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A Strategic Approach to Developing Compliance Policies
Aid to developing countries
Co-development
Cooperation policy
Create organisational policies
Develop manufacturing policies
Develop organisational policies
Develop organisational policy
Developing manufacturing policies
Developing organisational policies
Development aid
Development aid policy
Development cooperation policy
Development plan
Development planning
Development policy
Development programme
Development project
Development projects
Development strategy
Drafting manufacturing policies
Growth policy
Legal policy officer for regional development
Manufacturing policies developing
Policy Development Bureau
Policy Development Secretariat
Policy development officer
Policy formation officer
Policy formulation officer
Policy making officer
Policy officer for regional development
Regional development policy developer
Regional development policy officer

Vertaling van "developments and policies " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
development aid [ aid to developing countries | co-development | Development aid policy(ECLAS) ]

aide au développement [ aide aux PVD | codéveloppement ]


policy officer for regional development | regional development policy developer | legal policy officer for regional development | regional development policy officer

chargé de mission développement régional | chargé de mission développement régional/ chargée de mission développement régional | chargée de mission développement régional


create organisational policies | developing organisational policies | develop organisational policies | develop organisational policy

élaborer des politiques d’organisation


developing manufacturing policies | manufacturing policies developing | develop manufacturing policies | drafting manufacturing policies

élaborer des politiques de fabrication


policy development officer [ policy making officer | policy formation officer | policy formulation officer ]

agent d'élaboration des politiques [ agent de formulation des politiques | agent d'établissement des politiques ]


A Strategic Approach to Developing Compliance Policies [ A Strategic Approach to Developing Compliance Policies: A Guide ]

Démarche stratégique pour l'élaboration de politiques sur l'observation de la réglementation [ Démarche stratégique pour l'élaboration de politiques sur l'observation de la réglementation : un guide ]


Policy Development Bureau [ Policy Development Secretariat ]

Direction générale pour le développement de la politique [ Secrétariat pour le développement de la politique ]


cooperation policy | development cooperation policy

politique de coopération | politique de coopération au développement


development policy [ development strategy | growth policy | Development strategy(STW) | Growth policy(STW) ]

politique de développement [ politique de croissance | stratégie de développement ]


development plan [ development planning | development programme | development project | development planning(GEMET) | Development project(STW) | development planning(UNBIS) | development projects(UNBIS) ]

plan de développement [ planification du développement | programme de développement | projet de développement ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Witness(es): From the Department of Human Resources Development Canada: Claire Morris, Deputy Minister; Gordon McFee, Director, Policy and Legislation Development Insurance Policy; Wilma Vreeswijk, Director General, Labour Market Policy; Réal Bouchard, Director, Social Policy Finance.

Témoins : Du ministère du Développement des ressources humaines : Claire Morris, sous-ministre; John McWhinnie, sous ministre adjoint, Assurance; Wilma Vreeswijk, directrice générale, Politiques du marché du travail; Réal Bouchard, directeur, Financement de la politique sociale.


(Return tabled) Question No. 121 Mr. Ted Hsu: With regard to the implementation of the Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA): (a) what steps has Canada undertaken to complete an Inter-Governmental Agreement (IGA) with the United States; (b) with what type of legal instrument will the government enact a FATCA implementation agreement; (c) will the government bring an IGA before Parliament and, if so, in what form; (d) what steps are in place to ensure parliamentary review of an IGA; (e) what studies have been undertaken as to ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 121 M. Ted Hsu: En ce qui concerne la mise en œuvre de la Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA): a) quelles mesures le Canada a-t-il prises pour conclure un accord intergouvernemental avec les États-Unis; b) avec quel type d’instrument juridique le gouvernement appliquera-t-il l’accord sur la FATCA; c) le gouvernement présentera-t-il un accord intergouvernemental au Parlement et, le cas échéant, quelle forme prendra cet accord; d) quelles dispositions sont en place pour s’assurer que le Parlement étudiera un accord intergouvernemental; e) quelles études ont été entreprises pour déterminer si u ...[+++]


Considers that the Union should fully assume the responsibility incumbent on it as the world’s leading donor of development aid, and turn its political potential to better effect, further developing its leading role at international level on development issues, particularly by spreading the principles of good governance and training local actors, and by making resolute use of the powers conferred on it by Article 210 of the Treaty on the Functioning of the European Union to take every appropriate initiative to foster the coordination of the development cooperation policies of the EU ...[+++]

considère que l’Union doit assumer pleinement la responsabilité qui lui incombe en tant que premier donateur mondial d’aide au développement, et mieux valoriser et utiliser son potentiel politique et accroître son leadership au niveau international sur les questions de développement, notamment par la diffusion des principes de bonne gouvernance et la formation des acteurs locaux, en utilisant de façon déterminée la compétence que lui confère l’article 210 du traité sur le fonctionnement de l’Union européenne de prendre toute initiativ ...[+++]


Considers it essential to highlight the comparative advantages of the EU’s development cooperation policy and, in this regard, calls on the Commission, with the aid of the OECD, to define a methodology that will allow it to assess the impact of its own policy and compare it with that of the policies of other actors, particularly the so-called ‘emerging’ economies;

juge indispensable la mise en exergue des avantages comparatifs de la politique de coopération au développement de l’UE et invite à cet effet la Commission, avec l’aide de l’OCDE, à définir une méthodologie lui permettant d’apprécier l’impact de sa propre politique et de le comparer à celui de la politique des autres acteurs, notamment les économies dites «émergentes»;


