In the Kwiya report, four recommendations were intended to be addressed in 1987, when the report came out, and they still are today: First Nations education, official recognition of equality of opportunity in education for Yukon people; formal recognition of First Nations culture as part of Yukon society; recognition of the immediate need for an Indian education commission to represent the interests of Yukon First Nation peoples; and the need for the Yukon government, in partnership with First Nations people, to initiate specific legislation, policy and structural reforms of the territorial education system.
Publié en 1987, le rapport Kwiya contenait quatre recommandations visant à régler de nombreux problèmes liés à l'éducation des Premières nations qui perdurent encore aujourd'hui : la reconnaissance officielle de l'égalité des chances en matière d'éducation pour la population yukonnaise; la reconnaissance officielle de la culture des Premières nations au sein de la société yukonnaise; la reconnaissance du besoin im
médiat de créer une commission sur l'éducation des Indiens afin de défendre les intérêts des Premières nations; et la nécessité pour le gouvernement du Yukon, en consultation avec les Premières nations, de mettre en ouvre des
...[+++] réformes législatives, administratives et structurales précises touchant le système éducatif du territoire.