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Dialogue between management and labour
Dialogue between management and labour at Union level
Dialogue between the social partners
Economic cooperation between developing countries
Social dialogue
South-South cooperation
South-South dialogue
South-South relations

Vertaling van "dialogue between consumer " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
dialogue between management and labour | dialogue between the social partners | social dialogue

dialogue entre les partenaires sociaux | dialogue social


dialogue between management and labour at Community level | dialogue between management and labour at Union level

dialogue entre partenaires sociaux au niveau communautaire | dialogue entre partenaires sociaux au niveau de l'Union


Joint International Commission for the Theological Dialogue between the Roman Catholic Church and the Orthodox Church [ International Mixed Commission for Theological Dialogue between Roman Catholic Church and Orthodox Church | Catholic/Orthodox Mixed Commission ]

Commission mixte internationale pour le dialogue théologique entre l'Eglise catholique romaine et l'Eglise orthodoxe [ Commission mixte catholique orthodoxe | Commission mixte catholique-panorthodoxe ]


dialogue between management and labour at Community level

dialogue entre partenaires sociaux au niveau communautaire


International Seminar on Cultural Dialogue Between the Countries of Origin and the Host Countries of Migrant Workers

Séminaire axé sur le dialogue des cultures entre les pays d'origine et les pays d'accueil des travailleurs migrants


Joint International Commission for Dialogue Between the Roman Catholic Church and the Malankara Syrian Orthodox Church of India

Commission mixte internationale de dialogue entre l'Église catholique romaine et l'Église malankara syrienne orthodoxe de l'Inde


South-South cooperation [ economic cooperation between developing countries | South-South dialogue | South-South relations | South-South relations(ECLAS) ]

coopération Sud-Sud [ coopération économique entre PVD | dialogue Sud-Sud | relation Sud-Sud ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Third, in a world where consumers' concerns are becoming increasingly global, a consumers' dialogue between the two regions could be initiated.

Troisièmement, dans un monde où les préoccupations des consommateurs se mondialisent, pourquoi ne pas engager un dialogue des consommateurs entre nos deux régions- La sécurité alimentaire, par exemple, préoccupe beaucoup l'opinion publique que ce soit en Europe ou en Asie.


Of the four actions due in 2003, two have been delivered on time - the initiation of "preventive" dialogue between the Commission and Member States and the proposal for a Regulation on co-operation between national authorities responsible for the enforcement of consumer protection legislation.

Sur les quatre actions à réaliser en 2003, deux l'ont été dans les délais - l'amorce d'un dialogue «préventif» entre la Commission et les États membres et la proposition de règlement relatif à la coopération entre autorités nationales chargées d'appliquer la législation sur la protection des consommateurs.


The Commission fully supports and encourages a constructive dialogue between law enforcement, industry, data protection authorities and consumer organisations as well as other parties that might be concerned.

La Commission soutient et encourage sans réserve l'établissement d'un dialogue constructif entre les services autorités de l'application des lois, les entreprises, les autorités de contrôle chargées de la protection des données, les organisations de consommateurs et les autres parties susceptibles d'être intéressées.


29. Considers the policy areas of consumer protection and the internal market to be of the utmost importance in communicating Europe to consumers and businesses; calls on Member States to increase efforts to communicate the benefits of the Single Market at national, regional and local level; calls on the Commission and Member States to promote and strengthen interactive communication and information in order to achieve effective dialogue between consumers, businesses and institutions by various electronic means of the latest technology and to contribute to the development of e-commerce;

29. estime que la protection des consommateurs et le marché intérieur sont des domaines politiques de la plus haute importance pour assurer la communication de l'Union auprès des consommateurs et des entreprises; demande aux États membres de renforcer leurs efforts pour faire connaître les avantages du marché unique aux niveaux national, régional et local; invite la Commission et les États membres à promouvoir et à renforcer la communication et l'information interactives pour mettre en place un réel dialogue entre les consommateurs, ...[+++]


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29. Considers the policy areas of consumer protection and the internal market to be of the utmost importance in communicating Europe to consumers and businesses; calls on Member States to increase efforts to communicate the benefits of the Single Market at national, regional and local level; calls on the Commission and Member States to promote and strengthen interactive communication and information in order to achieve effective dialogue between consumers, businesses and institutions by various electronic means of the latest technology and to contribute to the development of e-commerce;

29. estime que la protection des consommateurs et le marché intérieur sont des secteurs de la plus haute importance pour assurer la promotion de l'UE auprès des consommateurs et des entreprises; demande aux États membres de renforcer leurs efforts pour faire connaître les avantages du marché unique aux niveaux national, régional et local; invite la Commission et les États membres à promouvoir et à renforcer la communication et l'information interactives pour mettre en place un réel dialogue entre les consommateurs, les entreprises e ...[+++]


1. Considers the policy areas of consumer protection and the internal market to be of the utmost importance in communicating Europe to consumers and businesses; calls on Member States to increase efforts to communicate the benefits of the Single Market at national, regional and local level; calls on the Commission and Member States to promote and strengthen interactive communication and information for an effective dialogue between consumers, businesses and institutions by various electronic means of the latest technology and to contribute to the development of e-commerce;

1. estime que la protection des consommateurs et le marché intérieur sont des secteurs de la plus haute importance pour assurer la promotion de l'UE auprès des consommateurs et des entreprises; demande aux États membres de renforcer leurs efforts pour faire connaître les avantages du marché unique aux niveaux national, régional et local; invite la Commission et les États membres à promouvoir et à renforcer la communication et l'information interactives pour mettre en place un réel dialogue entre les consommateurs, les entreprises et ...[+++]


29. Considers the policy areas of consumer protection and the internal market to be of the utmost importance in communicating Europe to consumers and businesses; calls on Member States to increase efforts to communicate the benefits of the Single Market at national, regional and local level; calls on the Commission and Member States to promote and strengthen interactive communication and information in order to achieve effective dialogue between consumers, businesses and institutions by various electronic means of the latest technology and to contribute to the development of e-commerce;

29. estime que la protection des consommateurs et le marché intérieur sont des domaines politiques de la plus haute importance pour assurer la communication de l'Union auprès des consommateurs et des entreprises; demande aux États membres de renforcer leurs efforts pour faire connaître les avantages du marché unique aux niveaux national, régional et local; invite la Commission et les États membres à promouvoir et à renforcer la communication et l'information interactives pour mettre en place un réel dialogue entre les consommateurs, ...[+++]


Moreover, there is also a lack of a structured dialogue between consumer countries, whereas this could lead to a demand-based strategy at world level, and would help them to become less dependent on fossil fuels, thus reducing the negative impact of their consumption on the environment.

En outre, il manque aussi un dialogue structuré entre pays consommateurs, qui pourrait aboutir à une stratégie globale axée sur la demande. Une telle stratégie contribuerait à rendre les pays consommateurs moins dépendants des combustibles fossiles, réduisant ainsi l’impact négatif de leur consommation sur l’environnement.


The thirty month dialogue between consumers and the banking sector on distance selling made feeble progress, mirrored by disagreements between directorates with fundamentally different agendas.

Les trente mois de dialogue entre les consommateurs et le secteur bancaire au sujet de la vente à distance ont été peu fructueux et marqués par des désaccords entre des directions générales travaillant selon des ordres du jour fondamentalement différents.


Organising an energy dialogue between producer and consumer countries

Organiser un dialogue énergétique entre pays producteurs et consommateurs




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'dialogue between consumer' ->

Date index: 2021-05-30
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