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Administrative tasks in a medical environment
Administrative tasks of a medical practice
Arrange tasks
Choose ICT resources to manage work tasks
Compile tasks
Economic Outlook Task Force
Economic Task Force
Itemise tasks
Medical environment administrative tasks
Prioritise tasks
Problems related to housing and economic circumstances
Task force on economic governance
Use ICT recources to solve work related tasks
Use ICT resources to solve task related to work
Use ICT resources to solve work tasks

Traduction de «economic tasks » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Economic Task Force

Groupe d'action chargé des problèmes économiques


Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and should not be made in the presence of any of the mental or behavioural disorders classified to F10-F99. The d ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par une altération de la mémoire, des difficultés d'apprentissage et une réduction de la capacité à se concentrer sur une tâche, sauf pendant des périodes de courte durée. Le sujet éprouve souvent une fatigue mentale accentuée quand il fait des efforts mentaux, et un nouvel apprentissage peut être subjectivement difficile même quand il est objectivement réussi. Aucun de ces symptômes ne présente une sévérité suffisante pour justifier un diagnostic de démence (F00-F03) ou de delirium (F05.-). Ce diagnostic ne doit être fait qu'en présence d'un trouble somatique spécifié; il ne doit pas être fait en présenc ...[+++]


Inter-Agency Task Force on Africa Critical Economic Situation, Recovery and Development

Équipe spéciale interorganisations sur la situation économique critique, le redressement et le développement de l'Afrique


Economic Outlook Task Force

Groupe de travail sur les perspectives économiques


arrange tasks | compile tasks | itemise tasks | prioritise tasks

établir un ordre des tâches


administrative tasks of a medical practice | medical environment administrative tasks | administration tasks related to the medical environment | administrative tasks in a medical environment

tâches administratives dans un environnement médical


choose ICT resources to manage work tasks | use ICT resources to solve work tasks | use ICT recources to solve work related tasks | use ICT resources to solve task related to work

utiliser des ressources TIC pour réaliser les tâches à effectuer


task force on economic governance

groupe de travail sur la gouvernance économique


Problems related to housing and economic circumstances

Difficultés liées au logement et aux conditions économiques


Other problems related to housing and economic circumstances

Autres difficultés liées au logement et aux conditions économiques
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52005DC0578 - EN - Communication from the Commission to the Council, the European Parliament, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions - Extending the tasks of the European Aviation Safety Agency - an agenda for 2010

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52005DC0578 - EN - Communication de la Commission au Conseil, au Parlement européen, Comité économique et social européen et au Comité des régions - L’extension des missions de l’Agence européenne de la sécurité aérienne - Un Agenda pour 2010


Communication from the Commission to the Council, the European Parliament, the European Economic and Social committee and the Committee of the Regions - Extending the tasks of the European Aviation Safety Agency - An agenda for 2010 /* COM/2005/0578 final */

Communication de la Commission au Conseil, au Parlement européen, Comité économique et social européen et au Comité des régions - L’extension des missions de l’Agence européenne de la sécurité aérienne - Un Agenda pour 2010 /* COM/2005/0578 final */


Communication from the Commission to the Council, the European Parliament, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions - Extending the tasks of the European Aviation Safety Agency - an agenda for 2010

Communication de la Commission au Conseil, au Parlement européen, Comité économique et social européen et au Comité des régions - L’extension des missions de l’Agence européenne de la sécurité aérienne - Un Agenda pour 2010


whereas the primary mechanism for European cooperation with the AU is the African Peace Facility, originally established in 2004 and providing some EUR 1,9 billion through the Member State-funded EDF; whereas when the APF was established in 2003 its financing via EDF funds was meant to be provisional, but 12 years later the EDF remains the main source of funding for the APF; whereas in 2007 the scope of the Facility was broadened to encompass a wider range of conflict-prevention and post-conflict stabilisation activities; whereas the 2014-2016 action programme takes account of external evaluation and consultations with Member States and introduces new elements to improve its effectiveness; whereas Article 43 TEU refers to the so-called ‘Petersb ...[+++]

considérant que le principal mécanisme de coopération de l'Union européenne avec l'Union africaine est la facilité de soutien à la paix pour l'Afrique, qui a vu le jour en 2004 et mobilise environ 1,9 milliard d'euros à travers le Fonds européen de développement alimenté par les États membres; qu'au moment de la création de la facilité, en 2003, son financement via le FED devait être temporaire, mais que, douze ans plus tard, le FED demeure la principale source de financement de la facilité; qu'en 2007, le champ d'application de la facilité a été élargi pour englober plus largement les activités de prévention des conflits et de stabilisation après les conflits; que le programme d'action 2014-2016 tient compte des évaluations et des consu ...[+++]


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5. When carrying out the tasks referred to in paragraph 2, the ECB shall take into account the specific situation of the financial system, economic situation and the economic cycle in individual Member States or parts thereof.

