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Advise drivers about detour routes
Carry out hiring procedures for bus drivers
Chauffeur
Conduct driver monitoring
Conduct hiring processes for bus drivers
Driver responsibility
Driver's assistant
Driver's mate
Drivers
Driving personnel
Driving staff
Employ drivers of buses
Engine driver
Engineer
Heavy goods vehicle driver
Inform driver of detour routes
Inform drivers of detour routes
Informing drivers of detour routes
Locodriver
Locomotive driver
Lorry driver
Monitor drivers
Motor driver
Motor man
RYD
Recruit bus drivers
Responsibility of driver
Responsible Young Drivers
Supervise drivers
The Driver's Handbook
The Official Driver's Handbook
Train driver

Vertaling van "driver responsibility " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
responsibility of driver [ driver responsibility ]

responsabilité du conducteur


Responsible Young Drivers | RYD [Abbr.]

Jeunes conducteurs responsables | RYD [Abbr.]


conduct driver monitoring | ensure driver performance through monitoring activities | monitor drivers | supervise drivers

surveiller les chauffeurs


inform driver of detour routes | informing drivers of detour routes | advise drivers about detour routes | inform drivers of detour routes

informer des conducteurs sur des itinéraires de déviation


carry out hiring procedures for bus drivers | employ drivers of buses | conduct hiring processes for bus drivers | recruit bus drivers

recruter des chauffeurs de bus


The Official Driver's Handbook: Traffic Laws and Good Driving Practices for Drivers in Ontario [ The Official Driver's Handbook | The Driver's Handbook : Traffic Laws and Good Driving Practices for Drivers in Ontario | The Driver's Handbook ]

Guide officiel de l'automobiliste [ Guide de l'automobiliste: Le Code de la route et les bonnes habitudes de conduite en Ontario | Guide de l'automobiliste: Les lois de la circulation et les bonnes habitudes de conduite en Ontario | Guide de l'automobiliste ]


drivers [ chauffeur | driving personnel | driving staff | heavy goods vehicle driver | lorry driver | train driver ]

personnel de conduite [ camionneur | chauffeur | conducteur de train | personnel roulant ]


Uniform Highway Traffic and Vehicles Act : Responsibility of Owner and Driver

Loi uniforme sur la circulation routière des véhicules : responsabilité des propriétaire et conducteur


engine driver | engineer | locodriver | locomotive driver | motor driver | motor man

conducteur de locomotive | conducteur de tracteur | machiniste de locomotive | mécanicien de locomotive


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The driver responsible for this terrible accident fled the scene.

Le chauffeur du véhicule ayant causé ce terrible drame a pris la fuite après l'accident.


(Return tabled) Question No. 20 Mr. Alex Atamanenko: With regard to the horse slaughter industry in Canada: (a) what was the reason for the temporary halt, initiated by European Union (EU) officials, to horse meat imports from Canada on October 12, 2012; (b) has Canada participated in talks with EU officials regarding the safety of horse meat from Canada since that time, (i) if so, what topics were discussed, (ii) what conclusions were reached; (c) what restrictions effective in 2013 will be imposed upon the Canadian horse meat industry by the EU, (i) what is the anticipated impact of these restrictions on the frequency and type of drug residue testing on horse meat in Canada as well as on the data required on Equine Information Documents ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 20 M. Alex Atamanenko: En ce qui concerne l’industrie de l’abattage des chevaux au Canada: a) quelle était la raison de l’interruption temporaire des importations de viande chevaline du Canada décrétée par les représentants de l’Union européenne (UE) le 12 octobre 2012; b) le Canada a-t-il participé aux pourparlers avec les représentants de l’UE au sujet de la salubrité de la viande chevaline du Canada depuis, (i) dans l’affirmative, quels ont été les sujets abordés, (ii) à quelles conclusions en est-on arrivé; c) quelles seront les restrictions imposées à partir de 2013 par l’UE à l’industrie canadienne de la viande chevaline, (i) quelles sont les conséquences prévues de ces restrictions sur la fréquen ...[+++]


If you really were concerned about safety, and not purely about money, it seems to me that the facts to quote should relate to foreign drivers responsible for fatal accidents, and not simply the offences they commit, the number of which, by the way, increases in direct proportion to the proliferation of automatic radar devices.

