAid
DG International Cooperation and Development
Develop own practices continuously
Develop timelines for pipeline development projects
EuropeAid
EuropeAid Development and Cooperation DG
Human Resources Development Recommendation
LLP
Learning organisation
Learning organization
Legal policy officer for regional development
Lifelong Learning Programme
Lifelong education
Lifelong learning
Manage personal lifelong learning
Manage personal professional development
Paranoia Paranoid psychosis
Paraphrenia
Policy officer for regional development
Prepare timelines for pipeline development projects
Regional development policy developer
Regional development policy officer
Schedule pipeline development projects
Schedule tasks in pipeline development projects
State

Vertaling van "developing lifelong " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
manage personal lifelong learning | undertake responsibility on continuous professional development | develop own practices continuously | manage personal professional development

rer le développement professionnel personnel


Definition: A disorder characterized by the development either of a single delusion or of a set of related delusions that are usually persistent and sometimes lifelong. The content of the delusion or delusions is very variable. Clear and persistent auditory hallucinations (voices), schizophrenic symptoms such as delusions of control and marked blunting of affect, and definite evidence of brain disease are all incompatible with this diagnosis. However, the presence of occasional or transitory auditory hallucinations, particularly in el ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par la survenue d'une idée délirante unique ou d'un ensemble d'idées délirantes apparentées, habituellement persistantes, parfois durant toute la vie. Le contenu de l'idée ou des idées délirantes est très variable. La présence d'hallucinations auditives (voix) manifestes et persistantes, de symptômes schizophréniques tels que des idées délirantes d'influence ou un émoussement net des affects, ou la mise en évidence d'une affection cérébrale, sont incompatibles avec le diagnostic. Toutefois, la présence d'hallucinations auditives, en particulier chez les sujets âgés, survenant de façon irrégulière ou transi ...[+++]


Human Resources Development Recommendation | Recommendation concerning Human Resources Development: Education, Training and Lifelong Learning

Recommandation concernant la mise en valeur des ressources humaines: éducation et formation tout au long de la vie | Recommandation sur la mise en valeur des ressources humaines


action programme in the field of lifelong learning | Lifelong Learning Programme | LLP [Abbr.]

programme d'action dans le domaine de l'éducation et de la formation tout au long de la vie | programme EFTLV | programme pour l'éducation et la formation tout au long de la vie


continuing education [ learning organisation | learning organization | lifelong education | lifelong learning ]

éducation permanente [ formation continue | formation permanente | organisation apprenante | organisation en apprentissage permanent ]


Definition: A condition, so far found only in girls, in which apparently normal early development is followed by partial or complete loss of speech and of skills in locomotion and use of hands, together with deceleration in head growth, usually with an onset between seven and 24 months of age. Loss of purposive hand movements, hand-wringing stereotypies, and hyperventilation are characteristic. Social and play development are arrested but social interest tends to be maintained. Trunk ataxia and apraxia start to develop by age four years and choreoathetoid movements frequently follow. Severe mental retardation almost invariably results.

Définition: Trouble décrit jusqu'ici uniquement chez les filles, caractérisé par un développement initial apparemment normal, suivi d'une perte partielle ou complète du langage, de la marche, et de l'usage des mains, associé à un ralentissement du développement crânien et survenant habituellement entre 7 et 24 mois. La perte des mouvements volontaires des mains, les mouvements stéréotypés de torsion des mains et une hyperventilation, sont caractéristiques de ce trouble. Le développement social et le développement du jeu sont arrêtés, alors que l'intérêt social reste habituellement conservé. Une ataxie du tronc et une apraxie se manifeste ...[+++]


DG Development and Cooperation — EuropeAid | DG International Cooperation and Development | Directorate-General for Development and Cooperation — EuropeAid | Directorate-General for International Cooperation and Development | EuropeAid | EuropeAid Development and Cooperation DG | EuropeAid Development and Cooperation Directorate-General

DG Coopération internationale et développement | DG Développement et coopération EuropeAid | direction générale de la coopération internationale et du développement | direction générale du développement et de la coopération EuropeAid


Definition: A disorder in which there is an insidious but progressive development of oddities of conduct, inability to meet the demands of society, and decline in total performance. The characteristic negative features of residual schizophrenia (e.g. blunting of affect and loss of volition) develop without being preceded by any overt psychotic symptoms.

Définition: Trouble caractérisé par la survenue insidieuse et progressive de bizarreries du comportement, d'une impossibilité à répondre aux exigences de la société et d'une diminution globale des performances. La survenue des caractéristiques négatives de la schizophrénie résiduelle (par exemple un émoussement affectif et une perte de la volonté, etc.) n'est pas précédée d'un quelconque symptôme psychotique manifeste.


develop timelines for pipeline development projects | schedule tasks in pipeline development projects | prepare timelines for pipeline development projects | schedule pipeline development projects

préparer des plannings pour les projets de construction de canalisations de transport | préparer les échéances des projets de construction de pipelines


policy officer for regional development | regional development policy developer | legal policy officer for regional development | regional development policy officer

chargé de mission développement régional | chargé de mission développement régional/ chargée de mission développement régional | chargée de mission développement régional
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
* The Commission will continue to cooperate actively with international organisations such as the OECD, the Council of Europe and UNESCO when developing lifelong learning policy.