5. Lorsqu’elle s’acquitte des tâches visées au paragraphe 2 du présent article, la BCE tient compte de la situation spécifique du système financier, de la situation économique et du cycle économique de chacun des États membres ou de certaines parties de ceux-ci.


13. Proposes that enquiries be made to determine the extent to which Union embassy staff on secondment from national consular services, beyond performing their political and economic tasks, could gradually assume responsibility, where necessary, for consular tasks in relation to nationals of non-member countries and for tasks related to diplomatic and consular protection of Union citizens in third countries, as already provided for by Article 20 of the EC Treaty; proposes, furthermore, that consideration be given to possibilities for cooperation between Parliament officials and the EEAS;

13. propose d'examiner dans quelle mesure il serait possible de conférer progressivement, si besoin est, aux personnels des ambassades de l'Union détachés des services consulaires nationaux, parallèlement aux missions politiques et économiques qu'ils exercent, des fonctions consulaires vis-à-vis des ressortissants des pays tiers et pour des missions portant sur la protection diplomatique et consulaire des citoyens de l'Union séjournant sur le territoire d'un pays tiers, comme le prévoit déjà l'article 20 du traité CE; propose, en outre, que la possibilité d'une coopération entre les fonctionnaires du Parlement et le SEAE soit envisagée; ...[+++]


13. Proposes that enquiries be made to determine the extent to which Union embassy staff on secondment from national consular services, beyond performing their political and economic tasks, could gradually assume responsibility, where necessary, for consular tasks in relation to nationals of non-member countries and for tasks related to diplomatic and consular protection of Union citizens in third countries, as already provided for by Article 20 of the EC Treaty; proposes, furthermore, that consideration be given to possibilities for cooperation between Parliament officials and the EEAS;

13. propose d'examiner dans quelle mesure il serait possible de conférer progressivement, si besoin est, aux personnels des ambassades de l'Union détachés des services consulaires nationaux, parallèlement aux missions politiques et économiques qu'ils exercent, des fonctions consulaires vis-à-vis des ressortissants des pays tiers et pour des missions portant sur la protection diplomatique et consulaire des citoyens de l'Union séjournant sur le territoire d'un pays tiers, comme le prévoit déjà l'article 20 du traité CE; propose, en outre, que la possibilité d'une coopération entre les fonctionnaires du Parlement et le SEAE soit envisagée; ...[+++]


11. Proposes that enquiries be made to determine the extent to which Union embassy staff on secondment from national consular services, beyond performing their political and economic tasks, could gradually assume responsibility, where necessary, for consular tasks in relation to nationals of non-member countries and for tasks related to diplomatic and consular protection of Union citizens in third countries, as already provided for by Article 20 of the EC Treaty; proposes, furthermore, that consideration be given to possibilities for cooperation between Parliament officials and the EEAS;

11. propose d'examiner dans quelle mesure il serait possible de conférer progressivement, si besoin est, aux personnels des ambassades de l'Union détachés des services consulaires nationaux, parallèlement aux missions politiques et économiques qu'ils exercent, des fonctions consulaires vis-à-vis des ressortissants des pays tiers et pour des missions portant sur la protection diplomatique et consulaire des citoyens de l'Union séjournant sur le territoire d'un pays tiers, comme le prévoit déjà l'article 20 du traité CE; propose, en outre, que la possibilité d'une coopération entre les fonctionnaires du Parlement et le SEAE soit envisagée; ...[+++]


Uncertainty is in this way being brought to bear upon all the qualified staff who until now have contributed to port security: the dockers who fulfil a very important economic task in difficult conditions by preserving security; and nautical services such as inshore and other pilotage services, universally recognised as services of general interest.

Il s’agit là d’une mise en cause de tous les personnels qualifiés qui participaient jusqu’ici à la sécurité dans les ports: les dockers, qui assurent, dans des conditions difficiles, une mission économique très importante en préservant la sécurité, les services nautiques, comme le lamanage et le pilotage, universellement reconnus comme des services d’intérêt général.


This is both a political and economic task.

Il s'agit d'un devoir économique et politique.




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'economic tasks' ->

Date index: 2021-05-10
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