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Active population
Canada - Iran Joint Economic Committee
Canada's Population Outlook
EAP
Economic population
Economically active population
Economically inactive population
Labor force
Labour force
Optimum economic population
Optimum population
Unoccupied population
Workforce
Working population

Vertaling van "economic populism iran " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Canada - Iran Joint Economic Committee

Comité économique conjoint Canada - Iran


optimum population [ optimum economic population ]

optimum de population


Canada's Population Outlook: demographic futures and economic challenges [ Canada's Population Outlook ]

Canada's Population Outlook: demographic futures and economic challenges [ Canada's Population Outlook ]


economically inactive population | unoccupied population

population économiquememt non active | population économiquement inactive


contributing family workers,% of economically active population | unpaid family workers,% of economically active population

aides familiales non rémunérées, % de la population économiquement active | travailleurs familiaux non rémunérés, % de la population économiquement active


labor force | workforce | economically active population | working population | EAP

population active | main-d'œuvre disponible




active population | economically active population | labour force | EAP [Abbr.]

population active | population économiquement active
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It is clear from these elections that a large majority of voters (particularly women, students, secular urban and rural populations) seek civil, political and economic reform in Iran.

Ces élections montrent clairement qu'une grande majorité des électeurs (en particulier les femmes, les étudiants, la population urbaine et rurale laïque) souhaite une réforme civile, politique et économique en Iran.


3. Points out that, although President Ahmadinejad was elected in 2005 on a platform of social justice and economic populism, Iran's domestic problems have continued to worsen despite burgeoning oil prices; deplores, therefore, Mr Ahmadinejad's aim of shoring up his political position at home by embracing a radical international agenda with the expectation that a stridently anti-Western, anti-Israeli stance will enhance Iran's leadership position in the Muslim world;

3. relève que le président Ahmadinejad a beau avoir été élu en 2005 sur un programme de justice sociale et de populisme économique, les problèmes internes de l'Iran continuent à s'aggraver malgré la hausse des prix du pétrole; déplore dès lors la stratégie choisie par le président Ahmadinejad, qui consiste à consolider sa position politique dans le pays en se montrant radical sur le plan international, dans l'espoir qu'une posture fondamentalement anti-occidentale et anti-israélienne renforce la position dominante de l'Iran dans le monde musulman;


3. Points out that, although President Ahmadinejad was elected in 2005 on a platform of social justice and economic populism, Iran’s domestic problems have continued to worsen despite burgeoning oil prices; deplores, therefore, Mr Ahmadinejad’s aim of shoring up his political position at home by embracing a radical international agenda with the expectation that a stridently anti-Western, anti-Israeli stance will enhance Iran’s leadership position in the Muslim world;

3. relève que le président Ahmadinejad a beau avoir été élu en 2005 sur un programme de justice sociale et de populisme économique, les problèmes internes de l'Iran continuent à s'aggraver malgré la hausse des prix du pétrole; déplore dès lors la stratégie choisie par le président Ahmadinejad, qui consiste à consolider sa position politique dans le pays en se montrant radical sur le plan international, dans l'espoir qu'une posture fondamentalement anti-occidentale et anti-israélienne renforce la position dominante de l'Iran dans le monde musulman;


3. Points out that, although President Ahmadinejad was elected in 2005 on a platform of social justice and economic populism, Iran's domestic problems have continued to worsen despite burgeoning oil prices; deplores, therefore, Mr Ahmadinejad's aim of shoring up his political position at home by embracing a radical international agenda with the expectation that a stridently anti-Western, anti-Israeli stance will enhance Iran's leadership position in the Muslim world;

3. relève que le président Ahmadinejad a beau avoir été élu en 2005 sur un programme de justice sociale et de populisme économique, les problèmes internes de l'Iran continuent à s'aggraver malgré la hausse des prix du pétrole; déplore dès lors la stratégie choisie par le président Ahmadinejad, qui consiste à consolider sa position politique dans le pays en se montrant radical sur le plan international, dans l'espoir qu'une posture fondamentalement anti-occidentale et anti-israélienne renforce la position dominante de l'Iran dans le monde musulman;


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12. On the economic front, Iran has a population of some 69 million and a gross national product (GNP) of some EUR 180 billion.

D'un point de vue économique, l'Iran, qui compte environ 69 millions d'habitants, a un produit national brut (PNB) de quelques 180 milliards d'euros.


12. On the economic front, Iran has a population of some 69 million and a gross national product (GNP) of some EUR 180 billion.

D'un point de vue économique, l'Iran, qui compte environ 69 millions d'habitants, a un produit national brut (PNB) de quelques 180 milliards d'euros.


12. On the economic front, Iran has a population of some 69 million and a gross national product (GNP) of some EUR 180 billion.

D'un point de vue économique, l'Iran, qui compte environ 69 millions d'habitants, a un produit national brut (PNB) de quelques 180 milliards d'euros.


27. Recognises the very large economic and financial burden of Iran's refugee population and regrets the relatively low commitment of the EU and international institutions to help; believes that the new pressure of Afghan refugees calls for immediate EU action; encourages the Commission to launch a humanitarian aid programme to help Afghan and Iraqi refugees in Iran and to coordinate technical aid from the EU Member States to secure Iran's borders;

27. reconnaît l'ampleur considérable du fardeau économique et financier que constituent les réfugiés installés en Iran, déplore la faiblesse relative de l'aide fournie à cet égard par l'Union européenne et les institutions internationales, estime que les nouvelles pressions découlant de l'arrivée de réfugiés afghans exigent une action immédiate de la part de l'Union, et encourage la Commission à prendre des mesures d'aide humanitaire en faveur des réfugiés afghans et irakiens en Iran, ainsi qu'à coordonner l'aide technique des États m ...[+++]


26. Recognises the very large economic and financial burden of Irans refugee population and regrets the relatively low commitment of the EU and international institutions to help; believes that the new pressure of Afghan refugees calls for immediate EU action; encourages the Commission to launch a humanitarian aid programme to help Afghan and Iraqi refugees in Iran and to coordinate technical aid from the EU Member States to secure Iran’s borders;

26. reconnaît l'ampleur considérable du fardeau économique et financier que constituent les réfugiés installés en Iran, déplore la faiblesse relative de l'aide fournie à cet égard par l'Union européenne et les institutions internationales, estime que les nouvelles pressions découlant de l'arrivée de réfugiés afghans exigent une action immédiate de la part de l'Union et encourage la Commission à prendre des mesures d'aide humanitaire en faveur des réfugiés afghans et irakiens en Iran, ainsi qu'à coordonner l'aide technique des États me ...[+++]


12. On the economic front, Iran has a population of some 69 million and a gross national product (GNP) of some EUR 180 billion.

D'un point de vue économique, l'Iran, qui compte environ 69 millions d'habitants, a un produit national brut (PNB) de quelques 180 milliards d'euros.




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'economic populism iran' ->

Date index: 2024-04-25
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