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Canadian Civil Liberties Education Trust
Citizenship education
Civics
Civil disturbance
Civil education
Civil state
Civil war
Continuing education
Continuing education and training
DG Humanitarian Aid and Civil Protection
Directorate-General for Humanitarian Aid
ECHO
EU humanitarian aid and civil protection department
Examination for admission to preschool
Further education
Further education and training
Humanitarian Aid DG

Vertaling van "education and civil " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
citizenship education | civics | civil education

éducation civique | instruction civique


Conviction in civil and criminal proceedings without imprisonment

Condamnation, sans emprisonnement, après procès civil ou pénal


injuries to military personnel and civilians caused by war and civil insurrection

blessures causées à des militaires et à des civils pendant une guerre et une insurrection








Canadian Civil Liberties Education Trust

Fondation canadienne pour l'éducation en matière de libertés civiles


DG European Civil Protection and Humanitarian Aid Operations (ECHO) | DG Humanitarian Aid and Civil Protection | Directorate-General for European Civil Protection and Humanitarian Aid Operations (ECHO) | Directorate-General for Humanitarian Aid | Directorate-General for Humanitarian Aid and Civil Protection | EU humanitarian aid and civil protection department | humanitarian aid department of the European Commission | Humanitarian Aid DG | ECHO [Abbr.]

DG Aide humanitaire et protection civile (ECHO) | DG Protection civile et opérations d’aide humanitaire européennes (ECHO) | direction générale de la protection civile et des opérations d’aide humanitaire européennes (ECHO) | direction générale de l'aide humanitaire et de la protection civile (ECHO) | Service de l’UE à l’aide humanitaire et à la protection civile | ECHO [Abbr.]


Examination for admission to preschool (education)

Examen pour l'admission à l'école maternelle (institution d'éducation préscolaire)


continuing education | continuing education and training | further education | further education and training

éducation permanente et formation | enseignements complémentaires | études et formations complémentaires | perfectionnement
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Council Resolution of 20 July 2006 on the recognition of the value of non-formal and informal learning within the European youth field emphasises that non-formal and informal learning can enable young people to acquire additional knowledge, skills and competences and contribute to their personal development, social inclusion and active citizenship, thereby improving their employment prospects; and that greater recognition of these should be given due consideration by employers, formal education and civil society in general.

La résolution du Conseil du 20 juillet 2006 sur la reconnaissance de la valeur de l’éducation et de la formation non formelles et informelles dans le domaine de la jeunesse en Europe , qui souligne que l’éducation et la formation non formelles et informelles peuvent permettre aux jeunes d’acquérir des connaissances, des qualifications et des compétences supplémentaires et contribuer à leur développement personnel, à l’inclusion sociale et à la citoyenneté active, améliorant ainsi leurs perspectives d’emploi, et que les employeurs, l’é ...[+++]


The value and visibility of non-formal and informal learning for young people should be enhanced by recognising the work and achievements of young people and those active in youth work and youth organisations. They should therefore be given due consideration by employers, formal education and civil society in general.

L'éducation et la formation non formelles et informelles dans le domaine de la jeunesse doivent être valorisées et devenir plus visibles qu'il s'agisse des jeunes, de leur travail et de leurs résultats, ou des personnes qui travaillent avec eux, y compris dans des organisations de jeunesse. Dans ce sens, il revient aux employeurs, à l'enseignement officiel et à la société civile dans son ensemble de les prendre en compte.


The Corps will build on existing EU professional and volunteering programmes for youth, as well as the mobilisation of established networks of employment, education and civil society actors across Europe.

Le corps reposera sur les programmes professionnels et de volontariat pour la jeunesse déjà existants dans l'UE, ainsi que sur la mobilisation des réseaux d'offres d'emploi, d'éducation et d'acteurs de la société civile établis à travers l'Europe.


The Council Resolution of 20 July 2006 on the recognition of the value of non-formal and informal learning within the European youth field (3) emphasises that non-formal and informal learning can enable young people to acquire additional knowledge, skills and competences and contribute to their personal development, social inclusion and active citizenship, thereby improving their employment prospects; and that greater recognition of these should be given due consideration by employers, formal education and civil society in general.

La résolution du Conseil du 20 juillet 2006 sur la reconnaissance de la valeur de l’éducation et de la formation non formelles et informelles dans le domaine de la jeunesse en Europe (3), qui souligne que l’éducation et la formation non formelles et informelles peuvent permettre aux jeunes d’acquérir des connaissances, des qualifications et des compétences supplémentaires et contribuer à leur développement personnel, à l’inclusion sociale et à la citoyenneté active, améliorant ainsi leurs perspectives d’emploi, et que les employeurs, ...[+++]


