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Advise on economic development
CCERD
Cabinet Committee on Economic Development
Cabinet Committee on Economic and Regional Development
Canada Economic Development for Quebec Regions
Department of Economic Development
Department of Economic and Rural Development
Economic Development
Economic Development Committee
Economic and Regional Development Committee
Economic cooperation between developing countries
Economic development
Economic development coordinator
Economic development director
Economic upswing
Economist
Federal Office of Regional Development -
Instruct on economic progress
Nova Scotia Economic Development
OECD
OEEC
Office of Economic Development
Organisation for Economic Cooperation and Development
Organisation for European Economic Cooperation
Planning officer
Policy director tourism
REDWG
Recommend economic development
Recommend economic progress
Regional Economic Development Working Group
Socio economic development coordinator
South-South cooperation
South-South dialogue
South-South relations
Tourism policy director
Tourism policy manager
Working Group on Regional Economic Development

Traduction de «economic developments would » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Department of Economic and Rural Development [ Nova Scotia Economic Development | Office of Economic Development | Department of Economic Development | Economic Development ]

ministère du Développement économique et rural [ Développement économique Nouvelle-Écosse | Office du développement économique | ministère du Développement économique | Développement économique ]


Cabinet Committee on Economic and Regional Development [ CCERD | Economic and Regional Development Committee | Economic Development Committee | Cabinet Committee on Economic Development ]

Comité du Cabinet chargé du développement économique et régional [ CCDER | Comité du développement économique et régional | Comité du Cabinet chargé du développement économique | Comité du développement économique ]


economic development [ economic upswing ]

développement économique [ essor économique ]


Economic Development Agency of Canada for the Regions of Quebec [ Canada Economic Development for Quebec Regions | Federal Office of Regional Development - (Quebec) ]

Agence de développement économique du Canada pour les régions du Québec [ Développement économique Canada pour les régions du Québec | Bureau fédéral de développement régional (Québec) ]


recommend economic development | recommend economic progress | advise on economic development | instruct on economic progress

donner des conseils sur le développement économique


Regional Economic Development Working Group | Working Group on Regional Economic Development | REDWG [Abbr.]

Groupe de travail sur le développement économique régional | REDWG [Abbr.]


economist | planning officer | economic development coordinator | socio economic development coordinator

coordonnatrice du développement économique | coordonnateur du développement économique | coordonnateur du développement économique/coordonnatrice du développement économique


economic development director | tourism policy manager | policy director tourism | tourism policy director

responsable de la promotion du tourisme | responsable de la promotion touristique | responsable des politiques touristiques


OECD [ OEEC | Organisation for Economic Cooperation and Development | Organisation for European Economic Cooperation ]

OCDE [ OECE | Organisation de coopération et de développement économiques | Organisation européenne de coopération économique ]


South-South cooperation [ economic cooperation between developing countries | South-South dialogue | South-South relations | South-South relations(ECLAS) ]

coopération Sud-Sud [ coopération économique entre PVD | dialogue Sud-Sud | relation Sud-Sud ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Any extension of that waiver would be of minimal economic and trade importance to the Union and would also be in line with the Union’s policy to support the economic development of developing countries through trade preferences.

Une prorogation de cette dérogation aurait une importance minime pour l’Union sur les plans économique et commercial et serait également en phase avec la politique de l’Union visant à soutenir l’essor économique des pays en développement grâce à des préférences commerciales.


The Commission proposal recommends, firstly, the establishment of a network of national supervisors which would work in tandem with a new European Supervisory Authority (ESA) formed of three pillars: one pillar for Banks (EBA), one pillar for Insurance and Occupational Pensions (EIOPA), and one pillar for Securities and Markets (ESMA). A ‘Joint Committee of the European Supervisory Authorities’ is proposed to ensure rules are correctly consolidated and to supervise the European financial markets. Secondly, the Commission proposal recommends setting up a European Systematic Risk Board (ESRB) to monitor and assess potential threats to fina ...[+++]

La proposition de la Commission recommande, en deuxième lieu, de créer un comité européen du risque systémique (CERS), qui sera chargé de surveiller et d'analyser les risques potentiels pour la stabilité financière que posent les évolutions macro-économiques. Le Parlement souscrit à cette approche à deux réserves près: l'intégration du CERS au sein des Autorités européennes de surveillance (AES) et l'élargissement des compétences des nouvelles Autorités afin de leur donner une dimension véritablement européenne.


