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Accord strategy of differential diagnosis
Control traction differential
DMA
DMAS
DMPS
Differential WBC count
Differential blood count
Differential count
Differential income tax
Differential leukocyte count
Differential mobility analyser
Differential mobility analysing system
Differential mobility analyzer
Differential mobility analyzing system
Differential mobility particle sizer
Differential taxation of earned and unearned income
Differentiated income group
Differentiation of incomes
Income differential
Income disparity
Leucocyte differential count
Limited slip differential
No-spin differential
Nonslip differential
Provide procedures of differential diagnosis
Provide strategies of differential diagnosis
Regional income differentials
Supply strategy of differential diagnosis
Torque proportioning differential
Traction differential
WBC differential count

Vertaling van "differentiation incomes " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
differential income tax

impôt sur le revenu à taux différentiel


differentiated income group

groupe de revenu différencié


income disparity [ income differential ]

disparité de revenus [ écart dans les revenus | écart entre les revenus ]


differential taxation of earned and unearned income

taxation différentielle des revenus du travail et des revenus du capital


regional income differentials

écarts de revenus entre les régions




limited slip differential | control traction differential | traction differential | nonslip differential | torque proportioning differential | no-spin differential

différentiel à glissement limité | différentiel autobloquant | différentiel à blocage automatique


leucocyte differential count | differential leukocyte count | differential count | differential WBC count | WBC differential count | differential blood count

formule leucocytaire du sang | formule hémoleucocytaire | formule leucocytaire | leucogramme | numération de formule leucocytaire


differential mobility analyzer | DMA | differential mobility analyser | differential mobility analyzing system | DMAS | differential mobility analysing system | differential mobility particle sizer | DMPS

analyseur différentiel de mobilité électrique | ADME | analyseur différentiel de mobilité | système d'analyse différentielle de mobilité électrique | système d'analyse différentielle de mobilité | analyseur de mobilité électrique différentielle | analyseur de mobilité différentielle


accord strategy of differential diagnosis | supply strategy of differential diagnosis | provide procedures of differential diagnosis | provide strategies of differential diagnosis

proposer des stratégies de diagnostic différentiel
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
More and more registrars have become involved in the management of the new extensions, while the legacy TLD operators have started to look into options to differentiate their offerings and expand into new business areas, which might compensate for the lower income coming from new registrations in the long-term.

De plus en plus de bureaux d’enregistrement s’impliquent dans la gestion de nouvelles extensions, tandis que les exploitants de TLD plus anciens commencent à s’intéresser à d’autres possibilités pour diversifier leur offre et étendre leurs activités, ce qui pourrait compenser à long terme les revenus moindres issus des nouveaux enregistrements.


Disproportionate RT levels contribute considerably to pre-tax price differentials among Member State markets and keep car retail prices high and make, for low income citizens, the replacement of their old cars more difficult.

Des niveaux de TI disproportionnés expliquent largement les écarts existants entre les prix hors taxes en vigueur dans les différents États membres et maintiennent les prix de vente au détail des véhicules à des niveaux tels qu’il est plus difficile pour les citoyens à faibles revenus de remplacer leurs véhicules usagés.


When calculating additional costs and income foregone, Member States may, where duly justified, differentiate the level of payment taking into account:

Lorsqu'ils calculent les coûts supplémentaires et les pertes de revenus, les États membres peuvent, quand cela est dûment justifié, les moduler afin de tenir compte:


The EESC is aware that framing a specific central role for the EU in minimum income protection would be an exceptionally complex policy operation, given the economic differentiation between the Member States, diversity of minimum income schemes (36) and social protection structures, subsidiarity, the mesh of rights and obligations linked to minimum income protection, the complex interplay between, on the one hand, existing policies and their results and, on the other, the concept of ‘solidarity’ in the Union.

Le CESE est conscient qu'assigner à l'Union européenne un rôle central spécifique dans la protection par le revenu minimum constituerait une entreprise politique d'une complexité exceptionnelle, du fait des disparités entre États membres au plan économique, de la diversité des régimes de revenu minimum (36) et des structures de protection sociale, de la subsidiarité, du faisceau des droits et obligations liés à la protection par le revenu minimum et de la complexité des interactions entre, d'une part, les politiques existantes et leurs résultats, et, d'autre part, le sens de la «solidarité» dans l'Union.


