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All around
All around competition
All-around
All-around competition
All-round competition
Antigen competition
Competition
Competition policy
Competitive bid call
Competitive bid solicitation
Competitive bidding
Competitive binding
Competitive invitation
Competitive process
Competitive tendering
Discriminatory trade practices
Discriminatory trading practice
Distortion of competition
EU competition law
EU competition policy
European Union competition policy
Illegal trade practice
Non-competitive running
Restriction on competition
Unfair competition
Unfair trade practice

Vertaling van "ec competition " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
restriction on competition [ discriminatory trading practice | distortion of competition | illegal trade practice | unfair competition | unfair trade practice | distortion of competition(GEMET) | discriminatory trade practices(UNBIS) | unfair competition(UNBIS) ]

restriction à la concurrence [ concurrence déloyale | concurrence illicite | concurrence imparfaite | distorsion de la concurrence | pratique commerciale abusive | pratique commerciale déloyale | pratique commerciale discriminatoire | pratique commerciale restrictive ]




Type A behaviour pattern (characterized by unbridled ambition, a need for high achievement, impatience, competitiveness, and a sense of urgency)

Comportement de type A (caractérisé par une ambition sans frein, une nécessité de réussir, une impatience, une combativité et un sentiment d'urgence)








EU competition policy [ European Union competition policy | EU competition law(STW) ]

politique de la concurrence de l'UE [ politique de la concurrence de l'Union européenne ]


competitive bidding [ competitive invitation | competitive tendering | competitive bid solicitation | competitive bid call ]

mise en concurrence [ appel d'offres concurrentiel | appel d'offres | appel à la concurrence | mise en compétition | demande de soumissions par voie concurrentielle | demande de soumissions concurrentielle ]


all around [ all-around | all around competition | all-around competition | all-round competition ]

concours multiple [ épreuve complète ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
To ensure open and competitive markets , Member States should give priority to the removal of regulatory and other barriers that hinder competition in key sectors; a more effective enforcement of competition policy; selective market screening by competition and regulatory authorities in order to identify and remove obstacles to competition and market entry; a reduction in State aid that distorts competition; and a redeployment of aid in favour of support for certain horizontal objectives such as research and innovation and the optimisation of human capital.

Pour garantir l'ouverture et la compétitivité des marchés , les États membres devraient accorder la priorité à la suppression des obstacles réglementaires et autres qui entravent la concurrence dans les secteurs clés; à une application plus efficace de la politique de la concurrence; à une analyse sélective du marché par les autorités chargées de la concurrence et de la régulation afin de détecter et de supprimer les obstacles à la concurrence et à l'accès au marché; à la réduction des aides d'États qui faussent la concurrence; ainsi qu'à un redéploiement des aides destinées à soutenir certains objectifs horizontaux, tels que la rech ...[+++]


[4] European Competitiveness Report 2013 ‘Towards knowledge-driven Reindustrialisation’ at [http ...]

[4]Rapport de 2013 sur la compétitivité européenne, «Towards knowledge-driven Reindustrialisation» et «Member states Competitiveness Performance and Implementation of EU Industrial Policy» (contenant le «Tableau de bord des performances industrielles»).


Directory code: Right of establishment and freedom to provide services / Sectoral application / Service activities / Transport Transport policy / Shipping Transport policy / Shipping / Market operation / Market access Competition policy / Competition principles Competition policy / Competition principles Competition policy / Competition principles Competition policy / Restrictive practices Competition policy / Dominant positions External relations / Commercial policy / Trade protection / Countervailing duties

Code répertoire: Droit d'établissement et libre prestation des services / Application sectorielle / Activités de service / Transports Politique des transports / Transport maritime Politique des transports / Transport maritime / Fonctionnement du marché / Accès au marché Politique de concurrence / Principes de concurrence Politique de concurrence / Principes de concurrence Politique de concurrence / Principes de concurrence Politique de concurrence / Pratiques restrictives Politique de concurrence / Positions dominantes Relations extérieures / Politique commerciale / Défense commerciale / Droits compensateurs


In attendance: From the Library of Parliament: Dan Shaw, Geoffrey P. Kieley, Lalita Acharya, Research Officers. Witnesses: From the Department of Industry: Konrad von Finckenstein, Commissioner of Competition, Competition Act, Competition Bureau; Marcel Morin, Acting Assistant Deputy Commissioner of Competition, Legislative Affairs Division, Competition Policy Branch; François-Bernard Côté, Director, Competition Law Division, Departmental Legal Services.

Aussi présents: De la Bibliothèque du Parlement: Dan Shaw, Geoffrey P. Kieley, Lalita Acharya, attachés (es) de recherche Témoins: Du Ministère de l'industrie: Konrad von Finckenstein, Commissaire de la concurrence, Loi sur la concurrence, Bureau de la concurrence; Marcel Morin, sous-commissaire adjoint de la concurrence, par intérim, Division des affaires législatives, Direction générale de la politique de la concurrence; François-Bernard Côté, directeur, Section du droit de la concurrence, Services juridiques ministériels.


