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Air Carrier Security Regulations
Air Carriers Using Large Aeroplanes Order
Air Carriers Using Small Aeroplanes Order
Air carrier company materials
Air carrier materials
Air sprayer
Air-carrier sprayer with airblast nozzles
Atomizer sprayer
Automatic air carrier sprayer
Blower sprayer
Co-Mat
Community list
EU air safety list
IACA
International Air Carrier Association
List of airlines banned within the EU
Mist blower
Mist sprayer
Preferred air carrier
Preferred airline
Preferred carrier
Supplemental air carrier
Third-level air carrier

Vertaling van "dominant air carrier " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Community list | Community list of air carriers which are subject to an operating ban within the Community | Community list of air carriers which are subject to an operating ban within the Union | EU air safety list | European list of airlines subject to an operating ban or operational restrictions within the European Union | list of air carriers that are subject to an operating ban in the Community | list of airlines banned within the EU

Liste des compagnies aériennes qui font l’objet d’une interdiction d’exploitation dans l’UE


air sprayer | air-carrier sprayer with airblast nozzles | atomizer sprayer | automatic air carrier sprayer | blower sprayer | mist blower | mist sprayer

pulvérisateur pneumatique


air carrier company materials | air carrier materials | Co-Mat [Abbr.]

matériel du transporteur aérien | Co-Mat [Abbr.]


Air Carriers Using Small Aeroplanes Order [ Order Respecting Standards and Procedures for Air Carriers Using Small Aeroplanes in Air Transport Operations ]

Ordonnance sur les transporteurs aériens utilisant des avions petits porteurs [ Ordonnance concernant les normes et procédures régissant l'utilisation, par les transporteurs aériens, d'avions petits porteurs ]


Air Carriers Using Large Aeroplanes Order [ Order respecting standards and procedures for air carriers using large aeroplanes ]

Ordonnance sur les transporteurs aériens utilisant de gros avions [ Ordonnance concernant les normes et procédures applicables aux transporteurs aériens utilisant de gros avions ]


Air Carrier Security Regulations [ Regulations respecting civil aviation security measures for air carriers ]

Règlement sur les mesures de sûreté des transporteurs aériens [ Règlement concernant les mesures de sûreté de l'aviation civile applicables aux transporteurs aériens ]


preferred airline | preferred air carrier | preferred carrier

transporteur aérien privilégié | compagnie aérienne privilégiée


third-level air carrier

transporteur aérien de troisième niveau




International Air Carrier Association [ IACA ]

Association internationale des charters aériens [ AICA ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
As the dominant air carrier with 80% control of the domestic marketplace Air Canada is close to a monopoly.

En sa qualité de principal transporteur, avec 80 p. 100 du marché national, Air Canada est bien proche de constituer un monopole.


I think perhaps we should tell Air Canada to divest itself of all its regional carriers so that Air Ontario, Air BC, Air Atlantic, Air Whatever are all going to be competitive with each other to supply the dominant air carrier, Air Canada, with passengers.

D'après moi, il conviendrait peut-être de dire à Air Canada de se séparer de tous ses transporteurs régionaux afin qu'Air Ontario, Air BC, Air Atlantic, etc. puissent affronter la concurrence et alimenter en passagers le principal transporteur, c'est-à-dire Air Canada.


I'm going to ask you a couple of questions, but the first one is this. Is there not a parallel between what you're trying to do and what Canadian Airlines International did, and what makes you think you'll be any more successful than they were in competing against a dominant air carrier, a dominant national carrier?

Je vais vous poser deux ou trois questions, en commençant par celle-ci: N'existe-t-il pas un parallèle entre ce que vous essayez de faire et ce qu'ont fait les Lignes aériennes Canadien International, et qu'est-ce qui vous porte à penser que vous réussirez mieux qu'elles en faisant concurrence à un transport aérien national dominant?


