Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advanced Level
Baccalaureate
Certificate of proficiency
Chafea
Diploma
EACEA
EACI
EAEA
EAHC
EASME
EFMD
EHEA
ERCEA
ETUI-REHS
European Area of Higher Education
European Association for the Education of Adults
European Association of Management Training Centres
European Bureau of Adult Education
European Foundation for Management Development
European Higher Education Area
European Network of Sport Sciences in Higher Education
European Research Council Executive Agency
European Trade Union Institute
European baccalaureate
Executive Agency for Competitiveness and Innovation
Executive Agency for Health and Consumers
Executive agency
General Certificate of Secondary Education
INEA
Innovation and Networks Executive Agency
Key Competence network on School Education
KeyCoNet
REA
Research Executive Agency
School and training certificates
TEN-T EA
Trans-European Transport Network Executive Agency
University degree

Traduction de «educated europeans then » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
European Organization of the International Group of Catholic Parents' Associations [ European Organization of the International Group of Associations of Parents of Pupils of Catholic Education | European Organization - Parents Association in Catholic Education ]

Organisation européenne - Groupement international des associations de parents d'élèves de l'enseignement catholique [ OE-GIAPEC | Organisation européenne - Associations de parents de l'enseignement catholique ]


European Foundation for Management Development [ EFMD | International University Contact for Management Education | European Association of Management Training Centres ]

European Foundation for Management Development [ EFMD | International University Contact for Management Education | European Association of Management Training Centres ]


European Policy Network on Key Competences in School Education | European Policy Network on the Implementation of Key Competences in School Education | Key Competence network on School Education | KeyCoNet [Abbr.]

Réseau européen pour une meilleure intégration des compétences clés dans l’enseignement scolaire


European Area of Higher Education | European Higher Education Area | EHEA [Abbr.]

Espace européen de l'enseignement supérieur | EEES [Abbr.]


European Agency for Development in Special Needs Education | European Agency for Special Needs and Inclusive Education

Agence européenne pour l’éducation adaptée et inclusive | Agence européenne pour le développement de l'éducation pour les élèves ayant des besoins particuliers


European Association for the Education of Adults [ EAEA | European Bureau of Adult Education ]

Association européenne pour l'éducation des adultes [ AEEA | Bureau européen de l'éducation des adultes ]


European Network of Sport Sciences in Higher Education

Réseau européen des instituts de sciences du sport


European Trade Union Institute [ ETUI-REHS | European Trade Union Institute for Research, Education and Health and Safety ]

Institut syndical européen [ ETUI-REHS | Institut syndical européen pour la recherche, la formation et la santé-sécurité | ISE ]


executive agency [ Chafea | Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency | EACEA | EACI | EAHC | EASME | Education, Audiovisual and Culture Executive Agency | ERCEA | European Research Council Executive Agency | Executive Agency for Competitiveness and Innovation | Executive Agency for Health and Consumers | Executive Agency for Small and Medium-sized Enterprises | INEA | Innovation and Networks Executive Agency | REA | Research Executive Agency | TEN-T EA | Trans-European Transport Network Executive Agency ]

agence exécutive [ Agence exécutive «Éducation, audiovisuel et culture» | Agence exécutive du Conseil européen de la recherche | Agence exécutive du réseau transeuropéen de transport | Agence exécutive pour la compétitivité et l’innovation | Agence exécutive pour la recherche | Agence exécutive pour la santé et les consommateurs | Agence exécutive pour les consommateurs, la santé, l’agriculture et l’alimentation | Agence exécutive pour les petites et moyennes entreprises | Agence exécutive pour l’innovation et les réseaux | Chafea | EACEA | EACI | EAHC | EASME | ERCEA | INEA | REA | TEN-T EA ]


diploma [ Advanced Level | baccalaureate | certificate of proficiency | European baccalaureate | General Certificate of Secondary Education | university degree | School and training certificates(ECLAS) ]

diplôme [ baccalauréat | baccalauréat européen | certificat d'aptitude | diplôme universitaire | titre universitaire ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
For the sake of clarity, this report accordingly focuses first on the objectives primarily linked to the resolve to develop European citizenship [15], then to those targeting more specifically the improvement of the quality of education systems. [16].

Par souci de clarté, le présent rapport s'intéressera pour cette raison en premier lieu aux objectifs principalement liées à la volonté de développement de la citoyenneté européenne [15], puis à ceux visant plus particulièrement l'amélioration de la qualité des systèmes éducatifs [16].


Most educated Europeans then disappear into the bowels of various organisations, and these millions of educated people, who at the same time could be working creatively in other areas, for example on innovations and development in the productive sector, just move bits of paper around in offices and siphon off common resources.

La plupart des Européens éduqués disparaissent ensuite dans les entrailles de différentes organisations et ces millions de personnes éduquées, qui pourraient travailler et créer dans d’autres domaines, par exemple dans celui des innovations et du développement dans le secteur productif, déplacent simplement des bouts de papier dans les bureaux et pompent nos ressources communes.


