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DGFF
Develop a choreographic language
Develop a language for choreography
Develop choreographic languages
Develop language for proposed choreography
Develop proposed choreographic language
Developing proposed choreographic language
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
German Society for Foreign Language Research
Invent choreographic expressions
Produce proposed choreographic language
SLE Oral Interaction Test
Second Development Decade
Second Language Evaluation Oral Interaction Test
Second Language Evaluation Writing Test
Second United Nations Development Decade

Traduction de «development to second-language » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Second United Nations Development Decade [ Second Development Decade ]

Deuxième décennie des Nations Unies pour le développement [ Deuxième décennie du développement ]


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


developing proposed choreographic language | produce proposed choreographic language | develop language for proposed choreography | develop proposed choreographic language

développer le langage chorégraphique proposé


develop a language for choreography | develop choreographic languages | develop a choreographic language | invent choreographic expressions

créer un langage chorégraphique


Definition: A disorder in which the child, having previously made normal progress in language development, loses both receptive and expressive language skills but retains general intelligence; the onset of the disorder is accompanied by paroxysmal abnormalities on the EEG, and in the majority of cases also by epileptic seizures. Usually the onset is between the ages of three and seven years, with skills being lost over days or weeks. The temporal association between the onset of seizures and loss of language is variable, with one preceding the other (either way round) by a f ...[+++]

Définition: Trouble dans lequel l'enfant, dont le langage s'est auparavant développé normalement, perd ses acquisitions de langage, à la fois sur le versant expressif et réceptif, tout en gardant une intelligence normale. La survenue du trouble s'accompagne d'anomalies paroxystiques à l'EEG et, dans la plupart des cas, de crises d'épilepsie. Le trouble apparaît habituellement entre trois et sept ans, avec perte du langage en quelques jours ou quelques semaines. La succession dans le temps, entre le début des crises épileptiques et la perte du langage, est assez variable, l'une des deux manifestations précédant l'autre (ou ...[+++]


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un trouble spécifique de la lecture ont souvent des antécédents de troubles de la parole ou du langage. Le troubl ...[+++]


SLE-Test of Written Expression in the Second Official Language [ Test of Written Expression in the Second Official Language | Second Language Evaluation Writing Test ]

ÉLS-Test d'expression écrite dans la deuxième langue officielle [ Test d'expression écrite dans la deuxième langue officielle | Évaluation langue seconde, test d'expression écrite ]


German Society for Foreign and Second Language Research | German Society for Foreign Language Research | DGFF [Abbr.]

Société allemande pour la recherche en langues étrangères | DGFF [Abbr.]


SLE - Test of Oral Proficiency in the Second Official Language [ Second Language Evaluation: Oral Interaction Test | SLE Oral Interaction Test ]

ÉLS - Test de compétence orale dans la seconde langue officielle [ Évaluation de langue seconde : Test d'interaction orale | ELS - Test d'interaction orale ]


International Development Strategy for the Second United Nations Development Decade

stratégie internationale du développement pour la deuxième Décennie des Nations Unies pour le développement
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
While the PSC is responsible for developing the second language tests, we have delegated language testing to more than 1,200 language assessors across departments and agencies.

Bien que la commission soit responsable de l'élaboration des tests de langue seconde, nous avons délégué le pouvoir de faire passer ces tests à plus de 1 200 évaluateurs de langue seconde dans l'ensemble des ministères et des organismes.


In particular, in the adjusted business plan, the different pillars of future development of the business were mentioned explicitly: organic growth in credit insurance business (first pillar, see recital 48), expansion into other business segments in Italy (second pillar, see recital 48) and external growth, with a mention ‘to be developed further’ (second and third pillars, see recital 48), depending on the activities of a target firm).

En particulier, le plan d'entreprise actualisé présentait de manière explicite les lignes directrices du développement futur des activités: croissance endogène des activités d'assurance-crédit (première ligne directrice, voir considérant 48); expansion vers d'autres segments d'activités en Italie (deuxième ligne directrice, voir considérant 48) et croissance externe, avec la mention «da sviluppare ulteriormente» [à développer ultérieurement] (deuxième et troisième lignes directrices, voir considérant 48, en fonction des activités de l'entreprise visée).


I think the fundamental question of this study is what are the universities doing, or what can they do, not just to offer second language training, but also to promote and encourage it, so that students willingly choose to develop their second language?

