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Conceive company strategies
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Develop non-hazardous waste management strategies
Develop strategies for accessibility
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Development policy
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EU SDS
EU sustainable development strategy
European Union Strategy for Sustainable Development
Growth policy
Non-hazardous waste management strategies developing
SDS
Sustainable Development Strategy
Sustainable development strategy
Write non-hazardous waste management strategies

Traduction de «development strategies introducing » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
non-hazardous waste management strategies developing | write non-hazardous waste management strategies | develop non-hazardous waste management strategies | developing strategies for non-hazardous waste management

élaborer des stratégies de gestion des déchets non dangereux


conceive company strategies | develop strategies for company | develop company strategies | develop company's strategies

élaborer des stratégies d’entreprise


development policy [ development strategy | growth policy | Development strategy(STW) | Growth policy(STW) ]

politique de développement [ politique de croissance | stratégie de développement ]


create a plan of action for accessibility | develop accessibility strategies | develop a strategy for accessibility | develop strategies for accessibility

concevoir des stratégies d’accessibilité | créer des stratégies d’accessibilité | définir des stratégies d’accessibilité | élaborer des stratégies d’accessibilité


International Development Strategy for the United Nations Development Decade [ International Development Strategy for the Third United Nations Development Decade | International Development Strategy for the Second United Nations Development Decade ]

Stratégie internationale du développement pour la Décennie des Nations Unies pour le développement [ Stratégie internationale du développement pour la troisième Décennie des Nations Unies pour le développement | Stratégie internationale du développement pour la deuxième Décennie des Nations Unies pour le développement ]


European Union Strategy for Sustainable Development | Sustainable Development Strategy | EU SDS [Abbr.] | SDS [Abbr.]

stratégie de l'Union européenne en faveur du développement durable | stratégie pour le développement durable | SDD [Abbr.]


EU sustainable development strategy | sustainable development strategy

stratégie européenne de durabilité


High-level Intergovernmental Group of Officials on the Review and Appraisal of the Implementation of the International Development Strategy for the third United Nations Development Decade

Groupe intergouvernemental de Hauts Fonctionnaires pour l'examen et l'évaluation de l'application de la Stratégie internationale du développement pour la troisième Décennie des Nations unies pour le Développement


Raising the Bar: Sustainable Development Strategy III, 2004-2006 [ Atlantic Canada Opportunities Agency: Sustainable Development Strategy III ]

Relever la barre : stratégie de développement durable III, 2004-2006 [ Stratégie de développement durable III de l'Agence de promotion économique du Canada atlantique. ]


A Framework for a National Training Board : The Report of the Phase II Committee on the Labour Force Development Strategy [ Report of the Phase II Committee on the Labour Force Development Strategy ]

Un cadre pour une commission nationale de la formation : rapport du Comité de la phase II des consultations sur la SMMO [ Rapport du Comité de la phase II des consultations sur la SMMO ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The report also reflects other concerns: taking account of indicators other than GDP to determine eligibility under the Structural Funds; making environmental policy, employment policy, the common agricultural policy, transport policy and economic policy more consistent with the aim of sustainable regional development; increasing the administrative capacity of the candidate countries; defining more flexible arrangements for implementation to achieve a gradual decentralisation of the management of the Funds, subject to effective and rigorous checks on how they are used; increased aid for regional competitiveness; enabling the regions ...[+++]

Le rapport reflète aussi d'autres préoccupations : prendre en compte d'autres indicateurs que le PIB pour déterminer l'éligibilité aux Fonds structurels ; renforcer la cohérence de la politique de l'emploi, la politique agricole commune, la politique de l'environnement, la politique des transports et la politique économique avec l'objectif d'un développement régional durable ; augmenter la capacité administrative des pays candidats ; définir des modalités de mise en oeuvre plus flexible avec comme perspective une décentralisation progressive de la gestion des fonds, sous condition d'un contrôle efficace et rigoureux de leur utilisatio ...[+++]


Skills, education and professional training 33.Regrets that the SBA does not pay enough attention to social and labour market issues that affect entrepreneurship and SMEs' capacities to fulfil their employment potential and recruit labour force with the appropriate skills; 34.Recognises that growth and innovation are largely driven by entrepreneurial SMEs; emphasises that more attention should be devoted to fostering the development of an entrepreneurial mindset at all levels of education and training, employing innovative methods such as real mini-companies in secondary education; emphasises the importance of supporting the developme ...[+++]

