Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Canadian International Disaster Response Guidelines
Disaster Response Plans
Disaster professional
Disaster response
Disaster response and management
Disaster response and recovery
Disaster response capacity
Disaster response management
Disaster response professional
EADRCC
EADRU
Euro-Atlantic DIsaster Response Unit
Euro-Atlantic Disaster Response Co-ordination Centre

Vertaling van "disaster response should " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
disaster response management | disaster response and management

gestion des interventions en cas de sinistre | gestion des interventions en cas de catastrophe


disaster response professional [ disaster professional ]

professionnel des interventions en cas de catastrophe [ professionnelle des interventions en cas de catastrophe ]




Euro-Atlantic Disaster Response Co-ordination Centre | EADRCC [Abbr.]

Centre euro-atlantique de coordination des réactions en cas de catastrophe | CEACRC [Abbr.]


disaster response capacity

capacité de réaction aux catastrophes | capacité de réaction en cas de catastrophes


Disaster Response Plans

Plans de récupération en cas de désastre


Canadian International Disaster Response Guidelines

Réponse canadienne en cas de désastres internationaux


disaster response

mesure d'intervention en cas de sinistre | mesure d'intervention en cas de catastrophe | intervention en cas de sinistre | intervention en cas de catastrophe


disaster response and recovery

intervention en cas de sinistre et rétablissement | intervention en cas de catastrophe et rétablissement


Euro-Atlantic DIsaster Response Unit [ EADRU ]

Unité euro-atlantique de réaction en cas de catastrophe [ EADRU ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- The EU disaster response capacity should address all types of disasters (i.e. natural and man-made, other than armed conflicts) that overwhelm national response capacities and result in a need for EU assistance.

- La capacité de réaction aux catastrophes de l'UE doit concerner tous les types de catastrophes (c'est-à-dire les catastrophes naturelles et d'origine humaine en dehors des conflits armés) qui dépassent les capacités de réaction nationales et nécessitent une aide de l'UE.


This Communication should be seen as the first building block of a broader and more coherent effort towards a strengthened EU disaster response.

La présente communication doit être vue comme étant la première étape d'une série de mesures plus larges et plus cohérentes visant à renforcer la réaction de l'UE aux catastrophes.


The following principles should guide work on the EU disaster response capacity:

Les principes suivants doivent guider les travaux sur la capacité de réaction aux catastrophes de l'UE:


In line with the recently-adopted disaster response strategy[35], the EU should establish a European Emergency Response Capacity based on pre-committed Member States' assets on-call for EU operations and pre-agreed contingency plans.

En conformité avec la stratégie de réaction aux catastrophes[35] adoptée récemment, l'UE devrait se doter d'une capacité européenne de réaction d'urgence fondée sur des ressources mises à disposition à l'avance par les États membres et des plans d'urgence préapprouvés.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
8. Agrees that the European disaster response should build both on a European emergency response capacity through the strengthening of the European Civil Protection Mechanism based on the capacities and availability of pre-identified and therefore predictable Member States' emergency assets and on a European emergency response centre as the cornerstones of such a strategy, as outlined in the Communication of 26 October 2010; underlines that these developments should follow an all-hazards approach, bringing together all relevant players – in particular civil society – including non-governmental organisations and volunteers, for joined-up ...[+++]

8. convient que la réaction européenne en cas de catastrophes devrait reposer à la fois sur une capacité européenne de réaction face aux situations d'urgence, moyennant un renforcement du mécanisme européen de protection civile s'appuyant sur les capacités et sur les ressources préalablement identifiées et, dès lors, prévisibles dont les États membres disposent en matière d'intervention d'urgence, et sur un centre européen de réaction aux situations d'urgence, en tant que piliers de la stratégie présentée dans la communication de la Commission du 26 octobre 2010; souligne que ces développements devraient suivre une approche «tous risque ...[+++]


