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AA
AAU
Acronym
Assigned amount
Assigned amount unit
CDM
CER
CERC
CERU
Carbon credit
Carbon emission reduction credit
Certified emission reduction
Certified emission reduction unit
Certified emissions reduction
Clean development mechanism
Climate change mitigation
ERU
Emission abatement target
Emission allowance
Emission control
Emission quota
Emission reduction
Emission reduction objective
Emission reduction pathway
Emission reduction trajectory
Emission reduction unit
Emission trajectory
Emission-reduction target
Emissions abatement
Emissions pathway
Emissions reduction
Emissions reduction unit
Gas emission reduction
Mitigation measure
Mitigation of climate change
Mitigation policy
Reduction of gas emissions

Vertaling van "domestic emissions reduction " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
emission reduction pathway | emission reduction trajectory | emission trajectory | emissions pathway

profil d'émissions | trajectoire de réduction des émissions | trajectoire d'émission


reduction of gas emissions [ climate change mitigation | gas emission reduction | mitigation measure | mitigation of climate change | mitigation policy | Emission control(STW) ]

réduction des émissions de gaz [ atténuation du changement climatique | mesure d'atténuation du changement climatique | politique d'atténuation du changement climatique | réduction d'émission ]


emission reduction | emissions abatement | emissions reduction

réduction des émissions


emission abatement target | emission reduction objective | emission-reduction target

objectif de réduction des émissions


certified emission reduction | CER | certified emissions reduction | certified emission reduction unit

unité de réduction certifiée des émissions | URCE


emission allowance [ AA | AAU | assigned amount | assigned amount unit | carbon credit | carbon emission reduction credit | CERC | emission quota ]

quota d'émission [ crédit d'émission de carbone | crédit d'émission de CO2 | crédit de carbone | unité de quantité attribuée | UQA ]


certified emission reduction | CER | certified emission reduction unit | CERU

unité de réduction certifiée des émissions | URCE


emission reduction unit | ERU | emissions reduction unit

unité de réduction des émissions | URE | unité de réduction d'émission


certified emission reduction | certified emission reduction unit [ CER | CERU ]

unité de réduction certifiée des émissions | réduction d'émissions certifiée | certified emission reduction [ URCE | CER ]


clean development mechanism [ CDM [acronym] CER | certified emission reduction ]

mécanisme pour un développement propre [ MDP [acronym] unité de réduction certifiée des émissions ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This analysis of different scenarios shows that domestic emission reductions of the order of 40% and 60% below 1990 levels would be the cost-effective pathway by 2030 and 2040, respectively.

Cette analyse montre qu’une réduction des émissions internes de l’ordre de 40 % et 60 % par rapport aux niveaux de 1990 d’ici 2030 et 2040 respectivement serait la solution ayant un bon rapport coût-efficacité.


In October 2014, EU Heads of State or Government set a binding economy-wide domestic emissions reduction target of at least 40% by 2030, compared to 1990.

En octobre 2014, les chefs d'État ou de gouvernement de l’UE ont fixé un objectif contraignant de réduction des émissions à l'échelle européenne pour l'ensemble de l'économie d’au moins 40 % d’ici à 2030 par rapport aux niveaux de 1990.


The Commission proposes to set a greenhouse gas emission reduction target for domestic EU emissions of 40% in 2030 relative to emissions in 1990.

La Commission propose de fixer un objectif de réduction des émissions de gaz à effet de serre de l’UE de 40 % en 2030 par rapport aux émissions de 1990.


All of them will overachieve their targets through domestic emission reduction measures alone (i.e. without taking into account LULUCF and the use of Kyoto mechanisms), and some will do so by a wide margin.

Tous dépasseront ces objectifs par le seul recours à des mesures nationales de réduction des émissions (c’est-à-dire sans prendre en compte le secteur UTCATF et l’utilisation des mécanismes de Kyoto), et certains avec une marge très appréciable.


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Considering the overall benefits of district heating in terms of contributing to a reduction in domestic use of fuels that cause high levels of air pollution, and in terms of energy efficiency improvement and CO2 emissions reduction, it should be possible for Member States to give more time to existing medium combustion plants which provide a substantial amount of their useful heat production to a public network for district heating, to adapt to the emission limit values set out in this Directive.

Eu égard à l'ensemble des avantages qu'apporte le chauffage urbain en contribuant à diminuer l'utilisation domestique de combustibles à l'origine de niveaux élevés de pollution atmosphérique, en améliorant l'efficacité énergétique et en réduisant les émissions de dioxyde de carbone (CO2), les États membres devraient pouvoir accorder plus de temps aux installations de combustion moyennes existantes qui offrent un volume important de leur production de chaleu ...[+++]


The Commission proposes to set a greenhouse gas emission reduction target for domestic EU emissions of 40% in 2030 relative to emissions in 1990.

La Commission propose de fixer un objectif de réduction des émissions de gaz à effet de serre de l’UE de 40 % en 2030 par rapport aux émissions de 1990.


This analysis of different scenarios shows that domestic emission reductions of the order of 40% and 60% below 1990 levels would be the cost-effective pathway by 2030 and 2040, respectively.

Cette analyse montre qu’une réduction des émissions internes de l’ordre de 40 % et 60 % par rapport aux niveaux de 1990 d’ici 2030 et 2040 respectivement serait la solution ayant un bon rapport coût-efficacité.


· a binding domestic greenhouse reduction target of 40 % in 2030 compared to 1990 to be met by an annual reduction of the cap on the EU-ETS emissions of 2.2 % after 2020 and a reduction of emissions of non-ETS sectors to be shared equitably among the Member States in the form of binding national targets.

· un objectif interne contraignant de réduction des émissions de 40 % par rapport à 1990 d'ici à 2030, qui devra être atteint grâce à une réduction annuelle de 2,2 % du plafond d'émission du SEQE de l'UE après 2020 et à une réduction des émissions des secteurs ne relevant pas du SEQE, à répartir équitablement entre les États membres sous la forme d’objectifs nationaux contraignants.


* The target set in the 5th EAP will not be achieved : for the industrial sources a considerable emission reduction has been attained (based on current trends and activities it is foreseen that the target set in the 5th EAP of a 90% reduction will be nearly realised in 2005 compared to the levels in 1985) BUT, for the non-industrial sources (domestic solid fuel burning, domestic waste burning, fires, etc..) the rate of emission reduction is much lower.

* L'objectif fixé par le 5e programme d'action pour l'environnement ne sera pas atteint : une réduction considérable des émissions de sources industrielles a été obtenue (au vu des tendances actuelles et des activités en cours, la réduction de 90 % par rapport aux niveau de 1985 fixée par le 5e programme d'action sera pratiquement atteinte en 2005), mais en ce qui concerne les sources non industrielles (combustion domestique de combustibles sol ...[+++]


Member States therefore have to commit themselves to a further strengthening of their domestic policies if they are to achieve their respective emission reduction targets under the burden sharing agreement.

Les États membres doivent donc s'engager à renforcer encore leurs politiques nationales s'ils veulent atteindre les objectifs en matière de réduction d'émissions qui leur sont assignés dans le cadre de l'accord de répartition de la charge.


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