* La Commission continuera à coopérer activement avec des organisations internationales telles que l'OCDE, le Conseil de l'Europe et l'Unesco dans le cadre du développement de politiques d'éducation et de formation tout au long de la vie.


Develop lifelong learning as a key to security in employment. Access to lifelong learning, within either employment or unemployment situations, is essential if employability is to be maintained.

– Développer l’apprentissage tout au long de la vie pour garantir la sécurité de l’emploi: l’accès des chômeurs comme des travailleurs à l’apprentissage tout au long de la vie est indispensable à la préservation de l’employabilité.


The Commission will support through its programmes the establishment of networks between those regions and cities with well-developed lifelong learning strategies, to facilitate the exchange of experience and good practice.

Par l'intermédiaire de ses programmes, la Commission apportera son soutien à l'établissement de réseaux entre les régions et les villes disposant de stratégies d'éducation et de formation tout au long de la vie très avancées, de manière à faciliter l'échange d'expériences et de bonnes pratiques.


In the context of improving the Community's employment performance, the European Councils of Brussels (March 2003 and December 2003) stressed the need to develop lifelong learning, with a particular focus on active and preventive measures for the unemployed and inactive persons.

Dans le contexte de l'amélioration des performances communautaires en matière d'emploi, les Conseils européens de Bruxelles (mars et décembre 2003) ont mis en avant la nécessité de développer l'éducation et la formation tout au long de la vie en insistant notamment sur des mesures d'action et de prévention en direction des chômeurs et des inactifs.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(4) In the context of improving the Community's employment performance, the European Councils of Brussels (March 2003 and December 2003) stressed the need to develop lifelong learning, with a particular focus on active and preventive measures for the unemployed and inactive persons.

(4) Dans le contexte de l'amélioration des performances communautaires en matière d'emploi, les Conseils européens de Bruxelles (mars et décembre 2003) ont mis en avant la nécessité de développer l'éducation et la formation tout au long de la vie en insistant notamment sur des mesures d'action et de prévention en direction des chômeurs et des inactifs.


(4) In the context of improving the Community’s employment performance, with reference to the Lisbon target of achieving an average employment rate for the EU of 70% overall and of at least 60% for women, the European Councils of March 2003 and December 2003 demonstrated a strong resolve to realise gender equality and afford equal opportunities for all and stressed the need to develop lifelong learning with a particular focus on active and preventive measures for the unemployed and inactive persons.

(4) Dans le contexte de l'amélioration des performances communautaires en matière d'emploi par rapport à l'objectif de Lisbonne qui consiste à réaliser un taux d'emploi moyen pour l'UE de 70% globalement et d'au moins 60% pour les femmes, les Conseils européens de mars et de décembre 2003 ont affiché une ferme détermination à réaliser l'égalité des genres et à assurer l'égalité des chances pour tous et mis en avant la nécessité de développer l'éducation et la formation tout au long de la vie en insistant notamment sur des mesures acti ...[+++]


(4) In the context of improving the Community’s employment performance with reference to the Lisbon objectives, i.e. achieving an overall employment rate of 70% by 2010, the European Councils of March 2003 and December 2003 stressed the need to develop lifelong learning with a particular focus on active and preventive measures for the unemployed and inactive persons.

(4) Dans le contexte de l'amélioration des performances communautaires en matière d'emploi, en référence à un des objectifs de Lisbonne, à savoir atteindre un taux d'emploi global de 70 % d'ici à 2010, les Conseils européens de mars et de décembre 2003 ont mis en avant la nécessité de développer l'éducation et la formation tout au long de la vie en insistant notamment sur des mesures actives et préventives à l'intention des chômeurs et des inactifs.


(4) In the context of improving the Community’s employment performance, the European Councils of March 2003 and December 2003 stressed the need for equal opportunities and the achievement of an average employment rate for the European Union of 70% overall and of at least 60% of women and the need to develop lifelong learning with a particular focus on active and preventive measures for the unemployed and inactive persons.

(4) Dans le contexte de l'amélioration des performances communautaires en matière d'emploi, les Conseils européens de mars et de décembre 2003 ont mis en avant la nécessité d'assurer l'égalité des chances et de réaliser un taux d'emploi moyen pour l'UE de 70% globalement et d'au moins 60% pour les femmes, ainsi que de développer l'éducation et la formation tout au long de la vie en insistant notamment sur des mesures actives et préventives à l'intention des chômeurs et des inactifs.


(4) In the context of improving the Community’s employment performance, the European Councils of March 2003 and December 2003 stressed the need to develop lifelong learning with a particular focus on active and preventive measures for the unemployed and inactive persons.

(4) Dans le contexte de l'amélioration des performances communautaires en matière d'emploi, les Conseils européens de mars et de décembre 2003 ont mis en avant la nécessité de développer l'éducation et la formation tout au long de la vie en insistant notamment sur des mesures actives et préventives à l'intention des chômeurs et des inactifs.


developing lifelong learning: it monitors and reviews trends and policy developments related to lifelong learning (i.e. learning at any stage of life).

le développement de la formation tout au long de la vie: le Cedefop doit établir un suivi et passer en revue les tendances et les évolutions politiques dans le domaine de la formation tout au long de la vie (c'est-à-dire l’apprentissage à tout âge).


w