Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Customized live online learning
Cyberlearning
Distance learning
E-learning
E-learning media
E-training
ELearning
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Electronic learning
Electronic learning media
F2F e-learning
F2F videoconference e-learning
Face-to-face e-learning
Face-to-face online learning
Live customized e-learning
Live customized online learning
Live online F2F learning
Live online tailored learning
Live tailored e-learning
Multi-media material for advanced learning
On-line learning
On-line training
Online P2P learning
Online learning
Online learning media
Real-time one-on-one e-learning
Tele-learning
Virtual learning
Virtual learning media

Vertaling van "e-learning media " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
e-learning media [ online learning media | electronic learning media | virtual learning media ]

supports d'apprentissage en ligne


face-to-face e-learning [ face-to-face/e-learning | face-to-face online learning | F2F e-learning | live online F2F learning | F2F videoconference e-learning ]

apprentissage face-à-face virtuel [ apprentissage virtuel individualisé | apprentissage individuel par visio ]


live customized online learning [ live tailored e-learning | live online tailored learning | live customized e-learning | customized live online learning | real-time one-on-one e-learning | online P2P learning ]

cyberapprentissage personnalisé en temps réel [ apprentissage personnalisé en direct | apprentissage synchrone virtuel sur mesure ]


online learning | on-line learning | virtual learning | e-learning | cyberlearning | tele-learning | distance learning

apprentissage en ligne | apprentissage par Internet | apprentissage virtuel | cyberapprentissage | téléapprentissage | apprentissage à distance | apprentissage électronique | e-apprentissage | e-learning


e-learning | electronic learning | online learning

formation en ligne | apprentissage en ligne


eLearning | e-learning | online learning | virtual learning | cyberlearning

apprentissage en ligne | formation en ligne


e-learning | e-training | on-line training

formation en ligne


E-learning | E-training | On-line training

formation en ligne


multi-media material for advanced learning

matériel multimédia servant à l'enseignement avancé


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
* Promoting more positive perceptions of learning and raising awareness of any entitlements and the benefits of learning, e.g. through media campaigns, from the earliest age - at pre-school, school, and higher education levels, as well as in youth organisations and among the adult population; [28]

* encourager une conception plus positive de l'éducation et de la formation et sensibiliser les citoyens aux droits à l'éducation et à la formation et à leurs avantages, au travers d'actions telles que des campagnes médiatiques, , et ce dès le plus jeune âge, dans l'enseignement préscolaire, dans les écoles et dans l'enseignement supérieur, ainsi que dans les organisations pour la jeunesse et auprès des adultes [28].


34. Stresses that the ability to use media independently and critically represents a lifelong learning task across generations, which is subject to constant change, in parallel with the development of the media and understood as a key qualification; stresses that the adaptation of education and training systems is vital to improve the level of ICT professionalism in Europe and to meet the increasing demand for digitally skilled professionals in the EU; encourages, in this regard, the Commission and the Member States to create the ba ...[+++]

34. souligne que l'aptitude à utiliser les médias de manière indépendante et de façon critique représente un apprentissage tout au long de la vie, à tout âge, qu'elle est en constante évolution, parallèlement au développement des médias, et qu'elle doit être considérée comme une qualification essentielle; souligne que l'adaptation des systèmes d'enseignement et de formation est essentielle pour améliorer le niveau de professionnalisme dans les TIC en Europe et pour répondre à la demande croissante de professionnels possédant des compétences numériques dans l'Union; encourage, à cet égard, la Commission et les États membres à jeter les ...[+++]


20. Underlines the importance of developing digital skills as part of lifelong learning, of integrating new media and new technologies in the curricula, and of developing digital and media literacy from the earliest stage at school and going through the whole education cycle; stresses the need to develop innovative ways of learning, and to extend the availability of online and distance learning through open educational resources (OER) that facilitate equal access to education and training for everyone; calls on the Commission and the Member States to support access to infor ...[+++]

20. souligne qu'il importe de développer des compétences numériques dans le cadre de l'éducation et de la formation tout au long de la vie, d'intégrer de nouveaux médias et de nouvelles technologies dans les programmes scolaires, et de développer des compétences liées à la culture numérique et aux médias dès le plus jeune âge à l'école et tout au long du cycle éducatif; souligne le besoin de développer des méthodes d'apprentissage innovantes et d'améliorer la disponibilité de l'apprentissage en ligne et à distance au moyen de ressources éducatives libres (REL) qui promeuvent l'égalité de l'accès à l'éducation et à la formation pour tous ...[+++]


mutual learning, cooperation, awareness-raising and dissemination activities, such as the identification of, and exchanges concerning, good practices, innovative approaches and experiences; the organisation of peer reviews and mutual learning; the organisation of conferences, seminars, media campaigns, including in the online media, information campaigns, including institutional communication on the political priorities of the Union as far as they relate to the objectives of the Programme; the compilation and publication of materials to disseminate inf ...[+++]

