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Activity rate
Develop activities that are educational
Develop activities to educate
Develop educational activities
Direct-rated deposit administration
Economic activity rate
Educational participation
Female participation rate
Global labour force participation rate
I.P.G.
Immediate Participation Guarantee
Inactivity rate
Labor force participation rate
Labor participation rate
Labour force non-participation rate
Labour force participation rate
Labour market participation
Non-participation rate
Participate in activities related to arts education
Participation rate
Participation rate of women
Pension administration
Women's participation rate
Workforce participation rate

Vertaling van "educated participation rates " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
activity rate | economic activity rate | labour force participation rate | labour market participation | workforce participation rate

participation au marché du travail | taux d'activité


labour force participation rate [ labor force participation rate | participation rate | activity rate ]

taux d'activité [ taux de participation ]


inactivity rate | labour force non-participation rate | non-participation rate

taux d'inactivité


female participation rate [ women's participation rate | participation rate of women ]

taux d'activité des femmes [ taux de participation des femmes | taux d'activité chez les femmes ]


labor force participation rate | labor participation rate | participation rate

taux d'activité | taux de participation | taux d'activité économique


develop activities that are educational | participate in activities related to arts education | develop activities to educate | develop educational activities

développer des activités éducatives


global labour force participation rate

pourcentage de la population active par rapport à la population


educational participation

participation à l'éducation




Immediate Participation Guarantee | I.P.G. | pension administration | direct-rated deposit administration

participation immédiate aux résultats du contrat
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
As the previous slide showed, in Alberta and Saskatchewan, education participation rates are lower, and labour force participation rates are significantly higher.

La diapositive précédente vous le disait, en Alberta et en Saskatchewan, il y a moins de participation à l'éducation et une participation au marché du travail nettement supérieure.


The post-secondary education participation rates for every immigrant group, in particular at university, were higher than for non-immigrant Canadians.

Pour tous les groupes d'immigrants, les taux de participation à l'éducation postsecondaire, en particulier de niveau universitaire, étaient plus élevés que ceux des Canadiens nés au pays.


Chart 4 lists a few provinces as examples, just to show that there are major variations in post-secondary education participation rates between the provinces — 44 per cent in Ontario, and 29 per cent in Alberta and Saskatchewan.

Sur le graphique quatre, j'ai introduit quelques provinces à titre d'exemple juste pour indiquer qu'il y a de fortes variations à cette participation aux études postsecondaires parmi les provinces. Quarante-quatre p. 100 en Ontario, 29 p. 100 en Alberta, en Saskatchewan.


One the main challenges to meet is to increase the post-secondary education participation rate and to reduce the by far too high number of young people who leave our secondary system without knowing how to read, write or count properly and who do not have the required cognitive abilities to be accepted into a post-secondary program and to complete it successfully.

Un des principaux défis à relever est d'accroître la participation aux études postsecondaires et de réduire le nombre beaucoup trop élevé de jeunes qui émergent de notre système d'études secondaires sans savoir suffisamment lire, écrire, compter et sans avoir les capacités cognitives nécessaires pour être admis à un programme d'études postsecondaires et le réussir.


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45. Underlines that girls' education and the promotion of gender equality in education are vital to development, and that policies and actions that do not address gender disparities miss critical development opportunities; underlines that girls' education yields some of the highest returns of all development investments, yielding both private and social benefits that accumulate to individuals, families and society at large by reducing women's fertility rates, lowering maternal, infant and child mortality rates, protecting against HIV ...[+++]

45. souligne que l'éducation des filles et la défense de l'égalité des sexes dans l'éducation sont essentielles pour le développement, et que les stratégies et actions qui ne tiennent pas compte du problème des inégalités hommes-femmes passent à côté d'opportunités inouïes en matière de développement; souligne que l'éducation des filles est l'un des investissements les plus rentables dans le domaine du développement, puisqu'elle cumule des avantages privés et sociaux pour les individus, les familles et pour la société dans son ensemble, avec une réduction de la fertilité des femmes, un abaissement des taux de mortalité des mères, des nourrissons et des enfants, une meilleure protection contre les infections du VIH/SIDA, une augmentation de ...[+++]


