Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Socio-economic difference

Vertaling van "different socio-economic backgrounds " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
socio-economic difference

différence socio-économique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
37. Calls on the Member States to channel investments into inclusive education that responds to societal challenges, with a view to ensuring equal access and opportunities for all, including young people from different socio-economic backgrounds, as well as vulnerable and disadvantaged groups;

37. invite les États membres à diriger les investissements vers un enseignement inclusif répondant aux défis de la société en vue d'assurer l'égalité d'accès et l'égalité des chances pour tous, notamment pour les jeunes issus de milieux socio-économiques différents, ainsi que pour les catégories vulnérables et défavorisées;


R. whereas the effects of poverty and social exclusion on children can last a lifetime and result in intergenerational worklessness and poverty; whereas the educational gap between children from different socio-economic backgrounds has increased (in 11 countries, the provision of early childhood education and care to children between the ages of 0 and 3 reaches no more than 15 % coverage);

R. considérant que les effets de la pauvreté et de l'exclusion sociale sur les enfants peuvent durer toute la vie et se traduire par une situation de chômage et de pauvreté sur plusieurs générations; que le fossé éducatif entre enfants issus de différents milieux socio-économiques s'est creusé (dans 11 pays, l'offre de services d'éducation et d'accueil de la petite enfance, destinés aux enfants âgés de 0 à 3 ans, n'atteint pas les 15 %);


R. whereas the effects of poverty and social exclusion on children can last a lifetime and result in intergenerational worklessness and poverty; whereas the educational gap between children from different socio-economic backgrounds has increased (in 11 countries, the provision of early childhood education and care to children between the ages of 0 and 3 reaches no more than 15 % coverage);

R. considérant que les effets de la pauvreté et de l'exclusion sociale sur les enfants peuvent durer toute la vie et se traduire par une situation de chômage et de pauvreté sur plusieurs générations; que le fossé éducatif entre enfants issus de différents milieux socio-économiques s'est creusé (dans 11 pays, l'offre de services d'éducation et d'accueil de la petite enfance, destinés aux enfants âgés de 0 à 3 ans, n'atteint pas les 15 %);


Some groups in society are especially affected by early school leaving, particularly those from poorer socio-economic backgrounds and vulnerable groups, such as youth from a public care background and persons with physical and mental disabilities or other special educational needs (SEN)[10].

Certains groupes dans la société sont particulièrement touchés par l’abandon scolaire, notamment les personnes issues des milieux socioéconomiques les plus pauvres et des groupes vulnérables, comme les jeunes provenant de l’assistance publique, les personnes souffrant de handicaps physiques ou mentaux ou ayant d’autres besoins spécifiques en matière d’éducation (SEN)[10].


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Nevertheless, socio-economic situation does not account for the full extent of disadvantage among migrant pupils - PISA shows that they are likely to have worse school results than other children from a similar socio-economic background, and that this happens more in some countries than in others.[11]

Toutefois, la situation socioéconomique n'explique pas à elle seule le handicap scolaire de ces élèves: l'enquête PISA montre en effet qu'il arrive, et dans certains pays plus que dans d'autres, que leurs résultats scolaires soient inférieurs à ceux d'autres enfants issus d'un milieu socioéconomique similaire[11].


At the same time, socio-economic status determines how well pupils do: as many as 33.8% of pupils from the most disadvantaged socio-economic backgrounds are low achievers, compared to only 7.6% of their most privileged peers.

Dans le même temps, le statut socio-économique détermine la réussite des élèves: pas moins de 33,8 % des élèves issus des milieux socioéconomiques les plus défavorisés obtiennent des résultats médiocres, contre seulement 7,6 % de leurs camarades les plus privilégiés.


- Disparities will be reduced: children come from different socio-economic backgrounds, with some of them being hugely disadvantaged.

- Les disparités seront réduites: les enfants sont issus de différents milieux socio-économiques, certains d’entre eux étant nettement défavorisés.


Pupils with a disadvantaged socio-economic background and/or a migrant background, particularly those who speak a different language to that of the host country, are much more likely to underperform in school.

Les élèves issus d'un milieu socio-économique défavorisé et/ou les élèves d'origine immigrée, notamment ceux qui parlent une autre langue que celle du pays d'accueil, sont beaucoup plus exposés à des difficultés scolaires.


Authorities therefore need a nationally recognised definition of the way in which success is to be measured (i.e. a progression index), which takes account both of differences in starting points and of the socio-economic background of the area in which a particular schools may be.

Par conséquent, les autorités ont besoin d'une définition, admise à l'échelle nationale, du mode d'évaluation de la réussite (c.-à-d. un indice de progression), qui tient compte à la fois des différences initiales et du contexte socio-économique de la région abritant une école donnée.


– The next item is the report (A5-0199/2000) by Mr Heaton-Harris, on behalf of the Committee on Culture, Youth, Education, the Media and Sport, on the report from the Commission: "Survey into the socio-economic background of Erasmus students" [COM(2000) 4 – C5-0146/2000 – 2000/2089(COS)].

- L'ordre du jour appelle le rapport (A5-0199/2000) de M. Heaton-Harris, au nom de la commission de la culture, de la jeunesse, de l'éducation, des médias et des sports, sur le rapport de la Commission : "Enquête sur la situation socio-économique des étudiants Erasmus" [COM(2000) 4 - C5-0146/2000 - 2000/2089(COS)].




Anderen hebben gezocht naar : socio-economic difference     different socio-economic backgrounds     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'different socio-economic backgrounds' ->

Date index: 2021-02-02
w