Qualifications, éducation et formation professionnelle 33 regrette que le SBA n'accorde pas une attention suffisante aux problèmes sociaux et aux problèmes du marché du travail qui affectent l'esprit d'entreprise et la capacité des PME d'exploiter leur potentiel en matière d'emploi et de recruter une main-d'œuvre possédant les qualifications requises; 34 reconnaît que la croissance et l'innovation dépendent dans une large mesure de l'esprit d'entreprise des PME; souligne qu'une plus grande attention doit être accordée à la promotion du développement de l'esprit d'entreprise à tous les niveaux du système éducatif et de formation, en uti ...[+++]


How does the Commission intend to ensure that the Lisbon Strategy and the Sustainable Development Strategy are properly coordinated with each other, that more emphasis is given in future EU policy making to the qualitative aspect of economic growth, and that proper monitoring and follow-up mechanisms are introduced?

Comment la Commission entend-elle faire en sorte que la stratégie de Lisbonne et la stratégie du développement durable soient correctement coordonnées entre elles, que la politique future de l'UE mette davantage l'accent sur l'aspect qualitatif de la croissance économique et que des mécanismes appropriés de contrôle et de suivi soient mis en place?


How does the Commission intend to ensure that the Lisbon Strategy and the Sustainable Development Strategy are properly coordinated with each other, that more emphasis is given in future EU policy-making to the qualitative aspect of economic growth, and that proper monitoring and follow-up mechanisms are introduced?

Comment la Commission entend-elle faire en sorte que la stratégie de Lisbonne et la stratégie du développement durable soient correctement coordonnées entre elles, que la politique future de l'UE mette davantage l'accent sur l'aspect qualitatif de la croissance économique et que des mécanismes appropriés de contrôle et de suivi soient mis en place?


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It does not contain a Sustainable Development Strategy, but a catalogue of measures introduced, individual problems and intentions.

Il ne s’agit pas d’une stratégie en faveur du développement durable, mais d’une liste de mesures introduites, de problèmes individuels et d’intentions.


The Development Strategy for Africa comes on the back of the UK's "Commission for Africa" initiative and is designed to introduce a single framework to manage relations between the EU and Africa.

- (EN) La stratégie de développement pour l’Afrique est à mettre au compte de l’initiative britannique d’une «Commission pour l’Afrique» et est destinée à introduire un cadre unique pour gérer les relations entre l’Union européenne et l’Afrique.


The report also reflected other concerns: taking account of other indicators than GDP to determine eligibility for Structural Fund assistance; improve the consistency of employment policy, the common agricultural policy, environmental policy, transport policy and economic policy with a view to sustainable regional development; increasing the administrative capacity of the applicant countries; defining the more flexible methods of implementing assistance with a view to gradual decentralisation of the management of the Funds, subject to effective and rigorous monitoring; raising the assistance for regional competitiveness; allowing th ...[+++]

Le rapport reflète aussi d'autres préoccupations: prendre en compte d'autres indicateurs que le PIB pour déterminer l'éligibilité aux Fonds structurels; renforcer la cohérence de la politique de l'emploi, de la politique agricole commune, de la politique de l'environnement, de la politique des transports et de la politique économique avec l'objectif d'un développement régional durable; augmenter la capacité administrative des pays candidats; définir les modalités d'une mise en oeuvre plus flexible avec, comme perspective, une décentralisation progressive de la gestion des Fonds, sous réserve d'un contrôle efficace et rigoureux de leur ...[+++]


Therefore the measure "management of integrated rural development strategies by local partnerships" introduced in Council Regulation (EC) No 1257/1999 of 17 May 1999 on support for rural development from the European Agricultural Guidance and Guarantee Fund (EAGGF)(5) is not needed for the new Member States, as it is covered by the LEADER + type measure.

En conséquence, la mesure de gestion de stratégies intégrées de développement rural par des partenariats locaux introduite dans le règlement (CE) n° 1257/1999 du Conseil du 17 mai 1999 concernant le soutien au développement rural par le Fonds européen d'orientation et de garantie agricole (FEOGA)(5), n'a pas de raison d'être dans les nouveaux États membres, puisque cet élément est couvert par la mesure de type LEADER+.


3.1.2. Introduce and consolidate effective competence development strategies for workers

3.1.2. Introduire et consolider des stratégies efficaces de développement des compétences pour les travailleurs


6) European lifelong learning awards should be promoted to recognise employers - in both the public and private sectors - who introduce innovative competence development strategies.

6) Des récompenses européennes doivent être attribuées en matière d'éducation et la formation tout au long de la vie de manière à distinguer, dans le secteur public et le secteur privé, les employeurs introduisant des stratégies innovantes de développement des compétences.


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