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DA
Discriminant analysis
Discriminatory action
Discriminatory analysis
Discriminatory animus
Discriminatory effects
Discriminatory impact
Discriminatory intention
Discriminatory price
Discriminatory provision
Discriminatory results
Discriminatory trade practices
Discriminatory trading practice
Distortion of competition
Five-force analysis
Illegal trade practice
Industrial analysis
Industry structural analysis
Restriction on competition
Structural analysis of industries
Unfair competition
Unfair trade practice

Vertaling van "discriminatory analysis " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE






discriminant analysis | discriminatory analysis | DA [Abbr.]

analyse discriminante


discriminatory results [ discriminatory effects | discriminatory impact ]

conséquences discriminatoires


restriction on competition [ discriminatory trading practice | distortion of competition | illegal trade practice | unfair competition | unfair trade practice | distortion of competition(GEMET) | discriminatory trade practices(UNBIS) | unfair competition(UNBIS) ]

restriction à la concurrence [ concurrence déloyale | concurrence illicite | concurrence imparfaite | distorsion de la concurrence | pratique commerciale abusive | pratique commerciale déloyale | pratique commerciale discriminatoire | pratique commerciale restrictive ]


discriminatory action [ discriminatory provision ]

mesure discriminatoire


discriminatory animus [ discriminatory intention ]

intention discriminatoire


industry structural analysis | five-force analysis | industrial analysis | structural analysis of industries

analyse structurelle des secteurs | analyse industrielle | analyse de Michael Porter | analyse de Porter


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The EU raised concerns about the discriminatory taxes in Peru between Pisco and imported spirits, as well as the heavy metal analysis legislation which excludes Pisco but is imposed on similar imported goods.

L’Union européenne a fait part de ses préoccupations concernant les taxes discriminatoires au Pérou entre le Pisco et les spiritueux importés ainsi qu’au sujet de la législation relative à l’analyse des métaux lourds qui ne s’applique pas au Pisco mais est imposée aux marchandises similaires importées.


These should include provisions reflecting the importance, for the analysis of wholesale access markets and in particular of whether there is a need for price controls on such access to NGA networks, of the relationship between competitive constraints from alternative fixed and wireless infrastructures, effective guarantees of non-discriminatory access, and the existing level of competition in terms of price, choice and quality at retail level.

Ces éléments devraient comprendre des dispositions qui tiennent compte de l'importance que revêt, pour l'analyse des marchés d'accès de gros et, plus particulièrement, pour l'évaluation de la nécessité éventuelle d'imposer un contrôle tarifaire sur l'accès aux réseaux NGA, la relation entre les contraintes concurrentielles découlant des infrastructures alternatives fixes et sans fil, les garanties effectives d'accès non discriminatoire et le niveau de concurrence existant en termes de prix, de choix et de qualité au niveau de détail.


28. Calls on the Commission and the Member States to step up significant awareness- raising measures as regards the rights of the victims of discrimination on the grounds of sex; underlines the need for cooperation by all stakeholders, including equality bodies, social partners (trade unions and employers) and NGOs, in order to address stereotypes about the work of women and men and how they impact on the value of work and low pay, including in accessing jobs, and that companies select the most qualified candidates on the basis of a comparative analysis of their ...[+++]

28. invite la Commission et les États membres à intensifier considérablement les mesures de sensibilisation sur les droits des victimes d'actes de discrimination fondée sur le sexe; insiste sur la nécessité d'une coopération de toutes les parties prenantes, dont les partenaires sociaux (syndicats et employeurs) et les ONG, pour lutter contre les stéréotypes sur le travail des hommes et des femmes ainsi que leur influence sur la valeur accordée à un travail et les bas niveaux de rémunération, y compris dans l'accès à l'emploi;


11. Calls on the Member States to ensure that companies guarantee gender diversity in the composition of shortlists of candidates, while ensuring that the sex of non-executive directors elected using this procedure is not in any way predetermined and that companies select the most qualified candidates on the basis of a comparative analysis of their qualifications by applying pre-established, clear, neutrally formulated, non-discriminatory and unambiguous criteria; calls on the Commission and the Member States to support campaigns whi ...[+++]