52. Invites the Commission to provide an evidence-backed overview of cases where air carriers are at an advantage with regard to other service providers through special conditions or, as alleged, abuse their dominant position at certain airports, in particular through the imposition of a ‘one bag’ rule and other restrictions on cabin baggage allowances;

52. invite la Commission à présenter une description générale étayée des cas dans lesquels les transporteurs aériens bénéficient d'un avantage, en comparaison d'autres prestataires de services, grâce à des conditions spéciales ou, conformément aux allégations, abusent de leur position dominante dans certains aéroports, en particulier en imposant la règle du bagage unique ainsi que d'autres restrictions en ce qui concerne les bagages autorisés en cabine;


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52. Invites the Commission to provide an evidence-backed overview of cases where air carriers are at an advantage with regard to other service providers through special conditions or, as alleged, abuse their dominant position at certain airports, in particular through the imposition of a ‘one bag’ rule and other restrictions on cabin baggage allowances;

52. invite la Commission à présenter une description générale étayée des cas dans lesquels les transporteurs aériens bénéficient d'un avantage, en comparaison d'autres prestataires de services, grâce à des conditions spéciales ou, conformément aux allégations, abusent de leur position dominante dans certains aéroports, en particulier en imposant la règle du bagage unique ainsi que d'autres restrictions en ce qui concerne les bagages autorisés en cabine;


15. Invites the Commission to provide an evidence-backed overview of cases where air carriers are at an advantage with regard to other service providers through special conditions or, as alleged, abuse their dominant position at certain airports, in particular through the imposition of a ‘one-bag’ rule and other restrictions on cabin baggage allowances;

15. invite la Commission à présenter une description générale étayée des cas dans lesquels les transporteurs aériens bénéficient d'un avantage, en comparaison à d'autres prestataires de services, grâce à des conditions spéciales ou, conformément aux allégations, abusent de leur position dominante dans certains aéroports, en particulier en imposant la règle du bagage unique ainsi que d'autres restrictions en ce qui concerne les bagages autorisés en cabine;


This provides safeguards against discriminations and abuses of dominant position by parent carriers to air carriers or rail operators without ownership stake in CRS.

Il s'agit d'une mesure de sauvegarde contre les discriminations et les abus de position dominante des transporteurs associés à l'encontre de transporteurs aériens ou d'opérateurs ferroviaires qui ne détiennent pas de participation dans le capital des SIR.


7. Recalls that European Union legislation in the air sector is not the only option available to safeguard and protect passenger rights; considers that the Community should strengthen the rights of air passengers pursuant to Article 153 of the EC Treaty by striking a balance between legislation on the essential interests of air passengers (e.g. air carrier's liability) and voluntary agreements on the part of airlines and airports on other interests (e.g. enhancing service quality) but without losing sight of the fact that airlines are generally in a dominant position; ...[+++]

7. rappelle que la législation communautaire dans le secteur aérien n'est pas la seule option disponible pour sauvegarder et protéger les droits des passagers; estime que la Communauté devrait renforcer les droits des passagers aériens conformément aux dispositions de l'article 153 du traité CE, et ce, en instaurant un équilibre entre la législation relative aux intérêts essentiels des passagers aériens (par exemple, responsabilité du transporteur aérien) et les engagements volontaires des aéroports et des compagnies aériennes concernant d'autres intérêts (par exemple, renforcement de la qualité du service), mais tout en tenant compte de la ...[+++]


I took it in your comment that with the possibility—I don't think it's a possibility, it's going to be true—you're going to have a dominant air carrier and the number of flights in Canada between the existing air carriers, i.e. Canadian, is going to drop, the number of actual flights would drop by 40% in that way. Having said that, what is wrong with the thinking in Toronto to increase the size of the airport when there are fewer planes going to be landing?

J'ai retenu ce que vous avez dit au sujet de la possibilité—pour moi, c'est une certitude—que nous nous retrouvions avec un transporteur dominant et que le nombre de vols offerts au Canada par les transporteurs existants, en l'occurrence canadiens, baissera de 40 p. 100. Cela dit, pourquoi cherche-t-on à accroître la taille de l'aéroport à Toronto alors qu'il y aura moins d'avions qui y atterriront?


I also heard that if one goes down the tubes, if one airline is not there and we end up with one dominant air carrier, you want the Competition Bureau and the government to protect you from practices that a dominant player may in fact exert.

On a dit aussi que si une compagnie est réduite à néant, si une compagnie aérienne disparaît et si nous nous retrouvons avec un transporteur dominant, vous voulez que le Bureau de la concurrence et le gouvernement vous protègent contre les pratiques qu'un joueur dominant pourrait utiliser.




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'dominant air carrier' ->

Date index: 2024-01-07
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