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Advise on economic development
CCERD
Cabinet Committee on Economic Development
Cabinet Committee on Economic and Regional Development
Canada Economic Development for Quebec Regions
Department of Economic Development
Department of Economic and Rural Development
Economic Development
Economic Development Committee
Economic and Regional Development Committee
Economic cooperation between developing countries
Economic development
Economic development coordinator
Economic development director
Economic upswing
Economist
Federal Office of Regional Development -
Instruct on economic progress
Nova Scotia Economic Development
OECD
OEEC
Office of Economic Development
Organisation for Economic Cooperation and Development
Organisation for European Economic Cooperation
Planning officer
Policy director tourism
REDWG
Recommend economic development
Recommend economic progress
Regional Economic Development Working Group
Socio economic development coordinator
South-South cooperation
South-South dialogue
South-South relations
Tourism policy director
Tourism policy manager
Working Group on Regional Economic Development

Vertaling van "economic development must " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Department of Economic and Rural Development [ Nova Scotia Economic Development | Office of Economic Development | Department of Economic Development | Economic Development ]

ministère du Développement économique et rural [ Développement économique Nouvelle-Écosse | Office du développement économique | ministère du Développement économique | Développement économique ]


Cabinet Committee on Economic and Regional Development [ CCERD | Economic and Regional Development Committee | Economic Development Committee | Cabinet Committee on Economic Development ]

Comité du Cabinet chargé du développement économique et régional [ CCDER | Comité du développement économique et régional | Comité du Cabinet chargé du développement économique | Comité du développement économique ]


economic development [ economic upswing ]

développement économique [ essor économique ]


Economic Development Agency of Canada for the Regions of Quebec [ Canada Economic Development for Quebec Regions | Federal Office of Regional Development - (Quebec) ]

Agence de développement économique du Canada pour les régions du Québec [ Développement économique Canada pour les régions du Québec | Bureau fédéral de développement régional (Québec) ]


recommend economic development | recommend economic progress | advise on economic development | instruct on economic progress

donner des conseils sur le développement économique


Regional Economic Development Working Group | Working Group on Regional Economic Development | REDWG [Abbr.]

Groupe de travail sur le développement économique régional | REDWG [Abbr.]


economist | planning officer | economic development coordinator | socio economic development coordinator

coordonnatrice du développement économique | coordonnateur du développement économique | coordonnateur du développement économique/coordonnatrice du développement économique


economic development director | tourism policy manager | policy director tourism | tourism policy director

responsable de la promotion du tourisme | responsable de la promotion touristique | responsable des politiques touristiques


OECD [ OEEC | Organisation for Economic Cooperation and Development | Organisation for European Economic Cooperation ]

OCDE [ OECE | Organisation de coopération et de développement économiques | Organisation européenne de coopération économique ]


South-South cooperation [ economic cooperation between developing countries | South-South dialogue | South-South relations | South-South relations(ECLAS) ]

coopération Sud-Sud [ coopération économique entre PVD | dialogue Sud-Sud | relation Sud-Sud ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Economic development must go hand in hand with efforts to reduce poverty and to fight exclusion.

Le développement économique doit aller de pair avec des efforts visant à diminuer la pauvreté et à lutter contre l'exclusion.


* In conflict situations, the link between relief and development must be seen in a broader economic, social and political context. These factors must be taken into consideration in the different phases and in the different areas of intervention.

* Dans les situations de conflit, la liaison entre l'aide d'urgence et l'aide au développement doit être replacée dans un contexte économique, social et politique plus large et considérée comme un élément essentiel à prendre en considération au cours des différentes phases et dans les différents domaines d'intervention.


In post-conflict situations, the link between relief, rehabilitation and development must be seen in a broader economic, social and political context. These factors must be taken into consideration in the different phases and in the different areas of intervention.

Dans des situations d'après-conflit, la liaison entre l'aide d'urgence et l'aide au développement doit être considérée dans un contexte économique, social et politique plus large et comme un élément essentiel à prendre en considération lors des différentes phases et dans les différents domaines d'intervention.


In accordance with the Directive mentioned above, Article 4 of Legislative Decree No 625 of 25 November 1996, the Ministerial Decree of 4 March 2011 and the Director-General’s Order of 22 March 2011, the Ministry of Economic Development must publish a notice to enable other interested parties to submit applications for hydrocarbon exploration licences for the area specified above.