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From the Department of Industry: Konrad von Finckenstein, Commissioner of Competition, Competition Act, Competition Bureau; Marcel Morin, Acting Assistant Deputy Commissioner of Competition, Legislative Affairs Division, Competition Policy Branch; François-Bernard Côté, Director, Competition Law Division, Departmental Legal Services.

Du Ministère de l'industrie: Konrad von Finckenstein, commissaire de la concurrence, Loi sur la concurrence, Bureau de la concurrence; Marcel Morin, sous-commissaire adjoint de la concurrence, par intérim, Division des affaires législatives, Direction générale de la politique de la concurrence; François-Bernard Côté, directeur, Section du droit de la concurrence, Services juridiques ministériels.


From the Department of Industry: Konrad von Finckenstein, Commissioner of Competition, Competition Bureau; Gaston Jorré, Senior Deputy Commissioner of Competition, Mergers Branch, Competition Bureau; Peter Sagar, Deputy commissioner of Competition, Competition Policy Branch.

Du ministère de l'Industrie: Konrad von Finckenstein, commissaire à la concurrence, bureau de la concurrence; Gaston Jorré, sous-commissaire principal de la concurrence, Direction générale des fusionnements, Bureau de la concurrence; Peter Sagar, sous-commissaire de la concurrence, Direction générale de la politique de la concurrence.


Key among these are: opportunities provided by market reforms to stimulate investment; the level of competition; the ability to innovate, both through increased investment in RD and human capital development, notably through education and training; the capacity rapidly to transform technological and non-technological innovations into economic goods; the reorganisation of working practices through the adoption of information and communication technologies; competition regulations and consumer protection rules that ensure that competitive pressure operates fully in the Internal Market [4] (inter alia in areas where the obstacles to co ...[+++]

Parmi les principaux, on relèvera les réformes du marché destinées à promouvoir l'investissement, le niveau de concurrence, la capacité d'innover grâce à des investissements accrus en RD et au développement du capital humain, notamment grâce à l'éducation et à la formation, la capacité à transformer rapidement les innovations technologiques et non technologiques en des biens économiques, la réorganisation des modes de travail par l'adoption des technologies de l'information et de communication, des règles de concurrence et de protection des consommateurs qui garantissent que la pression concurrentielle s'exerce pleinement dans le Marché ...[+++]


Among other things, proponents argue private access will deter firms from engaging in anti-competitive practices, free up Competition Bureau resources and allow the bureau to focus on other anti-competitive conduct, complement public enforcement by the Commissioner of Competition, and, finally, produce judicial decisions to guide the business community on its responsibilities under competition law.

Entre autres choses, ceux qui sont pour font valoir que cela incitera les entreprises à ne pas s'engager dans des pratiques anticoncurrentielles, libérera des ressources du Bureau de la concurrence et permettra à celui-ci de centrer son attention sur d'autres conduites non concurrentielles, servira de complément à l'application publique par le commissaire à la concurrence et, enfin, entraînera la prise de décisions judiciaires qui guideront le milieu des affaires relativement à ses responsabilités en vertu de la Loi sur la concurrence.


Continuing its five-part series on rural innovation, begun in 1999 with a focus on developing a territorial strategy, the European Leader Observatory concluded with a further four parts on social competitiveness, environmental competitiveness, economic competitiveness and competitiveness on a global scale, with a view to fuelling the debate among Europe's rural players who are seeking a new form of territorial competitiveness founded on consultation and cooperation.

Poursuivant sa série en cinq parties sur l'innovation rurale, commencée en 1999 en mettant l'accent sur l'élaboration d'une stratégie territoriale, l'observatoire européen LEADER a conclu avec quatre parties sur la compétitivité sociale, la compétitivité environnementale, la compétitivité économique et la compétitivité à l'échelle globale, afin d'animer le débat entre les acteurs ruraux d'Europe qui recherchent une nouvelle forme de compétitivité territoriale fondée sur la concertation et la coopération.


FY 1991-92—$3.5 billion or 39% non-competitive FY 1992-93—$4.6 billion or 46% non-competitive FY 1993-94—$3.3 billion or 36% non-competitive FY 1994-95—$3 billion or 34% non-competitive CY 1995—$2.5 billion or 35% non-competitive

Exercice 1991-1992—3,5 milliards de dollars, soit 39 % Exercice 1992-1993—4,6 milliards de dollars, soit 46 % Exercice 1993-1994—3,3 milliards de dollars, soit 36 % Exercice 1994-1995—3 milliards de dollars, soit 34 % Année civile 1995—2,5 milliards de dollars, soit 35 %


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