des activités d'apprentissage réciproque, de coopération, de sensibilisation et de diffusion, telles que l'identification et les échanges de bonnes pratiques, d'approches novatrices et d'expériences, l'évaluation par les pairs et l'apprentissage réciproque, l'organisation de conférences, de séminaires, de campagnes médiatiques, y compris en ce qui concerne les médias en ligne, de campagnes d'information, y compris la communication institutionnelle des priorités politiques de l'Union dans la mesure où elles se rapportent aux objectifs du programme, la compilation et la publication de matériel à des fins de diffusion d'informations sur le ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Summary code: Audiovisual and media / Digital television and interactive media Education, training, youth, sport / Lifelong learning / Specific measures / eLearning Information society / Digital Strategy, i2010 Strategy, eEurope Action Plan, Digital Strategy Programmes / i2010 Strategy and eEurope Action plans / i2010

Code de la synthèse: Audiovisuel et médias / Techniques numériques et médias interactifs Éducation, formation, jeunesse, sport / Éducation et formation tout au long de la vie / Mesures spécifiques / eLearning Société de l'information / Stratégie numérique, stratégie i2010, plans d'action eEurope, programmes / Stratégie i2010 et plans d'action eEurope / i2010


open a debate in conferences and other public events on the inclusion of media literacy in the compulsory education curriculum, and as part of the provision of key competences for lifelong learning, set out in the Recommendation of the European Parliament and of the Council of 18 December 2006 on key competences for lifelong learning.

engagent un débat, dans le cadre de conférences et d'autres manifestations publiques, sur l'intégration de l'éducation aux médias dans les programmes scolaires obligatoires et dans l'enseignement des compétences clés pour l'éducation et la formation tout au long de la vie telles qu'exposées dans la recommandation du Parlement européen et du Conseil du 18 décembre 2006.


12. Points out that acquiring media literacy begins in the home with learning how to select from the media services available – stressing in this regard the importance of media education for parents, who play a decisive role in the development of children's media-use habits – and continues at school and during lifelong learning, and is strengthened by the efforts of national, governmental and regulatory authorities and the work of media professionals and institutions;

12. note que l'acquisition de la compétence médiatique commence à la maison, où l'on apprend à faire la part des services fournis par les médias − en soulignant à cet égard qu'il importe d'éduquer les parents aux médias, car ils jouent un rôle décisif en inculquant aux enfants leurs habitudes d'utilisation des médias − se poursuit à l'école, mais aussi dans le cadre de l'apprentissage tout au long de la vie, et se nourrit ensuite des efforts des autorités nationales, gouvernementales et réglementaires, et des initiatives des professionnels et des organismes compétents dans le secteur des médias;


12. Points out that acquiring media literacy begins in the home with learning how to select from the media services available – stressing in this regard the importance of media education for parents, who play a decisive role in the development of children’s media-use habits – and continues at school and during lifelong learning, and is strengthened by the efforts of national, governmental and regulatory authorities and the work of media professionals and institutions;

12. note que l'acquisition de la compétence médiatique commence à la maison, où l'on apprend à faire la part des services fournis par les médias, soulignant qu'il importe d'éduquer les parents aux médias, car ils jouent un rôle décisif en inculquant aux enfants leurs habitudes d'utilisation des médias, se poursuit à l'école, mais aussi dans le cadre de l'apprentissage tout au long de la vie, et se nourrit ensuite des travaux des autorités nationales, gouvernementales et réglementaires, et des initiatives des professionnels et des organismes compétents dans le secteur des médias;


12. Points out that acquiring media literacy begins in the home with learning how to select from the media services available – stressing in this regard the importance of media education for parents, who play a decisive role in the development of children's media-use habits – and continues at school and during lifelong learning, and is strengthened by the efforts of national, governmental and regulatory authorities and the work of media professionals and institutions;

12. note que l'acquisition de la compétence médiatique commence à la maison, où l'on apprend à faire la part des services fournis par les médias − en soulignant à cet égard qu'il importe d'éduquer les parents aux médias, car ils jouent un rôle décisif en inculquant aux enfants leurs habitudes d'utilisation des médias − se poursuit à l'école, mais aussi dans le cadre de l'apprentissage tout au long de la vie, et se nourrit ensuite des efforts des autorités nationales, gouvernementales et réglementaires, et des initiatives des professionnels et des organismes compétents dans le secteur des médias;


other initiatives in line with the objectives of the Lifelong Learning Programme, as referred to in Article 5(1)(h), including activities to make language learning more attractive to learners through the mass media and/or marketing, publicity and information campaigns, as well as conferences, studies and the development of statistical indicators in the field of language learning and linguistic diversity.

les autres initiatives conformes aux objectifs du programme pour l'éducation et la formation tout au long de la vie visées à l'article 5, paragraphe 1, point h), y compris les activités visant à renforcer l'attrait de l'apprentissage des langues auprès des apprenants par l'intermédiaire des médias et/ou par des campagnes de marketing, de publicité et d'information, ainsi que des conférences, des études et la mise en place d'indicateurs statistiques concernant l'apprentissage des langues et la diversité linguistique.


w