Conformément à la directive susmentionnée, à l’article 4 du decreto legislativo no 625 du 25 novembre 1996, au decreto ministeriale du 4 mars 2011 et au decreto direttoriale du 22 mars 2011, le ministère du développement économique publie un avis afin de permettre aux entités intéressées de présenter en concurrence des demandes d’autorisation de prospecter des hydrocarbures pour l’aire concernée, délimitée par les points et les coordonnées susvisés.


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The aid must have a real "incentive effect", in other words it must effectively encourage the beneficiary to invest in a specific region. The aid must be kept to the minimum necessary to trigger the company's investment decision. The aid cannot have undue negative effects. Examples of such undue negative effects are the creation of excess capacity by the aided investment in a declining market, or the granting of a level of aid that would exceed the regional aid ceiling applicable to the region in question. The aid must not lure away investment from a region, which has the same or a lower level of economic ...[+++]

l'aide doit avoir un «effet incitatif» réel en ce sens qu'elle doit encourager le bénéficiaire à investir dans une région spécifique; l'aide doit être limitée au minimum nécessaire pour convaincre l'entreprise d'investir; l'aide ne peut avoir d'effets négatifs non désirés, tels que la création de capacités excédentaires grâce à l'investissement bénéficiant de l'aide sur un marché en déclin ou l'octroi d'une aide dont le montant dépasserait le plafond d'aide régionale applicable à la région en cause; l'aide ne doit pas détourner l'investissement d'une région ayant un niveau de développement économique égal ou inférieur à celui de la ré ...[+++]


This includes that the support must incentivise private investment, be kept to a minimum necessary and must not lure away investment from a region in another Member State, which is as or less economically developed ("anti-cohesion effect").

Elles doivent notamment encourager l'investissement privé, être limitées au minimum nécessaire et ne pas détourner l'investissement d'une région d'un autre État membre qui est aussi ou moins développé sur le plan économique («effet anticohésion»).


In order to be eligible, companies must as a rule invest in less developed areas of the State (which are classified according to their economic development into different categories, for example less developed areas, lesser developed areas and least developed areas) either by setting up a new industrial establishment or by making a large scale capital investment in the expansion or diversification of an existing industrial establishment.

Ce régime est ouvert aux sociétés qui investissent dans des régions peu développées de l'État (ces régions étant classées en différentes catégories selon leur stade de développement économique, par exemple: régions peu développées, régions moins développées et régions les moins développées) en y créant une nouvelle implantation industrielle ou en y réalisant d'importantes dépenses d'équipement en vue de l'extension ou de la diversification d'une implantation industrielle existante. Le montant des incitations est essentiellement fonction du type de région dans laquelle l'entreprise est établie ou va s'établir, ainsi que de l'importance de ...[+++]


Economic development must go hand in hand with efforts to reduce poverty and to fight exclusion.

Le développement économique doit aller de pair avec des efforts visant à diminuer la pauvreté et à lutter contre l'exclusion.


In order to be eligible, companies must as a rule invest in less developed areas of the State (which are classified according to their economic development into different categories, e.g. less developed areas, lesser developed areas and least developed areas) either by setting up a new industrial establishment or by making a large-scale capital investment in the expansion or diversification of an existing industrial establishment.

Ce régime est ouvert aux sociétés qui investissent dans des régions peu développées de l’État (ces régions étant classées en différentes catégories selon leur stade de développement économique, par exemple: régions peu développées, régions moins développées et régions les moins développées) en y créant une nouvelle implantation industrielle ou en y réalisant d’importantes dépenses d’équipement en vue de l’extension ou de la diversification d’une implantation industrielle existante. Le montant des incitations est essentiellement fonction du type de région dans laquelle l’entreprise est établie ou va s’établir, ainsi que de l’importance de ...[+++]


While the existing impact assessment tool provides a solid basis, the Commission believes that the assessment of economic impacts must be strengthened so as to contribute to the objectives of the renewed Lisbon strategy. Deepening the economic pillar of impact assessment does not compromise the importance of ‘sustainable development’ and the integrated approach, which remains the basis of the Commission’s approach. Deepening the economic analysis, which also includes competition aspects, should improve the quality of the assessment of ...[+++]

Si l’outil d’évaluation d’impact fournit une base solide, la Commission estime que l’évaluation des répercussions économiques doit être renforcée de façon à contribuer aux objectifs de la nouvelle stratégie de Lisbonne. Le renforcement du pilier économique de l’évaluation d’impact ne compromet nullement l’importance du développement durable et de l’approche intégrée, qui reste le fondement de la stratégie de la Commission. Le renforcement de l’analyse économique, incluant également les aspects liés à la concurrence, devrait améliorer ...[+++]


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