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Down-link noise
Down-path noise
Down-path noise allocation
Down-path thermal noise

Vertaling van "down-path noise allocation " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
down-path noise allocation

répartition du bruit sur les trajets descendants


down-link noise | down-path noise

bruit du trajet descendant


down-path thermal noise

bruit thermique sur le trajet espace vers Terre
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
rejected path allocation’ means a request for a path that is rejected by the infrastructure manager following the coordination process laid down in Article 46(1) of Directive 2012/34/EU; each cancellation of train service operating as part of a scheduled regular service counts as a rejected path allocation;

«refus de sillon», le rejet d'une demande de sillon par le gestionnaire de l'infrastructure à l'issue du processus de coordination prévu à l'article 46, paragraphe 1, de la directive 2012/34/UE. Toute annulation d'un service de transport ferroviaire exploité dans le cadre d'un service régulier programmé est considérée comme un refus de sillon;


(9) The existing requirements for the independence of infrastructure managers from railway transport undertakings, as laid down in Directive 2012/34/EU, only cover the essential functions of the infrastructure manager, which are the decision-making on train path allocation, and the decision-making on infrastructure charging.

(9) Les exigences actuelles concernant l'indépendance des gestionnaires de l'infrastructure par rapport aux entreprises ferroviaires, telles qu'elles figurent dans la directive 2012/34/UE, portent uniquement sur les fonctions essentielles du gestionnaire de l'infrastructure, à savoir la prise de décision relative à la répartition des sillons et à la tarification de l'infrastructure.


(9) The existing requirements for the independence of infrastructure managers from railway transport undertakings, as laid down in Directive 2012/34/EU, only cover the essential functions of the infrastructure manager, which are the decision-making on train path allocation, and the decision-making on infrastructure charging.

(9) Les exigences actuelles concernant l'indépendance des gestionnaires de l'infrastructure par rapport aux entreprises ferroviaires, telles qu'elles figurent dans la directive 2012/34/UE, portent uniquement sur les fonctions essentielles du gestionnaire de l'infrastructure, à savoir la prise de décision relative à la répartition des sillons et à la tarification de l'infrastructure.


Article 13(2) and Article 14(1) of Directive 2001/14/EC in so far as the Spanish legislation lays down criteria for the allocation of railway infrastructure capacity which are discriminatory; these may in fact result in the allocation of train paths for a longer term than one working timetable period; the criteria are also lacking in detail.

les articles 13, paragraphe 2, et 14, paragraphe 1, de la directive 2001/14/CE, dans la mesure où la réglementation espagnole prévoit des critères discriminatoires pour la répartition des capacités d’infrastructure ferroviaire; ces critères peuvent aboutir, de fait, à ce que des sillons soient établis pour une durée dépassant une seule période de validité de l’horaire de service et, par ailleurs, manquent de spécificité.


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This infrastructure manager's liability shall be without prejudice to the application of the performance scheme laid down in Article 11 of Directive 2001/14/EC of the European Parliament and of the Council of 26 February 2001 on the allocation of railway infrastructure capacity and the levying of charges for the use of railway infrastructure and safety certification and shall be proportional to the price of the train path if no compensation system is provided for in the performance scheme .

Cette responsabilité du gestionnaire d'infrastructure est sans préjudice de l'application du système d'amélioration des performances établi à l'article 11 de la directive 2001/14/CE du Parlement européen et du Conseil du 26 février 2001 concernant la répartition des capacités d'infrastructure ferroviaire, la tarification de l'infrastructure ferroviaire et la certification en matière de sécurité et est proportionnelle au prix du billet de train lorsque la réglementation relative aux prestations ne prévoit pas de régime d'indemnisation .


However, an adequate level of resources must be allocated to make progress down that path. We believe the federal government should devote additional funding to mental health and addiction research, including for the education and training of more researchers and clinician scientists in order to expand Canada’s capacity to do first class research in this area.

Nous croyons que le gouvernement fédéral devrait financer davantage la recherche sur la santé mentale et la toxicomanie, y compris la formation d’un plus grand nombre de chercheurs et de chercheurs-cliniciens afin de renforcer la capacité du Canada de mener des recherches de haute qualité dans ce domaine.




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Date index: 2021-06-07
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