7. Endorses the Commission’s view that cross-border infrastructure is one of the best examples of where the EU can plug gaps and deliver better value results; considers that targeted financial support at EU level can help to kick-start other important projects, which often have great commercial potential in the long term; notes that countries are now launching huge, ambitious infras
tructure investment drives, that maintaining competitiveness means that Europe has a particularly strong strategic interest in effective infrastructure, to lay the foundations for long-term economic growth, and that the result would be a European core transp
...[+++]ort network ensuring a more energy-efficient transport sector, which could include shifting freight and passenger flows towards more sustainable and accessible transport modes; observes that such support needs to be targeted on key priorities – removing bottlenecks on strategic trans-European axes, encouraging their extension and building cross-border and intermodal connections; 7. partage l'avis de la Commission selon lequel les infrastructures transfrontalières constituent l'un des meilleurs exemples de domaines dans lesquels l'Union européenne peut combler les lacunes et obtenir les résultats les meilleurs; considère qu'un soutien financier ciblé au niveau de l'Union peut contribuer à l'amorçage d'autres projets importants, qui recèlent souvent un fort potentiel commercial à long terme; relève que des pays lancent actuellement de vastes p
rogrammes d'investissement ambitieux dans le domaine des infrastructures, que la préservation de sa compétitivité impose à l'Europe d'axer sa stratégie sur des infrastructu
...[+++]res efficaces, afin d'inscrire la croissance économique dans la durée, ce qui devrait lui permettre de disposer d'un réseau de transport de base garantissant au secteur correspondant une efficacité énergétique accrue et pourrait conduire à faire évoluer les flux de fret et de passagers vers des modes de transport durables et accessibles; fait observer que ce soutien financier doit s'articuler autour de grandes priorités: éliminer les goulets d'étranglement sur les axes transeuropéens stratégiques, encourager l'extension de ces axes et développer des connexions transfrontières et intermodales;