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Circuit switched connection
DDD
DDI
DID
Dial access
Dial-Up Networking option
Dial-up
Dial-up Networking
Dial-up Networking software
Dial-up access
Dial-up async line
Dial-up asynchronous line
Dial-up link
Dial-up ratio
Dialup
Dialup access
Dialup connection
Direct dialing-in
Direct dialling-in
Direct distance dialing
Direct distance dialling
Direct inward dialing
Direct-access dialing
Direct-access dialling
Held up channel
Held up dial up trunk channel
Held up trunk
Held-up dial-up trunk
Nailed down channel
Nailed down trunk
STD
Start-up
Start-up business
Start-up company
Start-up firm
Subscriber dialling
Subscriber trunk dialing
Subscriber trunk dialling
Subscriber's trunk dialing
Subscriber's trunk dialling
Switched link
Temporary dial-up link

Vertaling van "dial up " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
held-up dial-up trunk [ held up dial up trunk channel | held up trunk | held up channel | nailed down trunk | nailed down channel ]

circuit retenu en propre par composition [ voie de circuit retenue en propre par composition | voie retenue en propre par composition ]


Dial-Up Networking option | Dial-up Networking software | Dial-up Networking

option carte d'accès distant | carte d'accès distant


dial access [ dial-up access | dialup access | dialup | dial-up | dialup connection ]

accès par ligne commutée [ accès automatique | accès commuté | accès par réseau commuté ]


dial-up asynchronous line | dial-up async line

ligne asynchrone commutée


circuit switched connection | temporary dial-up link | dial-up link | switched link

liaison commutée | connexion en mode circuit


dial-up/dial-back PC access configuration

configuration d'accès PC par identification mutuelle


dial-up ratio

nombre d'abonnés par ligne | rapport abonnés/ligne


direct distance dialing | direct distance dialling | direct-access dialing | direct-access dialling | subscriber dialling | subscriber trunk dialing | subscriber trunk dialling | subscriber's trunk dialing | subscriber's trunk dialling | DDD [Abbr.] | STD [Abbr.]

automatique interurbain | exploitation automatique interurbaine | interurbain automatique | sélection à distance de l'abonné demandé | téléphonie automatique interurbaine


direct dialing-in (1) | direct dialling-in (2) | direct inward dialing (3) [ DDI | DDI | DID ]

sélection directe à l'arrivée | sélection directe de poste supplémentaire [ SDA ]


start-up | start-up business | start-up company | start-up firm

start-up | jeune pousse | jeune entreprise | entreprise en démarrage
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
With dial-up access, the Internet service providers buy from the telephone companies traditional business lines, or dial-up lines, at their premises, and when a consumer dials they simply dial through those business lines.

Pour assurer l'accès commuté, les fournisseurs Internet achètent des sociétés téléphoniques des lignes commerciales traditionnelles, ou des lignes commutées, et lorsqu'un consommateur compose le numéro, il se trouve à utiliser ces lignes commerciales.


Most people here today who would be familiar with the Internet or Internet-access businesses are probably familiar with dial-up access, where from home you can use a PC and dial through a modem using the telephone network to get access to the Internet, either from the telephone companies themselves or from independent Internet service providers, of which there are some 400 or 500 in Canada, from the very smallest in rural communities to some very large national players, including the telephone companies and cable companies themselves.

La plupart d'entre vous qui connaissent Internet ou les entreprises qui assurent l'accès à Internet sont probablement au courant de l'accès commuté, où à partir de chez vous vous pouvez utiliser votre ordinateur personnel et accéder par modem à l'aide du réseau téléphonique à Internet, que cet accès soit assuré par les sociétés téléphoniques elles-mêmes ou par des fournisseurs Internet indépendants, qui sont environ 400 ou 500 au Canada, depuis les plus petits dans les localités rurales aux plus gros, y compris les sociétés téléphoniques et les câblodistributeurs mêmes.


Once set off, the system dials the European emergency number 112, establishes a telephone link to the appropriate emergency call centre and sends details of the accident to the rescue services including the time of the incident, the accurate position of the crashed vehicle and the direction of travel. An eCall can also be triggered manually by pushing a button in the car, for example by a witness of a serious accident.

Le système compose alors le numéro d'appel d'urgence européen 112, établit une liaison téléphonique avec le centre d'appel d'urgence approprié et transmet les détails de l'accident aux services de secours, y compris l'heure de l'accident, la position exacte du véhicule accidenté et la direction suivie par le véhicule. eCall peut également être activé manuellement, par exemple par un témoin présent sur le lieu de l'accident, en pressant un bouton logé à l'intérieur du véhicule.


On 17 November last year, the Commission adopted the Communication entitled ‘Dial 116 000: The European hotline for missing children’. The objectives of the Communication are to renew the Commission’s call on the Member States to implement the missing children hotline as a matter of priority and to ensure that the same high quality of service is offered throughout the Union to provide practical support to the Member States.

