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EEIG
EIG
Economic Interest Grouping
Economic interest
Economic interest group
Economic interest grouping
European Economic Interest Grouping
European economic interest group
European economic interest grouping
General-interest services
Injury to economic interest
Pecuniary interest
Public-interest services
Services of general economic interest
Services of general interest
Services of public interest

Vertaling van "economic interest would " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
european economic interest grouping | EEIG | european economic interest group

groupement européen d'intérêt économique | GEIE


services of general interest [ general-interest services | public-interest services | services of general economic interest | services of public interest ]

service d'intérêt général [ service d'intérêt économique général ]


economic interest group | EIG | economic interest grouping

groupement d'intérêt économique | GIE


United Nations Council for Namibia Seminar on the Activities of Foreign Economic Interests in the Exploitation of Namibia's Natural and Human Resources

Séminaire du Conseil des Nations Unies pour la Namibie sur les activités des intérêts économiques étrangers qui exploitent les ressources naturelles et humaines de la Namibie


Seminar in Eastern Europe on the Activities of Foreign Economic Interests in the Exploitation of Namibia's Natural and Human Resources

Séminaire pour l'Europe orientale sur les activités des intérêts économiques étrangers qui exploitent les ressources naturelles et humaines de la Namibie


European Economic Interest Grouping [ EEIG ]

groupement européen d'intérêt économique [ GEIE ]


Economic Interest Grouping [ EIG ]

groupement d'intérêt économique [ GIE ]


European Economic Interest Grouping

Groupement européen d'intérêt économique


economic interest | pecuniary interest

intérêt financier | intérêt pécuniaire


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
14. The Commission therefore considers that, if Ferring is upheld, a text, the legal form of which would be defined at the appropriate time, would still help to increase legal certainty, in particular as regards the methods for calculating compensation and the arrangements for selecting the firms to be entrusted with the operation of general economic interest services.

14. La Commission est donc d'avis que, aussi dans l'hypothèse d'une confirmation de la jurisprudence Ferring, un texte, dont la forme juridique devra être arrêtée le moment voulu, demeure utile pour accroître la sécurité juridique, en particulier en ce qui concerne les modalités de calcul de la compensation et les conditions de sélection des entreprises chargées d'exploiter les SIEG.


A number of economic interests would like these provisions to be maintained, but the U.S. government, the Canadian government and the Mexican government are highly irritated by the way panels have interpreted chapter 11. In NAFTA, the result might be a directive from the three ministers responsible, that would for all practical purposes bind all future panels.

Il faut dire qu'un certain nombre de forces économiques voudraient son maintien, mais je pense qu'au niveau du gouvernement américain, du gouvernement canadien et même du gouvernement mexicain, il y a un agacement devant la réaction des panels dans l'interprétation des dispositions du chapitre 11, ce qui pourrait fort bien les amener, dans le cas de l'ALENA, à simplement émettre une directive des trois ministres responsables qui lierait à toutes fins pratiques les panels pour l'avenir.


Please appreciate the vulnerability of these rural communities and the consequences that the failure to protect their economic interests would have on the democratic structure and the social fabric of our regions.

Veuillez tenir compte de la vulnérabilité de ces collectivités rurales et des conséquences qu'aurait la négligence de défendre leurs intérêts économiques sur la structure démographique et le tissu social de nos régions.


14. Member States may decide not to apply the provisions of Articles 7, 8, 32 and/or 34 insofar as their application would obstruct the performance, in law or in fact, of the obligations imposed on electricity undertakings in the general economic interest and insofar as the development of trade would not be affected to such an extent as would be contrary to the interests of the Community.

14. Les États membres peuvent décider de ne pas appliquer les dispositions des articles 7, 8, 32 et/ou 34 si leur application risque d’entraver l’accomplissement, en droit ou en fait, des obligations imposées aux entreprises d’électricité dans l’intérêt économique général et pour autant que le développement des échanges n’en soit pas affecté dans une mesure qui serait contraire aux intérêts de la Communauté.


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It has not always been clear, for example, under what conditions compensation for services of general economic interest would actually constitute state aid.

Par exemple, les conditions dans lesquelles une compensation versée pour des services d'intérêt économique général constituerait en réalité une aide d'État n'ont pas toujours été claires.


One of the unresolved areas of concern about CESPA was the question of compensation for landowners and others whose economic interests would be affected by the application of the legislation.

Une question qui était demeurée en suspens au sujet du projet de loi C‑65 était l’indemnisation des propriétaires et des autres personnes dont les intérêts économiques souffriraient de l’application de la Loi.


One of the unresolved areas of concern about CESPA, after its consideration in committee, was the question of compensation for landowners and others whose economic interests would be affected by the application of the legislation.

L’une des questions qui demeuraient en suspens après l’étude du projet de loi C-65 en comité était celle de l’indemnisation des propriétaires et des autres personnes dont les intérêts économiques souffriraient de l’application de la loi.


8. Member States may decide not to apply the provisions of Articles 6, 7, 20 and 22 insofar as their application would obstruct the performance, in law or in fact, of the obligations imposed on electricity undertakings in the general economic interest and insofar as the development of trade would not be affected to such an extent as would be contrary to the interests of the Community.

8. Les États membres peuvent décider de ne pas appliquer les dispositions des articles 6, 7, 20 et 22 si leur application risque d'entraver l'accomplissement, en droit ou en fait, des obligations imposées aux entreprises d'électricité dans l'intérêt économique général et pour autant que le développement des échanges n'en soit pas affecté dans une mesure qui serait contraire à l'intérêt de la Communauté.


5. Member States may decide not to apply the provisions of Article 4 with respect to distribution insofar as their application would obstruct, in law or in fact, the performance of the obligations imposed on natural gas undertakings in the general economic interest and insofar as the development of trade would not be affected to such an extent as would be contrary to the interests of the Community.

5. Les États membres peuvent décider de ne pas appliquer les dispositions de l'article 4 à la distribution dans la mesure où leur application entraverait, en droit ou en fait, l'accomplissement des obligations imposées aux entreprises de gaz naturel dans l'intérêt économique général et dans la mesure où le développement des échanges n'en serait pas affecté dans une mesure qui serait contraire aux intérêts de la Communauté.


CONSUMER EDUCATION AND INFORMATION - COUNCIL RESOLUTION [1] "THE COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION Having regard to the Treaty establishing the European Community; Having regard to the Council Resolution of 9 June 1986 on "Consumer Education in primary and secondary schools"; Having regard to the Council Resolution of 23 June 1986 on "Future orientations of the policy of the European Economic Community for the protection and the promotion of the consumers' interests"; Whereas Article 3(s) of the Treaty stipulates that the activities of ...[+++]

EDUCATION ET INFORMATION DU CONSOMMATEUR - RESOLUTION DU CONSEIL "LE CONSEIL DE L'UNION EUROPEENNE, vu le traité instituant la Communauté européenne, vu la résolution du Conseil du 9 juin 1986 concernant "l'éducation du consommateur dans l'enseignement primaire et secondaire", vu la résolution du Conseil du 23 juin 1986 concernant "les futures orientations de la politique de la Communauté économique européenne pour la protection et la promotion des intérêts des consommateurs", considérant que l'article 3 point s du traité précise que ...[+++]




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'economic interest would' ->

Date index: 2022-06-06
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