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Calls for the setting-up of an informal coordination body which would include the Director-General of the Commission’s DG for Education and Culture (DG EAC), the Directors responsible for education in other DGs, representatives of civil society, of social partners and of Parliament’s Committee on Culture and Education, and would hold high-level meetings to ensure closer coordination of work, policy coherence and the follow-up of recommendations issued by formal and informal ET 2020 bodies; believes that such coordination is necessary ...[+++]

appelle de ses vœux la mise en place d'un organe informel de coordination qui comprendrait le directeur général de la DG Éducation et culture de la Commission (DG EAC), les directeurs chargés de l'éducation dans d'autres DG, ainsi que des représentants de la société civile, des partenaires sociaux et de la commission de la culture et de l'éducation du Parlement européen, et qui tiendrait des réunions à haut niveau pour assurer une ...[+++]


Draws attention to the fact that standardised tests and quantitative approaches to educational accountability measure at best a narrow range of traditional competences, and may result in schools having to adapt teaching syllabi to test material, thus neglecting the intrinsic values of education; points out that education and training have an important role in developing ethical and civil virtues and humanness, whereas teachers’ work and students’ achievements in this area are overlooked by test scores; highlights in this regard the ...[+++]

attire l'attention sur le fait que les tests standardisés et les approches quantitatives du rendement du système éducatif ne mesurent au mieux qu'une gamme réduite de compétences traditionnelles, et pourraient avoir comme conséquence que les écoles doivent adapter les programmes pédagogiques en un matériel d'essai, négligeant ainsi les valeurs intrinsèques de l'enseignement; souligne que l'éducation et la formation jouent un rôle important dans le développement de vertus éthiques et civiques ...[+++]


European, national and regional authorities need to cooperate with education institutions, civil society bodies and local authorities engaged in mobility to combine their capacities to fund mobility.

Les instances européennes, nationales et régionales doivent coopérer avec les établissements d'enseignement, les organismes de la société civile et les autorités locales chargées des questions de mobilité pour associer leurs capacités de financement au profit de la mobilité.


[22] They include the following: higher education (Erasmus, Erasmus Mundus, Marie Curie) for students, doctoral candidates and staff; higher education and research (Marie Curie, mobility within Networks of Excellence and Technology Platforms); from higher education to business (placements within Erasmus and Marie Curie); vocational education and apprentices (Leonardo); second level education (Comenius) adult learning and senior volunteering (Grundtvig); the cultural sphere (Culture Programme); youth exchanges and volunteering (Youth in Action); volunteering (European Voluntary Service within the Youth in Action Program ...[+++]

[22] Ils couvrent notamment l’enseignement supérieur (Erasmus, Erasmus Mundus, Marie Curie), avec des programmes qui s’adressent aux étudiants, aux doctorants et au personnel enseignant, l’enseignement supérieur et la recherche (Marie Curie, mobilité au sein de réseaux d’excellence et de plates-formes technologiques), l’enseignement supérieur et les entreprises (stages Erasmus et Marie Curie), la formation professionnelle et l’apprentissage (Leonardo), l’enseignement secondaire (Comenius), la formation des adultes et le bénévolat des personnes âgées (Grundtvig), la sphère culturelle (programme «Culture»), les échanges et le bénévolat des ...[+++]


[12] They include the following: higher education (Erasmus, Erasmus Mundus, Marie Curie) for students, doctoral candidates and staff; higher education and research (Marie Curie, mobility within Networks of Excellence and Technology Platforms); from higher education to business (placements within Erasmus and Marie Curie); vocational education and apprentices (Leonardo); second level education (Comenius) adult learning and senior volunteering (Grundtvig); the cultural sphere (Culture Programme); youth exchanges and volunteering (Youth in Action); volunteering (European Voluntary Service within the Youth in Action Program ...[+++]

[12] Il s'agit notamment de l'enseignement supérieur (Erasmus, Erasmus Mundus, Marie Curie), avec des programmes qui s'adressent aux étudiants, aux doctorants et au personnel enseignant; l'enseignement supérieur et la recherche (Marie Curie, mobilité au sein de réseaux d’excellence et de plates-formes technologiques); l'enseignement supérieur et les entreprises (stages Erasmus et Marie Curie); la formation professionnelle et l'apprentissage (Leonardo); l'enseignement secondaire (Comenius), ainsi que la formation des adultes et le bénévolat des seniors (Grundtvig); la sphère culturelle (programme «Culture»); les échanges et le bénév ...[+++]


This measure is aimed at the entire education community and civil society in the wider sense (local authorities, associations, NGOs, etc.), in order to carry out projects aimed at: developing comparative analyses of education systems and policies (Eurydice), organising study visits (Arion), setting up a network of institutes (Naric), encouraging the recognition of diplomas and launching pilot projects.

Cette action s'adresse à l'ensemble de la communauté éducative et de la société civile au sens large (les autorités locales, les associations, les ONG, etc.), afin de réaliser des projets visant : à développer des analyses comparatives des systèmes et politiques d'éducation (Eurydice), à organiser des visites d'études (Arion), à animer un réseau d'instituts (Naric), à encourager la reconnaissance des diplômes et à lancer des projets pilotes.




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'education and civil' ->

Date index: 2023-10-08
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