11. invite les États membres à s'assurer que les entreprises garantissent la diversité entre les femmes et les hommes dans la composition de la liste finale des candidats tout en veillant à ce que le fait que les administrateurs non exécutifs élus au moyen de cette procédure soient des hommes ou des femmes ne soit en aucun cas prédéterminé, et que les entreprises sélectionnent les candidats les mieux qualifiés en fonction d'une analyse comparative des qualifications en appliquant des critères préétablis, clairs, formulés de manière neutre, non discriminatoires et non am ...[+++]


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28. Calls on the Commission and the Member States to step up significant awareness- raising measures as regards the rights of the victims of discrimination on the grounds of sex; underlines the need for cooperation by all stakeholders, including equality bodies, social partners (trade unions and employers) and NGOs, in order to address stereotypes about the work of women and men and how they impact on the value of work and low pay, including in accessing jobs, and to ensure that employers provide equality and diversity training for all staff and that companies select the most qualified candidates on the basis of a co ...[+++]

28. invite la Commission et les États membres à intensifier considérablement les mesures de sensibilisation sur les droits des victimes d'actes de discrimination fondée sur le sexe; insiste sur la nécessité d'une coopération de toutes les parties prenantes, dont les partenaires sociaux (syndicats et employeurs) et les ONG, pour lutter contre les stéréotypes sur le travail des hommes et des femmes ainsi que leur influence sur la valeur accordée à un travail et les bas niveaux de rémunération, y compris dans l'accès à l'emploi, et de s'assurer que les employeurs dispensent à l'ensemble du personnel des formations sur l'égalité et la diversité et que les entreprises sélectionnent les candidats les mieux qualifiés en fonction d'une ...[+++]


43. Maintains that the concept of ‘work of equal value’ needs to be clarified more fully; considers that the duties serving to determine the ‘equal value’ of different kinds of work should be assessed on the basis of objective criteria and non-discriminatory analysis; also believes that, when evaluating ‘equal pay’ and laying down wage scales, it is necessary to factor in the individual components of the pay-packet, in particular the basic salary and fringe benefits;

43. souligne la nécessité de clarifier le concept de «travail de même valeur»; insiste sur le besoin d'attribuer des critères objectifs et de procéder à une analyse non discriminatoire des tâches permettant de considérer que des travaux différents sont de «valeur égale»; estime également qu'il y a lieu de tenir compte, lors de l'évaluation des «rémunérations égales» et de l'élaboration des grilles de rémunération, des différentes composantes du paquet salarial, à savoir la rémunération de base, mais aussi les avantages et les indemnités qui y sont associés;


EUROVOC descriptor: cost analysis transmission network price regulations anti-discriminatory measure regulation of telecommunications

Descripteur EUROVOC: analyse des coûts réseau de transmission réglementation des prix lutte contre la discrimination réglementation des télécommunications


Public health grounds shall be based on an objective analysis of genuine risks and shall not be applied in a discriminatory way when compared to nationals of the Member State concerned.

Les raisons de santé publique s'appuient sur une analyse objective des véritables risques et ne sont pas invoquées de façon discriminatoire par rapport aux ressortissants de l'État membre concerné.


an analysis of the major deficiencies detected during the non-discriminatory inspections and an action plan to address them, as referred to in Part 3 of Annex I.

une analyse des principales irrégularités constatées au cours des inspections non discriminatoires et un plan d’action destiné à y remédier, comme prévu à l’annexe I, partie 3.


These should include provisions reflecting the importance, for the analysis of wholesale access markets and in particular of whether there is a need for price controls on such access to NGA networks, of the relationship between competitive constraints from alternative fixed and wireless infrastructures, effective guarantees of non-discriminatory access, and the existing level of competition in terms of price, choice and quality at retail level.

Ces éléments devraient comprendre des dispositions qui tiennent compte de l'importance que revêt, pour l'analyse des marchés d'accès de gros et, plus particulièrement, pour l'évaluation de la nécessité éventuelle d'imposer un contrôle tarifaire sur l'accès aux réseaux NGA, la relation entre les contraintes concurrentielles découlant des infrastructures alternatives fixes et sans fil, les garanties effectives d'accès non discriminatoire et le niveau de concurrence existant en termes de prix, de choix et de qualité au niveau de détail.


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