Je pense que la question fondamentale de cette étude, c'est de savoir ce que l'université fait ou ce qu'elle peut faire, pas simplement pour offrir une formation en langue seconde, mais encore pour la promouvoir et l'encourager, afin que les étudiants choisissent de bon gré d'apprendre leur langue seconde.


With respect to second-language education, the provinces and territories are developing new second-language teaching approaches, improving primary and secondary students' language skills, and modernizing teaching methods.

En matière de langue seconde, les provinces et territoires concentrent leurs activités sur l'élaboration de nouvelles approches d'enseignement de la langue seconde, l'amélioration des compétences langagières des étudiants au primaire et au secondaire et la modernisation des méthodes d'enseignement.


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The Minister for la Francophonie and Official Languages also recently announced funding to set up an institute to support the development of second language learning across Canada.

Par ailleurs, la ministre de la Francophonie et des Langues officielles a récemment annoncé des fonds pour la mise sur pied d'un institut chargé d'appuyer le développement de l'enseignement des langues secondes dans tout le Canada.


In this context, the development of second generation biofuels, in which research and development has an important role, could further contribute to their cost-effectiveness.

Dans ce contexte, le développement des biocarburants de la deuxième génération pour lequel la recherche et le développement ont un rôle important à jouer, pourrait également participer à leur rentabilité.


As new Member States have joined the Schengen area, the size of the SIS database has grown correspondingly: between January 2008 and 2010, the total number of SIS alerts rose from 22.9 to 31.6 million.[12] Anticipating such an increase in data volumes and changes in user needs, Member States decided in 2001 to develop a second-generation Schengen Information System (SIS II), entrusting this task to the Commission.[13] Currently under development, SIS II aims to ensure a high level of security in the area of freedom, security and justi ...[+++]

L’adhésion de nouveaux États membres à l’espace Schengen a entraîné une croissance correspondante de la taille de la base de données du SIS: entre janvier 2008 et 2010, le nombre total de signalements dans le SIS a augmenté de 22,9 à 31,6 millions[12]. Anticipant cette hausse des volumes de données échangées et les évolutions des besoins des utilisateurs, les États membres ont, en 2001, décidé de mettre au point un système d’information Schengen de deuxième génération (SIS II) et confié cette mission à la Commission[13]. Le SIS II, qui est actuellement en cours de mise au point, a pour finalité d'assurer un niveau élevé de sécurité dans ...[+++]


This would take into account all the bilingual young people graduating high school, who, when they get to university, have nothing to encourage them to choose programs that allow them to continue to learn the second language; support associations that offer professional development to second-language teachers; fund research in language acquisition, specifically for children with learning challenges and bi-literacy; increase support for linguistic and cultural exchanges for students and teachers; and strengthen accountability for funds transferred to the provinces and territories to support second-language learning.

Cela tiendrait compte de tous ces jeunes bilingues qui sortent des écoles secondaires. Quand ils arrivent à l'université, il n'y a rien pour les encourager à choisir des options où ils pourraient continuer à apprendre la langue seconde; financer les organismes qui offrent du perfectionnement professionnel aux enseignants de langue; financer de la recherche sur l'acquisition des langues et plus spécifiquement l'enfance en difficulté et la bilittéracie; favoriser les échanges linguistiques et culturels entre les élèves et les enseignants et renforcer l'imputabilité pour les fonds versés aux provinces et territoires pour l'apprentissage ...[+++]


In line with Regulation (EC) No 1698/2005, which regulates EU support for rural development (the second pillar of the Common Agricultural Policy (CAP)), the guidelines set out the rules governing state aid for rural development measures or other closely related measures.

Dans la droite ligne du règlement (CE) n° 1698/2005 qui détaille le soutien apporté par l’UE au développement rural (2e pilier de la PAC, ou politique agricole commune), ces lignes directrices exposent les règles sur les aides d’État en faveur des mesures de développement rural ou d’autres mesures étroitement liées à celui-ci.


The EARDF supports rural development, the second pillar of the CAP, which has been introduced progressively since the 1970’s and institutionalised in 1997 with Agenda 2000.

Le FEADER soutient le développement rural, le deuxième pilier de la PAC, introduit progressivement à partir des années 1970 et institutionnalisé avec l’Agenda 2000, en 1997.


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