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Notes that the Commission makes poverty a central issue in its new policy of ‘differentiation’; observes, however, that 70 % of people whose income is below the poverty threshold live in middle-income countries, many of whom remain fragile and vulnerable, notably the Small Island Developing States (SIDS), and hence deplores the fact that the poor in those countries continue to be deprived of access to education, healthcare and other benefits of internal economic growth, the liability for which lies with these states; calls on the Co ...[+++]

prend acte de ce que la Commission place la pauvreté au cœur de sa nouvelle politique de «différenciation»; constate, cependant, que 70 % des personnes dont le revenu est inférieur au seuil de pauvreté vivent dans des pays à revenu intermédiaire, dont bon nombre restent fragiles et vulnérables, notamment les petits États insulaires en développement, et regrette, par conséquent, que les pauvres, dans ces pays, restent privés d’accès à l’éducation, à la santé et à d'autres fruits de la croissance économique interne, ce qui est imputable à la responsabilité de ces États; invite la Commission à fixer, dans le cadre de la mise en œuvre du c ...[+++]


Approves the concept of differentiation; invites the Commission, however, to negotiate a roadmap for the gradual reduction of Official Development Assistance (ODA) in the case of middle-income countries and to involve them progressively in North–South–South triangular cooperation arrangements; also requests that this gradual reduction be carried out in all cases taking account of the principle of aid predictability; additionally, calls on the EU to consider means of cooperating directly with the regional clusters of poverty in the middle-income countries;

approuve le concept de la différenciation; invite toutefois la Commission à négocier une feuille de route pour la réduction progressive de l'aide publique au développement dans le cas des pays à revenu intermédiaire et pour les associer progressivement aux accords de coopération triangulaires nord-sud-sud; demande également que cette réduction progressive soit effectuée en ayant toujours à l’esprit le principe de prévisibilité de l’aide; invite en outre l’Union européenne à envisager des moyens de coopérer directement avec les agglomérats régionaux de pauvreté dans les pays à revenu intermédiaire;


The main concern here, therefore, is to demonstrate the way that the public expenditure and taxation system contribute differentially to GDP and, therefore, maintain income in the less prosperous regions relative to the more prosperous ones and to give an indication of the scale of contribution involved.

Le principal souci ici est de montrer comment la dépense publique et le système fiscal fournissent une contribution différenciée au PIB et, de ce fait, maintiennent le revenu des régions relativement moins prospères par rapport à celui des régions plus prospères. Il est aussi d'indiquer l'ampleur de la contribution fournie.


The costs of moving are often more significant for a move to another country, the introduction of the Euro making it easier to assess the comparative advantage of moving to another Member State within the eurozone, such as comparing wage differentials and the fiscal burden on labour (e.g. social security contributions and income tax).

Le coût de la mobilité est souvent plus important en cas de déménagement dans un autre pays, l'introduction de l'euro facilitant l'évaluation de l'avantage comparatif d'un déménagement dans un autre État membre de la zone euro, par exemple au niveau des différences de salaire et de la pression fiscale sur le travail (ex. cotisations sociales et impôt sur le revenu).


At this stage, no reliable methodology exists for predicting future population movements and for coping with the many variables which influence such a decision (income differentials, labour market situation, cultural factors, etc.)

Il n'existe, à ce stade, aucune méthode fiable pour prévoir les mouvements de population futurs et pour rendre compte des nombreuses variables qui influent sur une telle décision (écarts de revenus, situation du marché de l'emploi, facteurs culturels, etc.).


Moreover, very few Member States mention specific actions to tackle the income differentials between women and men, although Germany is currently working on a report on the job and income status of women.

De plus, très peu d'États membres citent des actions spécifiques destinées à lutter contre les différences de revenu entre les femmes et les hommes, même si l'Allemagne travaille actuellement sur un rapport consacré à la situation des femmes en matière d'emploi et de revenu.


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