Le 17 novembre de l’année dernière, la Commission a adopté une communication intitulée «Le 116 000, numéro du service téléphonique européen de signalement des enfants disparus», dans le but de réitérer l’appel lancé par la Commission aux États membres afin que ceux-ci accordent la priorité à la mise en place du service téléphonique de signalement des enfants disparus et de veiller à ce que le même service de qualité soit fourni dans toute l’Union afin d’apporter une aide pratique aux États membres.


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I know we are trying to promote e-services to rural residents, but in many cases we are still dealing with dial-up and, with the complications of language issues, they were not using the service” (Evidence, October 31, 2006

Je sais que nous tentons de promouvoir les services en ligne auprès des résidants des régions rurales où bien souvent, l’accès se fait encore par ligne commutée, ce qui, rajouté aux problèmes de langue, fait que ce service n’est pas utilisé» (Témoignages, 31 octobre 2006)


32. Calls on the Commission to discourage, through specific legislative measures, the misuse of online games for dishonest commercial activities, such as those which dishonestly induce underage users to enter into legal commitments (e.g. through automated subscriptions or malicious dialler programmes which dial expensive toll lines) and which send anticompetitive promotional messages (e.g. product placement or other stealth marketing techniques);

32. demande à la Commission de décourager, par des mesures législatives spécifiques, l'abus des jeux vidéo en ligne utilisés à des fins commerciales déloyales, telles que celles qui persuadent par des moyens trompeurs les usagers mineurs à passer des accords légaux (p.ex. au moyen d'abonnements automatiques ou de composeurs téléphoniques malveillants qui appellent des numéros payants onéreux) et qui envoient des messages promotionnels anticoncurrentiels (p.ex. placement de produit ou autres techniques de marketing insidieuses);


15. Calls on the Commission to discourage, through specific legislative measures, the misuse of online games for dishonest commercial activities, such as those which dishonestly induce underage users to enter into legal commitments (e.g. through automated subscriptions or malicious dialler programmes which dial expensive toll lines) and which send anticompetitive promotional messages (e.g. product placement or other stealth marketing techniques);

15. demande à la Commission de décourager, par des mesures législatives spécifiques, l'abus des jeux vidéo en ligne utilisés à des fins commerciales déloyales, telles que celles qui persuadent par des moyens trompeurs les usagers mineurs d'âge à passer des accords légaux (p.ex. au moyen d'abonnements automatiques ou de composeurs téléphoniques malveillants qui appellent des numéros payants onéreux) et qui envoient des messages promotionnels anticoncurrentiels (p.ex. placement de produit ou autres techniques de marketing insidieuses);


32. Calls on the Commission to discourage, through specific legislative measures, the misuse of online games for dishonest commercial activities, such as those which dishonestly induce underage users to enter into legal commitments (e.g. through automated subscriptions or malicious dialler programmes which dial expensive toll lines) and which send anti-competitive promotional messages (e.g. product placement or other stealth marketing techniques);

32. demande à la Commission de décourager, par des mesures législatives spécifiques, l'abus des jeux vidéo en ligne utilisés à des fins commerciales déloyales, telles que celles qui persuadent par des moyens trompeurs les usagers mineurs à passer des accords légaux (p.ex. au moyen d'abonnements automatiques ou de composeurs téléphoniques malveillants qui appellent des numéros payants onéreux) et qui envoient des messages promotionnels anticoncurrentiels (p.ex. placement de produit ou autres techniques de marketing insidieuses);


Q-240 — Mr. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — With regard to ports of entry into Canada: (a) what are the standards used by all customs officers across Canada to determine a high-risk traveller or shipment, and what is the standard procedure as to what to do with such a traveller or shipment once it is determined to be high-risk; (b) under what standard procedure are customs officers expected to refer travellers to immigration officers, and is there any standard for immigration officers to notify customs officers as to the results of such referrals; if it is determined that a traveller should be referred to an Immigration officer and there is no immigration officer at that location, what is the standard procedure that a customs officer shoul ...[+++]

Q-240 — M. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — En ce qui concerne les points d’entrée au Canada : a) quelles sont les normes utilisées par tous les agents des douanes du Canada pour déterminer ce qu’est un voyageur ou une cargaison à haut risque, et quelle est la procédure normale à l’égard d’un tel voyageur ou d’une telle cargaison une fois que l’on a déterminé qu’il s’agit d’un cas à haut risque; b) quelle procédure les agents des douanes doivent-ils normalement utiliser pour renvoyer des voyageurs vers les agents d’immigration, et y a-t-il une marche à suivre par les agents d’immigration pour informer les agents des douanes du résultat de ces renvois; s’il est déterminé qu’un voyageur doit être renvoyé à un agent d’immigration et qu’il n’y ...[+++]


In the United States, because of the Clear Drinking Water Act, any citizen can dial up to a Web site and find out when the last water advisories were in their region.

Dans ce pays, par suite de l'adoption du Clear Drinking Water Act, n'importe quel citoyen peut aller consulter un site Web pour découvrir les derniers avis concernant l'eau dans sa région.


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