Si votre souci était vraiment sécuritaire, et non purement financier, il me semble que les fait à invoquer devraient porter sur les conducteurs étrangers responsables d’accidents mortels, et non simplement sur les infractions qu’ils commettent, dont le nombre augmente d’ailleurs mécaniquement par la multiplication des radars automatiques.


European Commission Vice President Siim Kallas, responsible for Transport said". A foreign driver is three times more likely to commit an offence than a resident driver.

Siim Kallas, vice-président de la Commission européenne chargé des transports, a déclaré: «Les risques de commettre une infraction sont trois fois plus élevés pour un conducteur étranger que pour un conducteur résident.


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– (PL) Mr President, an investigation in Poland has revealed that the driver responsible for the accident that claimed the lives of six people, including the MEP Dr Filip Adwent, had traces of amphetamine in his blood at the time. This affected his ability to control the lorry he was driving.

- (PL) Monsieur le Président, une enquête en Pologne a révélé que le conducteur responsable de l’accident ayant causé la mort de six personnes, dont le député européen Filip Adwent, présentait alors des traces d’amphétamines dans le sang, ce qui a affecté sa capacité à contrôler le camion qu’il conduisait.


– (ES) The problem is obviously that drugs produce states which clearly limit driversresponse capacities.

- (ES) Le problème est que les drogues entraînent évidemment des États qui réduisent clairement la capacité de réponse des conducteurs.


The introduction of driver attestation is an initial response, and although it goes some way to solving the problem, it is still only a partial solution.

L'introduction d'une attestation de conducteur constitue une première réponse. Ce n'est, toutefois, qu'une solution partielle - mais c'est quand même une solution.


My first point is that no EU country would find it acceptable if another Member State tolerated a situation in which a train driver, an airline pilot flying an aeroplane with 300 passengers on board or a sea captain responsible for the safety of 1000 people or were to drink alcohol before he or she assumed responsibility for his or her passengers.

La première est qu'aucun pays de l'UE n'accepterait qu'un autre État membre tolère que le pilote d'un avion avec à son bord 300 passagers ou qu'un capitaine de navire responsable de la sécurité de 1 000 personnes ou encore qu'un conducteur de train boive de l'alcool avant de prendre en charge ses voyageurs.


Many provinces have instituted systems where young drivers get conditional licences and are only approved after a certain period of time when they have proven they can handle the responsibility of a driver's licence.

Bien des provinces ont instauré des systèmes selon lesquels les jeunes conducteurs se voient d'abord conférer un permis temporaire et ne deviennent titulaires d'un permis permanent que lorsqu'ils ont fait la preuve qu'ils étaient assez mûrs.


The following table, which is reproduced from the Ramaekers et al. report (2002) for the International Scientific Conference on Cannabis summarizes the results of various studies.[22] It should be pointed out that the probability of responsibility for drivers showing traces of cannabis (DTHC and/or DTHC–COOH, whether measured in blood or urine) is compared to the responsibility of drivers involved in an accident not testing positive to any substance (including alcohol).

Le tableau suivant, reproduit du rapport produit par Ramaekers et coll (2002) pour la conférence scientifique internationale sur le cannabis résume les résultats de diverses études.[22] Signalons que la probabilité de responsabilité des conducteurs présentant des traces de cannabis (DTHC et/ou DTHC –COOH, mesuré dans le sang ou l’urine) est comparée à celle des conducteurs accidentés sans aucune substance (y compris l’alcool).




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'driver responsibility' ->

Date index: 2021-02-14
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