awaits with interest the implementation of a transparent, fair, credible system of local public finances, in which there would no longer be rigid practices and clientelism supporting an unbalanced system of discretionary distribution of budget resources to local communities; it would no longer be possible to influence the structure of revenues accumulated by other administrative levels; greater independence would be given to the local budget process, guaranteeing adequate revenues and enabling the collection of own taxes, which would allow resources to be managed independently and, indirectly, would make it possible to des ...[+++]

attend avec intérêt l'établissement d'un système transparent, équitable et crédible de gestion des finances publiques locales se caractérisant par les éléments suivants: la disparition des pratiques rigides et de clientélisme qui sous-tendent un système déséquilibré de répartition discrétionnaire des ressources budgétaires entre les communautés locales; la suppression des possibilités d'influencer la structure des revenus accumulés par les autres niveaux administratifs; le renforcement de l'indépendance du processus budgétaire local en assurant à cet échelon de gouvernance des sources de revenus adéquates et en prévoyant la levée de taxes propres, mesures qui permettront une gestion autonome des ressources propres et, implicitement, de me ...[+++]


Furthermore, in 2006, direct taxes, especially those related to profits, yielded stronger revenues than economic developments would have suggested.

La faible progression des salaires dans le secteur privé, qui a freiné la progression des dépenses de retraite, a aussi joué. En outre, en 2006, les impôts directs, en particulier les impôts liés aux bénéfices, ont généré des recettes plus substantielles que l’évolution de la situation économique ne l’aurait laissé penser.


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O. whereas the accession of the Western Balkan states taken individually, even during the current financial framework, would not give rise to any statistical effect on the eligibility of Member State regions, nor would it lead to any dramatic financial impact on the cohesion policy of the current Union of 27 Member States due to their size, population and economic development; whereas Croatia, with which negotiations are the furthest advanced and which is even more developed in socio-economic terms than some current Member States, w ...[+++]

O. considérant que l'adhésion des pays des Balkans occidentaux, pris séparément, même pendant l'actuel cadre financier, n'entraînerait aucune hausse statistique en ce qui concerne l'éligibilité des régions des États membres et n'aurait pas de conséquences financières dramatiques pour la politique de cohésion de l'Union européenne à 27 sous sa forme actuelle, compte tenu de leur taille, de leur population et de leur développement économique; considérant que la Croatie, qui en est au stade le plus avancé des négociations de préadhésion et qui, sur le plan socio-économique, est même plus développée que certains États membres actuels, pèse ...[+++]


O. whereas the accession of the Western Balkan states taken individually, even during the current financial framework, would not give rise to any statistical effect on the eligibility of Member State regions, nor would it lead to any dramatic financial impact on the cohesion policy of the current Union of 27 Member States due to their size, population and economic development; whereas Croatia, with which negotiations are the furthest advanced and which is even more developed in socio-economic terms than some current Member States, w ...[+++]

O. considérant que l'adhésion des pays des Balkans occidentaux, pris séparément, même pendant l'actuel cadre financier, n'entraînerait aucune hausse statistique en ce qui concerne l'éligibilité des régions des États membres et n'aurait pas de conséquences financières dramatiques pour la politique de cohésion de l'Union européenne à 27 sous sa forme actuelle, compte tenu de leur taille, de leur population et de leur développement économique; considérant que la Croatie, qui en est au stade le plus avancé des négociations de préadhésion et qui, sur le plan socio-économique, est même plus développée que certains États membres actuels, pèse ...[+++]


O. whereas the accession of the Western Balkan states taken individually, even during the current financial framework, would not give rise to any statistical effect on the eligibility of Member State regions, nor would it lead to any dramatic financial impact on the cohesion policy of the current Union of 27 Member States due to their size, population and economic development; whereas, Croatia, with which negotiations are the furthest advanced and which is even more developed in socio-economic terms than some current Member States, w ...[+++]

O. considérant que l'adhésion des pays des Balkans occidentaux, pris séparément, même pendant l'actuel cadre financier, n'entraînerait aucune hausse statistique en ce qui concerne l'éligibilité des régions des États membres et n'aurait pas de conséquences financières dramatiques pour la politique de cohésion de l'Union européenne à 27 sous sa forme actuelle, compte tenu de leur taille, de leur population et de leur développement économique; considérant que la Croatie, qui en est au stade le plus avancé des négociations de préadhésion et qui, sur le plan socio-économique, est même plus développée que certains États membres actuels, pèser ...[+++]


As regards the development of human capital, support under rural development would target farmers and their families and the economic actors involved in the diversification of the rural economy. They would also be coordinated with support afforded under other structural instruments.

Pour ce qui est du développement du capital humain, le soutien au titre du développement rural viserait les agriculteurs, leur famille et les acteurs économiques impliqués dans la diversification de l'économie rurale, en coordination avec le soutien apporté par d'autres instruments structurels.


Standstill in terms of economic developments would lead to shrinking living standards.

L'absence de développement économique entraînerait une dégradation du niveau de vie.


Although a substantially different unfolding of economic developments would not profoundly alter the strategy articulated in the guidelines, it might nevertheless require an adjustment of the policy setting.

Bien qu'un déroulement, même significativement différent, de la situation économique ne modifierait pas substantiellement la stratégie développée dans les orientations, il pourrait néanmoins demander un ajustement de la politique économique.


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