Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
EFA FTI
Education for All - Fast Track Initiative
Excellence in Education Nutrition Initiative
FTI
Fast-Track Initiative
GEFI
Global Education First Initiative
Global Partnership for Education
IVET
IVT
Initial teacher education
Initial teacher training
Initial training
Initial vocational education and training
Initial vocational training
Inner City Education Initiative
Inner City Initiative Branch
PTT
Pre-service teacher education
Pre-service teacher training
Student Services
Student Success Program
Student Support Branch

Traduction de «education and initiatives » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Excellence in Education Nutrition Initiative

Excellence en éducation - programme de nutrition


Global Education First Initiative | GEFI [Abbr.]

initiative mondiale pour l'éducation avant tout | L'éducation avant tout


initial training | initial vocational education and training | initial vocational training | IVT | IVET [Abbr.]

enseignement et formation professionnels initiaux | formation initiale | formation professionnelle initiale | EFPI [Abbr.]


Education for All - Fast Track Initiative | Fast-Track Initiative | Global Partnership for Education | EFA FTI [Abbr.] | FTI [Abbr.]

initiative accélérée | initiative de financement accéléré | Partenariat mondial pour l'éducation


Student Services [ Student Support Branch | Student Success Program | Inner City Initiative Branch | Inner City Education Initiative ]

Services aux élèves [ Direction du soutien aux élèves | programme Succès scolaire | Direction du soutien à l'éducation au centre-ville | Soutien à l'éducation au centre-ville ]


pre-service teacher training [ PTT | pre-service teacher education | initial teacher training | initial teacher education ]

formation initiale à l’enseignement [ formation initiale de l'enseignant | formation initiale des enseignants | formation initiale des maîtres ]


A rare mitochondrial disease due to a defect in mitochondrial protein synthesis with a variable phenotype that includes onset in infancy or early childhood of failure to thrive and psychomotor regression (after initial normal development), as well as

déficit combiné de la phosphorylation oxydative type 7


Chancre of yaws Framboesia, initial or primary Initial framboesial ulcer Mother yaw

Chancre pianique Frambœsia initiale ou primaire Pian mère Ulcère frambœsial initial


A disorder of the skin and immune system with initial manifestation of a bumpy skin rash usually between the ages of 6 and 12 months, gradually spreading from the arms and legs to the torso and face. At about age 2, the rash fades leaving hyperpigmen

poïkilodermie avec neutropénie


A rare non-dystrophic myopathy with characteristics of slowly progressive muscular weakness and atrophy initially involving proximal lower limbs and hip girdle and later on shoulder girdle, proximal upper limbs and axial muscles. Ambulation is usuall

myopathie à corps d'inclusion héréditaire type 4
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The ESF makes the bulk of the contribution to the three national programmes: 'Promoting employment and vocational training', 'Education and initial vocational training' and 'Health and prevention', which were approved in March and April.

Le FSE a une participation majoritaire dans les trois programmes nationaux "Promotion de l'emploi et formation professionnelle", "Éducation et formation professionnelle initiale" et "Santé et prévention" qui ont été approuvés en mars et avril 2001.


117. Supports the ‘Education First‘ initiative of the UN Secretary-General, as access to education increases protection against threats to girls‘ futures, such as early marriage and pregnancy, HIV, poverty, domestic and sexual violence, and also reduces child and maternal mortality;

117. soutient l'initiative "Education First" du Secrétaire général des Nations unies, étant donné que l'accès à l'éducation permet de mieux protéger l'avenir des filles contre certaines menaces telles qu'un mariage et une grossesse précoces, le VIH, la pauvreté, les violences domestiques et sexuelles, et réduit également le taux de mortalité des enfants et des mères;


122. Supports the ‘Education First’ initiative of the UN Secretary-General, as access to education increases protection against threats to girls‘ futures, such as early marriage and pregnancy, HIV, poverty, domestic and sexual violence, and also reduces child and maternal mortality;

122. soutient l'initiative «Education First» du Secrétaire général des Nations unies, étant donné que l'accès à l'éducation permet de mieux protéger l'avenir des filles contre certaines menaces telles qu'un mariage et une grossesse précoces, le VIH, la pauvreté, les violences domestiques et sexuelles, et réduit également le taux de mortalité des enfants et des mères;


Since the Lisbon European Council (23-24 March 2000), which set the strategic goal of creating a competitive and dynamic knowledge-based economy and specific objectives relating to ICT and education, several initiatives have been taken: the 2001 employment guidelines, the resolution relating to educational multimedia software, the communication on eLearning and the eLearning action plan.