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(Return tabled) Question No. 141 Ms. Kirsty Duncan: With respect to climate change and international and national security: (a) what does the government project are the potential impacts on currently stable regions of the world of such climate change-related phenomena as, but not limited to, (i) rises in sea level, (ii) increases in extreme weather events, (iii) increases in the spread of infectious disease, (iv) increases in environmental refugees; (b) what does the government project will be (i) the consequences of the impacts identified in (a)(ii), (a)(iii), and (a)(iv) on domestic military missions, (ii) the consequences of (a)(i), (a)(ii), (a)(iii), (a)(iv) and (b)(i) in terms of the military’s capacity to respond and the availability ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 141 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne les changements climatiques ainsi que la sécurité internationale et nationale: a) quelles seront, selon les prévisions du gouvernement, les répercussions éventuelles sur des régions actuellement stables du monde de phénomènes liés aux changements climatiques tels que, sans s’y limiter, (i) la montée du niveau des océans, (ii) l’augmentation du nombre des phénomènes météorologiques extrêmes, (iii) l’augmentation de la propagation des maladies infectieuses, (iv) ...[+++]


repeats its desire to promote cooperation between the Committee of the Regions and the European Commission on decentralised development cooperation policy; also underlines the need to continue working to ensure that Member States and all EU local and regional authorities use the decentralised cooperation atlas that brings together the activities in this field that are funded by EU LRAs; similarly, highlights the usefulness of the Internet portal for decentralised development cooperation that will facilitate networking between partners in this area, help to ensure aid is more effective and avoid ...[+++]

rappelle son intérêt à développer la coopération entre le Comité et la Commission européenne dans le domaine de la politique de coopération au développement décentralisée; souligne également la nécessité de poursuivre les efforts pour que les États membres et toutes les collectivités locales et régionales de l'UE fassent usage de l'atlas de la coopération décentralisée qui reprend les activités financées par les collectivités locales et régionales de l'UE dans ce domaine; insiste également sur l'utilité du portail de la coopération ...[+++]


Considers that climate adaptation and mitigation must be mainstreamed into all existing EU policy frameworks as an explicit objective, including EU agricultural and rural development policies, policies aimed at avoiding deforestation, transport, biodiversity, water and waste management, and funding programmes in areas such as EU cohesion, industrial, agricultural policy and EU development cooperation policy;

estime qu'il convient d'intégrer l'adaptation et l'atténuation des effets du changement climatique et d'en faire des objectifs explicites dans l'ensemble des cadres politiques de l'UE, qu'il s'agisse des politiques européennes en matière d'agriculture et de développement rural, de lutte contre la déforestation, de transports, de biodiversité, de gestion des eaux et des déchets, ainsi que des programmes de financement dans des domaines tels que les poli ...[+++]


In order to further develop its policies and to ensure a concrete contribution of migration policy to the objective of policy coherence for development, it must build on the best practices that have been or are being developed by individual Member States or by non-State actors and should also learn from practices in other parts of the world, including in developing countries.

Afin de poursuivre le développement de ses politiques et de faire en sorte que la politique des migrations contribue concrètement à la poursuite de l'objectif de cohérence des politiques pour le développement, elle doit s'appuyer sur les meilleures pratiques qui ont été ou qui sont mises au point par chaque État membre ou par des acteurs non étatiques, et doit également intégrer des pratiques venant d'autres parties du monde, y compris des pays en développement.


The minister gave names to all these committees, and yet for this subcommittee, which she claims is so important and will carry out obligations under Article 5 of the NATO treaty, develop a strategy and develop policies, she does not say what it will develop strategy, policy or laws upon.

Madame le ministre a donné des noms à tous ces comités, mais pour ce sous-comité qui, affirme-t-elle, est tellement important et qui sera chargé d'exécuter les obligations qui découlent de l'article 5 du Traité de l'Atlantique Nord et d'élaborer une stratégie, des politiques ou des lois, elle n'a pas dit sur quoi il se fondera pour élaborer cette stratégie, ces politiques ou ces lois.


As early as September 1992, in its report on the mineral industry, the intergovernmental working group on the mineral industry identified five urgent issues necessitating government intervention. They were the following: first, stopping the erosion of Canadian producers' competitiveness in certain key sectors of mineral production, including copper and nickel; second, increasing reserves of base metals in Canada; third, finding new ideas and developing technology, policies and programs to make grassroots prospecting more efficient, ...[+++]

Déjà, en septembre 1992, dans le Rapport sur l'industrie minérale canadienne du groupe de travail intergouvernemental sur l'industrie minérale, cinq dossiers urgents étaient identifiés comme nécessitant une intervention du gouvernement, à savoir: premièrement, contenir la détérioration de la compétitivité économique canadienne dans certains secteurs clés de production minérale, y compris ceux du cuivre et du nickel; deuxièmement, freiner et inverser la baisse des réserves de minerai des métaux communs au Canada; troisièmement, trouver de nouvelles idées et mettre au point des technologies, politiques ...[+++]


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