45. Underlines that girls’ education and the promotion of gender equality in education are vital to development, and that policies and actions that do not address gender disparities miss critical development opportunities; underlines that girls' education yields some of the highest returns of all development investments, yielding both private and social benefits that accumulate to individuals, families and society at large by reducing women’s fertility rates, lowering maternal, infant and child mortality rates, protecting against HIV ...[+++]

45. souligne que l’éducation des filles et la défense de l’égalité des sexes dans l’éducation sont essentielles pour le développement, et que les stratégies et actions qui ne tiennent pas compte du problème des inégalités hommes-femmes passent à côté d’opportunités inouïes en matière de développement; souligne que l’éducation des filles est l’un des investissements les plus rentables dans le domaine du développement, puisqu’elle cumule des avantages privés et sociaux pour les individus, les familles et pour la société dans son ensemble, avec une réduction de la fertilité des femmes, un abaissement des taux de mortalité des mères, des nourrissons et des enfants, une meilleure protection contre les infections du VIH/SIDA, une augmentation de ...[+++]


Men, older workers and those having lower education attainments participate less in training than women, the younger and highly educated. Participation rates across the board are on the increase, but still with marked differences between those Member States with an established tradition of adult training (particularly in northern Europe) and others where there is still considerable scope for progress.

La tendance générale est à un accroissement de la participation à la formation, mais avec encore de nettes différences entre les États membres ayant une tradition établie de la formation des adultes (notamment dans le nord de l'Europe) et ceux dans lesquels de grands progrès doivent encore être accomplis.


12. Endorses the Commission's call on Member States to facilitate the access of women to lifelong learning and in particular to IT training, and to promote participation by women in all levels of education and training; stresses in this respect the need to establish national targets for female participation rates in all levels of education and training; invites therefore the Member States to evaluate regularly the impact of their policies in this field; recalls the deci ...[+++]

12. souscrit à la demande de la Commission aux États membres de faciliter l'accès des femmes à l'apprentissage tout au long de la vie et, notamment, à la formation en Technologies de l'information, et de promouvoir la participation des femmes à tous les niveaux d'éducation et de formation; souligne à cet égard la nécessité d'établir des objectifs nationaux pour les taux de participation à tous les niveaux d'éducation et de formation; invite par conséquent les États membres à évaluer régulièrement l'incidence de leurs politiques dans ce domaine; rappelle la décision du Conseil européen à Stockholm que des efforts particuliers doivent ê ...[+++]


5. Endorses the Commission's call on Member States to facilitate the access of women to lifelong learning and in particular to IT training, and to promote participation by women in all levels of education and training; stresses in this respect the need to establish national targets for female participation rates in all levels of education and training; invites therefore the Member States to evaluate regularly the impact of their policies in this field; recalling the dec ...[+++]

5. souscrit à la demande de la Commission aux États membres de faciliter l'accès des femmes à l'apprentissage tout au long de la vie et, notamment, à la formation en TI; de promouvoir la participation des femmes à tous les niveaux d'éducation et de formation; souligne à cet égard la nécessité d'établir des objectifs nationaux pour les taux de participation à tous les niveaux d'éducation et de formation; invite par conséquent les États membres à évaluer régulièrement l'incidence de leurs politiques dans ce domaine; rappelant la décision du Sommet de Stockholm que des efforts particuliers doivent être consentis pour encourager les femm ...[+++]


11. Endorses the Commission's call on Member States to facilitate the access of women to lifelong learning and in particular to IT training, and to promote participation by women in all levels of education and training; stresses in this respect the need to establish national targets for female participation rates in all levels of education and training; invites therefore the Member States to evaluate regularly the impact of their policies in this field; recalling the de ...[+++]

11. souscrit à la demande de la Commission aux États membres de faciliter l'accès des femmes à l'apprentissage tout au long de la vie et, notamment, à la formation en TI; de promouvoir la participation des femmes à tous les niveaux d'éducation et de formation; souligne à cet égard la nécessité d'établir des objectifs nationaux pour les taux de participation à tous les niveaux d'éducation et de formation; invite par conséquent les États membres à évaluer régulièrement l'incidence de leurs politiques dans ce domaine; rappelant la décision du Sommet de Stockholm que des efforts particuliers doivent être consentis pour encourager les fem ...[+++]


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