8. Agrees that the European disaster response should build both on a European emergency response capacity through the strengthening of the European Civil Protection Mechanism based on the capacities and availability of pre-identified and therefore predictable Member States’ emergency assets and on a European emergency response centre as the cornerstones of such a strategy, as outlined in the Communication of 26 October 2010; underlines that these developments should follow an all-hazards approach, bringing together all relevant players – in particular civil society – including non-governmental organisations and volunteers, for joined-up ...[+++]

8. convient que la réaction européenne en cas de catastrophes devrait reposer à la fois sur une capacité européenne de réaction face aux situations d'urgence, moyennant un renforcement du mécanisme européen de protection civile s'appuyant sur les capacités et sur les ressources préalablement identifiées et, dès lors, prévisibles dont les États membres disposent en matière d'intervention d'urgence, et sur un centre européen de réaction aux situations d'urgence, en tant que piliers de la stratégie présentée dans la communication de la Commission du 26 octobre 2010; souligne que ces développements devraient suivre une approche "tous risque ...[+++]


7. Recalls that the Lisbon Treaty has introduced the concept of territorial cohesion and extended the scope of the subsidiarity principle to regional and local authorities and that, in that respect, any assessment of a European disaster response should take into account the crucial role those authorities play in the disaster-management cycle, particularly as in many Member States legislative power is exercised at a local or regional level; calls on the Commission to identify new and innovative ways of providing direct support for regional and local authorities;

7. rappelle que le traité de Lisbonne a introduit le concept de cohésion territoriale et étendu l’application du principe de subsidiarité aux autorités régionales et locales et que, à cet égard, toute évaluation de la réaction européenne en cas de catastrophe doit tenir compte du rôle majeur que ces autorités jouent dans le cycle de gestion des catastrophes, en particulier du fait que les compétences législatives sont exercées à l'échelon local ou régional dans un grand nombre d'États membres; demande à la Commission de trouver des solutions nouvelles et innovantes pour soutenir directement les autorités régionales et locales;


8. Agrees that the European disaster response should build both on a European emergency response capacity through the strengthening of the European Civil Protection Mechanism based on the capacities and availability of pre-identified and therefore predictable Member States' emergency assets and on a European emergency response centre as the cornerstones of such a strategy, as outlined in the Communication of 26 October 2010; underlines that these developments should follow an all-hazards approach, bringing together all relevant players – in particular civil society – including non-governmental organisations and volunteers, for joined-up ...[+++]

8. convient que la réaction européenne en cas de catastrophes devrait reposer à la fois sur une capacité européenne de réaction face aux situations d'urgence, moyennant un renforcement du mécanisme européen de protection civile s'appuyant sur les capacités et sur les ressources préalablement identifiées et, dès lors, prévisibles dont les États membres disposent en matière d'intervention d'urgence, et sur un centre européen de réaction aux situations d'urgence, en tant que piliers de la stratégie présentée dans la communication de la Commission du 26 octobre 2010; souligne que ces développements devraient suivre une approche «tous risque ...[+++]


We do not however agree with paragraph 24 of the resolution as we believe that any proposal for improvement of EU disaster response should be made with full consultation and deliberation, and not simply in the context and immediate aftermath of one humanitarian tragedy, however appalling.

Toutefois, nous ne sommes pas d’accord avec le paragraphe 24 de la résolution, car nous croyons que toute amélioration de la réponse de l’UE en cas de catastrophe devrait être proposée en totale consultation et délibération, et pas simplement dans le contexte d’une tragédie humanitaire et immédiatement après, aussi effroyable que soit la situation.


Union disaster management should be based on an integrated approach, covering the whole disaster cycle encompassing prevention, preparedness, response and recovery for actions both inside and outside the Union.

La gestion des catastrophes par l'Union devrait se fonder sur une approche intégrée, couvrant toutes les phases d'une catastrophe et englobant la prévention, la préparation, la réaction et la réhabilitation, tant à l'intérieur qu'à l'extérieur de l'Union.


w