The main priority is indeed to increase the number of organ donations in Europe and, therefore, of course, at the same time, to make European men and women more aware of donation, as the disparities speak for themselves, they are quite blatant: there are 34 deceased donors per million inhabitants in Spain, 27 in my country, Belgium, and just one single donor in Romania. Therefore, we also have to educate people about this issue of donation; enable potential donors to access information; break down administrative barriers, which is e ...[+++]

Réduire la pénurie d’organes sur le territoire européen est bien la priorité des priorités et donc, évidemment, parallèlement, sensibiliser les Européens et les Européennes au don, car les disparités sont parlantes, elles sont même criantes – 34 donneurs morts par million d’habitants en Espagne, 27 dans mon pays, la Belgique, et un donneur seulement en Roumanie –, éduquer donc à cette question du don, permettre aux donneurs potentiels d’accéder à l’information, faire tomber aussi les barrières administratives – c’est essentiel – établir dans les vingt-sept États membres une autorité nationale en ...[+++]


ECVET is applicable for all learning outcomes which should in principle be achievable through a variety of education and learning paths at all levels of the European Qualifications Framework for lifelong learning (‘EQF’), and then be transferred and recognised.

ECVET s'applique à tous les acquis pouvant être, en principe, obtenus dans diverses filières d'éducation et d'apprentissage, à tous les niveaux du cadre européen des certifications pour l'apprentissage tout au long de la vie (CEC), puis transférés et reconnus.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The report is based on Article 150 of the Treaty establishing the European Community, which provides for, in a vague and debatable manner, the implementation of a European vocational training policy ‘while fully respecting the responsibility of the Member States’. Then the report attempts to extend this competency to the rest of education.

Il part d'un article 150 TCE qui prévoit, de manière d'ailleurs obscure et contestable, la mise en œuvre d'une politique européenne de formation professionnelle "respectant pleinement la responsabilité des États membres", puis il s'efforce d'étendre cette compétence au reste de l'éducation.


If Member States, as far as they are able and presupposing that work, accommodation and educational opportunities are available, accept citizens from outside States and offer help with integration, then that is another step taken against exclusion and discrimination and in favour of integration, and I believe we should grasp these practical tools in order to be really successful in preventing racism and discrimination. This is an opportunity for our European Union ...[+++]

Si les États membres admettent des ressortissants d'États tiers et offrent une aide à l'intégration en fonction de leurs possibilités et à la condition que le travail, le logement et les possibilités de formation scolaire existent, nous aurons alors une nouvelle mesure contre l'exclusion, contre la discrimination et pour l'intégration. Je crois que nous devrions nous orienter vers ce genre de mesures concrètes pour réussir effectivement dans la prévention contre le racisme et contre la discrimination.


Quality comparisons – be they internal or external – generate competition, and if the quality of education in European schools is enhanced as a result, and the three-fold challenge posed by the information society, globalisation and rapid scientific and technological change is taken into account, then this report will have achieved its goal of giving renewed impetus to efforts in the field of education, and a major step forward will have been taken at European level ...[+++]

Les comparaisons de qualité - qu'elles soient internes ou externes - créent la concurrence, et si la qualité de l'éducation s'en trouve accrue et que les trois défis de la société de l'information, de la mondialisation et de l'évolution scientifique et technique rapide sont pris en compte, alors ce rapport a atteint son but, celui de donner une nouvelle impulsion aux efforts accomplis dans le domaine de l'éducation ; un pas important aura été alors accompli au niveau européen.


31. During the discussion at the 9 November 2000 Education Council, the Commission proposed a two stage process to respond to the Lisbon invitation, viz.: first phase of the report to the Stockholm European Council on the content and broad lines of the Education Council's response; then a process of consultation between the Member States and the Commission, leading to a second phase of the report (to the Seville European Council i ...[+++]

31. Lors des discussions du Conseil "Éducation" du 9 novembre 2000, la Commission a proposé un processus en deux étapes pour répondre à l'invitation de Lisbonne: première phase du rapport, à présenter au Conseil européen de Stockholm, sur le contenu et les orientations générales de la réponse du Conseil "Éducation"; suivie par un processus de concertation entre les États membres et la Commission, qui débouchera sur la deuxième phase du rapport (à présenter au Conseil européen de Séville en mars 2002) qui définira les modalités de la mise en oeuvre du processus de "coordination ouverte".


The report then proposes an approach to the "open method of coordination" proposed by Lisbon, which takes account of the degree of subsidiarity attaching to education; and concludes that the objectives set out in the report cannot be achieved by Member States alone, and thus need cooperation at European level.

Le rapport propose ensuite une approche de la "méthode ouverte de coordination" proposée à Lisbonne, qui tient compte du degré de subsidiarité reconnu au domaine de l'éducation. Sa conclusion est que les objectifs définis dans le rapport ne peuvent être atteints individuellement par les États membres et que la coopération à l'échelle européenne est par conséquent indispensable.


It then proposes (section 2) a number of concrete objectives which could form the basis for a joint work programme to be agreed by the Council; and finally (section 3) puts forward suggestions as to how to take forward this work programme in the context of the "open method of coordination" [3] proposed for cooperation in the education field by the European Councils of Lisbon and Feira [4].

Il propose ensuite (section II) plusieurs objectifs concrets qui pourraient former la base d'un programme de travail commun à approuver par le Conseil; et, pour terminer (section III), il formule quelques suggestions sur la manière de réaliser ce programme de travail dans le cadre de la «méthode ouverte de coordination» [3] proposée par les Conseils européens de Lisbonne et de Feira [4] pour la coopération en matière d'éducation.


w