Suite au Conseil européen de Lisbonne (23-24 mars 2000), fixant l'objectif stratégique de créer une économie compétitive, dynamique et fondée sur la connaissance et des objectifs spécifiques en matière de technologies de l'information et des communications (TIC) et d'éducation, plusieurs initiatives se sont succédées: les lignes directrices pour l'emploi 2001, la résolution du Conseil relative aux logiciels éducatifs et multimédias, la communication intitulée e-Learning et celle relative au Plan d'action.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
14. Considers in particular that since the fall of the Taliban regime, there have been promising developments in the areas of health, education and infrastructure (especially roads), infant mortality has fallen substantially (from 22% in 2001 to 12,9% in 2006), more Afghans have direct access to basic health care (65% in 2006 as against 9% in 2001), and there are the first signs of positive development in terms of education and initiatives for gender equality;

14. estime, en particulier, que les secteurs des soins de santé, de l'éducation et des infrastructures (routières notamment) ont produit des résultats prometteurs depuis la chute du régime taliban, au vu de la diminution significative de la mortalité infantile (de 22% en 2001 à 12,9% en 2006), un plus haut pourcentage d'Afghans ayant un accès direct aux soins de santé primaire (65% en 2006 contre 9% en 2001)), des premiers signes de développement positifs en matière d'éducation et des initiatives en faveur de l'égalité des genres;


15. Emphasises that teachers must be better equipped to meet the range of new demands made on them; recognises the challenges that developments in ICT present to teachers, but also the opportunities; encourages the prioritisation of ICT education during initial and subsequent training to ensure up-to-date knowledge of recent technological developments and their educational application and to ensure that teachers have the necessary skills to take advantage of these in the classroom;

15. insiste sur le fait que les enseignants doivent être mieux préparés pour répondre à la multitude de nouvelles exigences qui leur sont imposées; reconnaît que l'évolution des TIC constitue un défi pour les enseignants, mais qu'elle offre aussi des avantages; encourage l'organisation, à titre prioritaire, de modules d'enseignement dans ce domaine au cours de la formation initiale et ultérieure des enseignants, pour assurer que ceux-ci mettent à jour leurs connaissances relatives aux récents progrès technologiques et à leurs applications dans le domain ...[+++]


15. Emphasises that teachers must be better equipped to meet the range of new demands made on them; recognises the challenges that developments in ICT present to teachers, but also the opportunities; encourages the prioritisation of ICT education during initial and subsequent training to guarantee up-to-date knowledge of recent technological developments and their educational application and that teachers have the necessary skills to take advantage of these in the classroom;

15. insiste sur le fait que les enseignants doivent être mieux préparés pour répondre à la multitude de nouvelles exigences qui leur sont imposées; reconnaît que l'évolution des technologies de l'information et de la communication constitue un défi pour les enseignants, mais qu'elle offre aussi des avantages; encourage l'organisation, à titre prioritaire, de modules d'enseignement dans ce domaine au cours de la formation initiale et ultérieure des e ...[+++]


In order to enable teacher education systems to meet those challenges, better coordination is required between the various strands of teacher education — from initial education, through additional early career support (‘induction’ ) to in-service professional development.

Pour que les systèmes de formation des enseignants permettent de relever ces défis, une meilleure coordination des différentes branches de la formation des enseignants — de la formation initiale au perfectionnement professionnel en cours d'emploi, en passant par un accompagnement supplémentaire en début de carrière [l'«initiation» ] — est indispensable.


Since the Lisbon European Council (23-24 March 2000), which set the strategic goal of creating a competitive and dynamic knowledge-based economy and specific objectives relating to ICT and education, several initiatives have been taken: the 2001 employment guidelines, the resolution relating to educational multimedia software, the communication on eLearning and the eLearning action plan.

Suite au Conseil européen de Lisbonne (23-24 mars 2000), fixant l'objectif stratégique de créer une économie compétitive, dynamique et fondée sur la connaissance et des objectifs spécifiques en matière de technologies de l'information et des communications (TIC) et d'éducation, plusieurs initiatives se sont succédées: les lignes directrices pour l'emploi 2001, la résolution du Conseil relative aux logiciels éducatifs et multimédias, la communication intitulée e-Learning et celle relative au Plan d'action.


In order to take account of different educational environments, such a benchmark should differentiate between two main areas: higher education and initial VET.

afin de tenir compte des différents milieux éducatifs, un tel critère de référence devrait établir une distinction entre deux grands domaines: l'enseignement supérieur, d'une part, et l'enseignement et la formation professionnels initiaux, d'autre part,


w